Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De boter op het hoofd van Vanackere... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183767)

abramis brama 2 maart 2013 10:38

De boter op het hoofd van Vanackere...

... begint stilaan in dikke hompen naar beneden te vallen.

Citaat:

Medewerker Vanackere is ook Belfius-bestuurder

Een van de leden van de raad van bestuur van Belfius is Wouter Devriendt. Niet het gelijknamige kamerlid van Groen, maar een gewezen Fortis-bankier. Devriendt is echter niet alleen onafhankelijk bestuurder van de overheidsbank. Op zijn profiel op de sociaalnetwerksite LinkedIn staat dat hij vandaag twee functies heeft. 'Non-executive director bij Belfius' en 'Expert, office of the deputy prime minister and minister of finance'. Dat schrijft de krant De Morgen vandaag.
Op de website van Belfius wordt met geen woord gerept over zijn activiteiten bij Vanackere. Daar staat dat hij sinds 2011 adviseur financiële sector is voor de Federale Participatie- en Investeringsmaatschappij (FPIM). Bij de overheidsholding - die onder meer de participatie in Belfius beheert - luidt het dat het om een tijdelijke opdracht gaat.

Het kabinet-Vanackere benadrukt dat Devriendt niet langer aan de slag is op het kabinet. "Al overlegt hij regelmatig met de minister", klinkt het. De laatste dagen waren de contacten tussen beide volgens sommigen zelfs "erg intensief". Op de vraag sinds wanneer hij niet meer op het kabinet werkt, komt geen antwoord. "Daarvoor moet u bij de FPIM zijn." Het kabinet laat alleen nog weten dat Devriendt in het verleden ook als expert gedetacheerd was naar het kabinet van Didier Reynders (MR) toen die laatste minister van Financiën was.
Het begint onderhand wel heel hard op te vallen dat de tsjeven een aantal mollen op sleutelposities hebben gedropt om ten gepaste tijde (nu dus) de parapluutjes voor hun eigen excellenties open te trekken.

En ondertussen zit de geitenboer in het verre Frankrijk heimelijk te lachen bij het aanschouwen van dit schaduwspel. :-(

Wat een verdorven janboel is dat hier toch, zeg ?

Wat mij betreft mogen zowel Develtere als Vanackere de eer aan zichzelf houden, en een ander jobke gaan zoeken. Om mee te beginnen, want er zijn nóg CvP-"excellenties" met ACW-banden die bij Dexia een paar vingers te veel in de pap hebben gehad om van een gezonde situatie te kunnen spreken.

Vrijheideerst 2 maart 2013 10:40

Ja maar, Clijsters maakte scherp duidelijk dat Vanackere er niets mee te maken heeft!!!!

;-)

abramis brama 2 maart 2013 10:53

Oh ! In dat geval is er niets aan de hand. 8-)

;-)

lamenielachen 2 maart 2013 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6554266)
... begint stilaan in dikke hompen naar beneden te vallen.

Het begint onderhand wel heel hard op te vallen dat de tsjeven een aantal mollen op sleutelposities hebben gedropt om ten gepaste tijde (nu dus) de parapluutjes voor hun eigen excellenties open te trekken.

En ondertussen zit de geitenboer in het verre Frankrijk heimelijk te lachen bij het aanschouwen van dit schaduwspel. :-(

Wat een verdorven janboel is dat hier toch, zeg ?

Wat mij betreft mogen zowel Develtere als Vanackere de eer aan zichzelf houden, en een ander jobke gaan zoeken. Om mee te beginnen, want er zijn nóg CvP-"excellenties" met ACW-banden die bij Dexia een paar vingers te veel in de pap hebben gehad om van een gezonde situatie te kunnen spreken.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...stuurder.dhtml

Duidelijk zeker?
Nog duidelijker is waarom Fortis weg moest, daar hadden ze geen persoonlijk voordeel bij en om de 2 te redden was België te klein.
Dat ex Fortis kon everleven mits wat hulp is vandaag bewezen.
Van, hoe heet het vandaag, Belfius kan dat niet gezegd worden.
Die liggen aan de Belgische financiële navelstreng door de gewone burger gespijst.

De schoofzak 2 maart 2013 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6554268)
Ja maar, Clijsters maakte scherp duidelijk dat Vanackere er niets mee te maken heeft!!!!

;-)

Ik heb niets kunnen volgen op tv-beelden, maar het blijkt inderdaad duidelijk aan het worden dat Van Ackerke maar een stromanneke is van het ACW.
Hij heeft er niets te zeggen, hij wordt van niets ingelicht, hij kan niets, hij mag niets, just maar een variante op "sois belle et tais-toi".

Ik haat leidinggevenden die hun verantwoordelijkheid niet opnemen, en als het misgaat de fout doorsluisen naar 'beneden'.

