Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oude krokodil Miet Smet haalt uit naar N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183800)

Hypochonder 3 maart 2013 12:10

Oude krokodil Miet Smet haalt uit naar N-VA

Citaat:

Minister van Staat Miet Smet (CD&V) was deze ochtend in het programma 'Peeters & Partners' op Radio 1 niet mals voor de N-VA. Gevraagd naar de problemen bij de christelijke werknemerskoepel ACW, antwoordde Smet dat ze de heisa onrechtvaardig vindt, waarna ze fulmineerde tegen de voormalige kartelpartner van CD&V.
"Om het even welk antwoord het ACW ook geeft, het zal nooit genoeg zijn voor de N-VA. Hun doel is niet een antwoord te krijgen op precieze vragen, hun doel is het ACW en via die weg ook de CD&V schade toe te brengen", aldus de politica van ACW-strekking.

"De enige fout die het ACW heeft gemaakt, is dat ze op een bepaald moment van een coöperatieve structuur zijn overgegaan naar de haute finance, en dat is hun rol niet", zei de echtgenote van oud-premier Martens, die naar eigen zeggen veel medelijden heeft met de huidige ACW-top.

In de uitzending kwam ook politicoloog Steven Van Hecke (K.U.Leuven) aan bod. In een van april vorig jaar daterend opiniestuk schreef hij dat het ACW de problemen van Dexia tracht toe te dekken zoals de kerk deed ten tijde van de pedofiliecrisis, iets wat voor Smet wel erg te ver gaat.

Hypochonder 3 maart 2013 12:13

Citaat:

"Om het even welk antwoord het ACW ook geeft, het zal nooit genoeg zijn voor de N-VA. Hun doel is niet een antwoord te krijgen op precieze vragen, hun doel is het ACW en via die weg ook de CD&V schade toe te brengen", aldus de politica van ACW-strekking.
Als het ACW illegale zaken heeft gedaan dan is het volledig logisch dat CD&V daar ook bij betrokken is, het ACW heeft immers een flinke vinger in de pap te brokken bij CD&V waar het krioelt van de ACW-pionnen.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 13:40

Het ACW heeft blijkbaar niet geleerd uit zijn fouten. Ze kiezen er opnieuw voor haute finance door in te schrijven op de perpetuals. Deze behoren tot de meest riskante vormen van kapitaalinvesteringen.

-Jo- 3 maart 2013 13:44

Het is weer zeer opvallend hoe de kalotenmaffia die Vlaanderen al decennia lang mismeestert, zich als grote verdediger van de ACW-wanpraktijken opwerpt.

-Jo- 3 maart 2013 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6555312)
Het ACW heeft blijkbaar niet geleerd uit zijn fouten. Ze kiezen er opnieuw voor haute finance door in te schrijven op de perpetuals. Deze behoren tot de meest riskante vormen van kapitaalinvesteringen.

Het ACW maakt deel uit van de belgische kapitalistische machtselite. Het is één van de vele steunpilaren van de belgische staat en haar kaste van grootkapitaal.

De Brabander 3 maart 2013 14:34

De CD&V behoort tot de oude, anti-Belgische politieke garde. Jullie weten nog niet eens wie jullie tegenstanders zijn; de ondergang van de CD&V is de ondergang van het hatelijke taalfederalisme.

-Jo- 3 maart 2013 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6555354)
De CD&V behoort tot de oude, anti-Belgische politieke garde. Jullie weten nog niet eens wie jullie tegenstanders zijn; de ondergang van de CD&V is de ondergang van het hatelijke taalfederalisme.

:lol:
Inzicht in de werking van de belgische politiek is duidelijk één van de belangrijkste redenen waarom BUB nooit iets zal voorstellen.

Schuppezot 3 maart 2013 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6555317)
Het ACW maakt deel uit van de belgische kapitalistische machtselite. Het is één van de vele steunpilaren van de belgische staat en haar kaste van grootkapitaal.

Nu kan er veel gezegd worden van het ACW, maar toch niet dat ze tot een "kapitalistische elite" behoren. Het ACW is een clubje van centrum-linksen.

Niet alles wat corrupt is behoort per definitie tot "de kapitalistische elite". Links en corrupt komt even vaak voor (bvb. de PS, het ACW).

Xenophon 3 maart 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6555356)
:lol:
Inzicht in de werking van de belgische politiek is duidelijk één van de belangrijkste redenen waarom BUB nooit iets zal voorstellen.

Ik vraag me trouwens af waarom de N-VA nu open en bloot stelling heeft ingenomen tegen het ACW en daarmee tegen België, want dat er daar gefoefeld wordt met enorme bedragen weet het kleinste kind toch allang?. Ik hoop toch dat ze begrijpen dat er nu geen coalitie meer inzit met de CD&V.

Zouden ze dan toch begrepen hebben dat ze van de Belgische machthebbers nooit of nooit zullen mogen meespelen? Zouden ze begrepen hebben dat ze ook op Vlaams niveau na de volgende kiezing aan de kant gezet gaan worden?