.

abramis brama 2 maart 2013 18:35

De dag dat die Wouter Devriendt beslist een boekje open te doen over deze affaire, zou wel eens een erg pijnlijke dag voor Ackertje kunnen zijn. Laat ons hopen dat iemand hem vroeg of laat zo ver krijgt. Die mens zou wel eens dé sleutelfiguur kunnen zijn om het deksel helem�*�*l van de beerput te trekken.

Svennies 3 maart 2013 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6554794)
De dag dat die Wouter Devriendt beslist een boekje open te doen over deze affaire, zou wel eens een erg pijnlijke dag voor Ackertje kunnen zijn. Laat ons hopen dat iemand hem vroeg of laat zo ver krijgt. Die mens zou wel eens dé sleutelfiguur kunnen zijn om het deksel helem�*�*l van de beerput te trekken.

Daar zou ik maar niet al té zeker van zijn aangezien dit onland een kwalijke reputatie op dat gebied heeft...

Hier is het de gewoonte om de klokkenluiders af te schieten én te vervolgen terwijl de grote jongens netjes buiten beeld blijven...

Freddie 3 maart 2013 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6554582)
Ik heb niets kunnen volgen op tv-beelden, maar het blijkt inderdaad duidelijk aan het worden dat Van Ackerke maar een stromanneke is van het ACW.
Hij heeft er niets te zeggen, hij wordt van niets ingelicht, hij kan niets, hij mag niets, just maar een variante op "sois belle et tais-toi".............

Heb jij dat nu eerst door hoe het bestuur van het land in elkaar zit? Al die politiekers (ook uw messias BDW!!!) zijn maar marionetten die uitvoeren wat hen van "hogerhand" wordt opgedragen. "hogerhand" Zijn die machtsblokken die zich niet bekend maken, maar ze zijn er wel. Ik noem hen de "happy few". Zij (of sinds generaties hun voorvaderen) zijn rijk geworden door het zweet van het werkvolk. Zij hebben voor het werkvolk niet het minste empathie. Ik heb daarbij 1 troost en die is dat ook zij slechts sterfelijk zijn.

Hypochonder 4 maart 2013 09:24

De boter op het heefd van Vanackere smelt nu plots zeer snel:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...egenheid.dhtml

De schoofzak 4 maart 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 6555162)
Heb jij dat nu eerst door hoe het bestuur van het land in elkaar zit? Al die politiekers (ook uw messias BDW!!!) zijn maar marionetten die uitvoeren wat hen van "hogerhand" wordt opgedragen. "hogerhand" Zijn die machtsblokken die zich niet bekend maken, maar ze zijn er wel. Ik noem hen de "happy few". Zij (of sinds generaties hun voorvaderen) zijn rijk geworden door het zweet van het werkvolk. Zij hebben voor het werkvolk niet het minste empathie. Ik heb daarbij 1 troost en die is dat ook zij slechts sterfelijk zijn.

Beetje politiek-paranoïde ?

.

Txiki 4 maart 2013 09:35

Eerst een eike klutsen. Omelet bakken op zijn hoofd. :cheer:

jogo 4 maart 2013 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6556043)

boter op het heefd ?
(gazetten moeten verkopen)

giserke 4 maart 2013 10:24

Ik kan maar 1 ding concluderen: die rotzakken houden de burgers voor imbecielen.

En ze hebben dan nog gelijk ook.

Hypochonder 4 maart 2013 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6556088)
boter op het heefd ?
(gazetten moeten verkopen)

En typen op een smartphone is ook niet altijd makkelijk.

giserke 4 maart 2013 10:37

ho ho meneer heeft een smartphone.

Liederik 4 maart 2013 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6556043)

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...egenheid.dhtml

Citaat:

Blijkbaar deed onze zoektocht enkele alarmbellen afgaan. Want zondagavond laat verstuurde Vanackere plots een persbericht met enkele 'preciseringen'. Daarin werd gesteld dat "de heer Devriendt geen lid is van het kabinet van Vanackere en dat ook nooit geweest is. Vanuit zijn huidige functie bij de FPIM, waar hij de bankendossiers opvolgt, staat hij uiteraard in nauw contact met minister Vanackere en met diens kabinet."

Vervolgens volgde een toch wel verrassende precisering: "Gezien de intensiteit van die coördinatie en onderhandelingen beschikt hij over een bureau in de Wetstraat 12. Hij maakt overigens, naast zijn FPIM-mailadres, ook nog steeds gebruik van zijn ckfin-mailadres daterend uit zijn kabinetsperiode."

jogo 4 maart 2013 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6556100)
Ik kan maar 1 ding concluderen: die rotzakken houden de burgers voor imbecielen.

dan is uw positie duidelijk,dank

jogo 4 maart 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6556108)
ho ho meneer heeft een smartphone.

en heeft veel smart.

giserke 4 maart 2013 10:45

http://www.knack.be/nieuws/

Txiki 4 maart 2013 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6556100)

De burgers zijn ook imbecielen. Maar geef die burgers eens ongelijk. Ze kunnen toch niks koeken tegen die rotzakken. Behalve ze doodschieten. Maar dan komen er nieuwe rotzakken, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be