Hypochonder 3 maart 2013 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6555361)
Ik vraag me trouwens af waarom de N-VA nu open en bloot stelling heeft ingenomen tegen het ACW en daarmee tegen België, want dat er daar gefoefeld wordt met enorme bedragen weet het kleinste kind toch allang?. Ik hoop toch dat ze begrijpen dat er nu geen coalitie meer inzit met de CD&V.

Zouden ze dan toch begrepen hebben dat ze van de Belgische machthebbers nooit of nooit zullen mogen meespelen? Zouden ze begrepen hebben dat ze ook op Vlaams niveau na de volgende kiezing aan de kant gezet gaan worden?

NVA heeft stelling ingenomen tegen het ACW, niet tegen CD&V. Het is CD&V die NVA heeft aangevallen in deze zaak en daarmee hebben ze zichzelf verbrand. Dit bewijst eens te meer dat NVA een uitgekookte strategie heeft waartegen zelfs de kaloten niks van terughebben, ze maken er een zootje van.

Als het zo verder gaat dan is NVA monsterlijk groot volgend jaar.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 6555358)
Nu kan er veel gezegd worden van het ACW, maar toch niet dat ze tot een "kapitalistische elite" behoren. Het ACW is een clubje van centrum-linksen.

Niet alles wat corrupt is behoort per definitie tot "de kapitalistische elite". Links en corrupt komt even vaak voor (bvb. de PS, het ACW).

Als het ACW echt aan hun perceptie wou werken dan zouden ze Francine Swiggers en co buiten shotten en hen persoonlijk aansprakelijk stellen voor mismanagement.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:34

Citaat:

Daarom dat Peter Dedecker en Jan Jambon schijnheilig hun respect verwoorden voor de ACW vrijwilligers. Jean-Marie Dedecker is hier niet zo schijnheilig in.

BonBon 3 maart 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6555354)

Ze hebben geen ballen meer, het enige waar ze nog mee bezig zijn is postjes pakken en hun zuil proberen te redden. Enkel in de Vlaamse regering zijn ze nog goed bezig.

Xenophon 3 maart 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6555456)
Daarom dat Peter Dedecker en Jan Jambon schijnheilig hun respect verwoorden voor de ACW vrijwilligers. Jean-Marie Dedecker is hier niet zo schijnheilig in.

Logisch ook dat ze daar respect voor tonen en laat het schijnheilig er maar vanaf, die ACW vrijwilligers zijn het Belgische profitariaat kotsbeu en stemmen grotendeels voor de N-VA.

Xenophon 3 maart 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6555459)
Ze hebben geen ballen meer, het enige waar ze nog mee bezig zijn is postjes pakken en hun zuil proberen te redden. Enkel in de Vlaamse regering zijn ze nog goed bezig.

Het is maar hoe je het bekijkt, dat de Vlaming daar mooi aan de Belgische leiband loopt en bespaart is de reden dat de rest van België kan blijven graaien en brassen.

Vrijheideerst 3 maart 2013 17:43

Citaat:

Als de NVA zo groot wordt zal de CD&V moeten luisteren naar hen. Een coalitie met Dewinter's Belang zit er misschien vanaf 2018?

En dan brengen ze het uit en is het weer niet goed. Dewinter was te druk bezig met foto's van vuilniszakken te nemen.

BonBon 3 maart 2013 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6555463)
Het is maar hoe je het bekijkt, dat de Vlaming daar mooi aan de Belgische leiband loopt en bespaart is de reden dat de rest van België kan blijven graaien en brassen.

Dit jaar hebben ze toch ook een schuld? Opzettelijk gemaakt omdat ze anders weeral afgeroomd worden door de federale, het is een eerste stap in het droogleggen van de federale regering.

Denk ik hè, zoals ik het verstaan heb kunnen we na 2014 de Walen grotendeels droogleggen om zo een splitsing te forceren. Dat die splitsing er komt is een zekerheid maar hoe het technisch moet weet ik eigenlijk niet.

Vrijheideerst 3 maart 2013 18:06

Veel geforceer is er niet nodig, belgië houdt gewoon vanzelf op te bestaan, tenzij de pot lijm van BUB en Viveladinges op tijd klaar is.

Enkel Brussel nog en we zijn er ;-)

Another Jack 3 maart 2013 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6555476)
Dit jaar hebben ze toch ook een schuld? Opzettelijk gemaakt omdat ze anders weeral afgeroomd worden door de federale, het is een eerste stap in het droogleggen van de federale regering.

Denk ik hè, zoals ik het verstaan heb kunnen we na 2014 de Walen grotendeels droogleggen om zo een splitsing te forceren. Dat die splitsing er komt is een zekerheid maar hoe het technisch moet weet ik eigenlijk niet.

Strak plan, zo'n splitsing.

Raven 3 maart 2013 18:13

net zoals de kerk wil verdoezelen dat, naast hosties, de misdienaartjes ook andere supplementen oraal werden toegedient door de pastoor, zo moet dit corruptie-schandaal worden toegedekt volgens de CD&V en ACW-top sympatisanten zoals Miet Smet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be