Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   5 minuten minister en reeds flater van jewelste (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183954)

Pin en Puk 6 maart 2013 17:33

5 minuten minister en reeds flater van jewelste

Op het middagnieuws van de VRT werd Koen Geens geintervieuwd en naast hem zat de CD&V voorzitter.

Het ging hem natuurlijk over Vankackere
En Geens,,,,, nam het woord

Spijtig genoeg heeft Vanackere ontslag genomen en heeft hij ontslag moeten nemen ...

Zie straks op het nieuws en bekijk dan de smoel van Beke :lol:
Onvoorstelbaar die pilarenbijters

kiko 6 maart 2013 17:41

Nou, dat was een aparte draad waard hoor.

Boduo 6 maart 2013 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6558593)
Op het middagnieuws van de VRT werd Koen Geens geintervieuwd en naast hem zat de CD&V voorzitter.

Spijtig genoeg heeft Vanackere ontslag genomen en heeft hij ontslag moeten nemen ...

Zie straks op het nieuws en bekijk dan de smoel van Beke :lol:
Onvoorstelbaar die pilarenbijters

Steek �*l de tsjeven in een zak en schudt ze eruit...

Bad Attila 6 maart 2013 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6558598)

Bwah, ik vermoed er een topic werd geopend toen Muyters eventjes een telfout maakte, en dat de rollen toen omgekeerd waren. :lol:

Amon_Re 6 maart 2013 19:32

Pics or it didn't happen

Amon_Re 6 maart 2013 19:47

Bon, heb de beelden op de site gezien, ik zie niets speciaals aan de gelaatsuitdrukking van Beke. Wat me wél opviel is dat men alles doet om het debacle te reduceren tot de vraag naar het contract ACW/Belfius terwijl dat slechts het tipje is van de ijsberg.

quercus 6 maart 2013 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6558751)
Bon, heb de beelden op de site gezien, ik zie niets speciaals aan de gelaatsuitdrukking van Beke. Wat me wél opviel is dat men alles doet om het debacle te reduceren tot de vraag naar het contract ACW/Belfius terwijl dat slechts het tipje is van de ijsberg.

Inderdaad, dat valt mij ook op; Er is rond Dexia-ACW-Arco nog heel wat meer:
- de hangende kwestie van de in 2008 geniepig verleende staatswaarborg aan Arco waardoor het gelijkheidsbeginsel onder de aandeelhouders van het failliete Dexia werd geschonden. De Raad van State werd hiervoor aangesproken door de Federatie van Vlaamse Beleggers en die heeft in een voorlopig vonnis gelijk gekregen. Er wordt een gelijklopend definitief vonnis verwacht. Bovendien moet ook de EU-Commissie zich over dit gefoefel uitspreken en het ziet er naar uit dat ook zij njet zullen zeggen. Kan de federale regering zich permitteren om dergelijke uitspraken koudweg te negeren? Ik denk het niet ...

- de kwestie van de notionele intrest waar ook ACW gretig gebruik van maakt.

- de vraag of het wel aanvaardbaar is dat één enkele aandeelhouder nog steeds profijt haalt uit het failliete Dexia, eerst via die winstbewijzen en nu via de fikse içntrest uit de eeuwigdurende lening. Dat terwijl andere aandeelhouders (zoals de Gemeenteholding en de gewone belegger die Dexia-aandelen kocht op de beurs).

- de vraag of ACW-Arco niet gedurende vele decennia haar eigen aangeslotenen heeft bedrogen door hen voor te spiegelen dat ze zogezegd "spaarder" waren, terwijl hen, in ruil voor hun inbreng, een aandeel van een coöperatieve vennootschap op aandelen werd toegestopt. Dit staat gelijk met consumentenbedrog.

Munglik 6 maart 2013 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6558714)
Bwah, ik vermoed er een topic werd geopend toen Muyters eventjes een telfout maakte, en dat de rollen toen omgekeerd waren. :lol:

Tellen is wel relevant als je minister van Financiën bent.

Pin en Puk 7 maart 2013 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6558598)

Indien jij dit niet in de volledige context van het ganse verhaal kunt plaatsen zonder voor de 100 keer dit verhaal hier te blijven herhalen, begrijp ik niet hoe jij sleutelzinnen kan situeren in het geheel van het verhaal.
Zodoende kunnen deze mensen met zulk een handicap totaal geen gezelligheid vinden in het lezen van ingebonden zinnen en kennen bij het eindigen van het lezen zelfs de titel nietmeer.

zonbron 7 maart 2013 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6558928)
Indien jij dit niet in de volledige context van het ganse verhaal kunt plaatsen zonder voor de 100 keer dit verhaal hier te blijven herhalen, begrijp ik niet hoe jij sleutelzinnen kan situeren in het geheel van het verhaal.
Zodoende kunnen deze mensen met zulk een handicap totaal geen gezelligheid vinden in het lezen van ingebonden zinnen en kennen bij het eindigen van het lezen zelfs de titel nietmeer.

Hoe bedoelt U? Kan U dit samenvatten AUB? :-P ;-)

Pin en Puk 7 maart 2013 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6558934)
Hoe bedoelt U? Kan U dit samenvatten AUB? :-P ;-)

Zeker

"Op het middagnieuws van de VRT werd Koen Geens geintervieuwd en naast hem zat de CD&V voorzitter.

Zie straks op het nieuws en bekijk dan de smoel van Beke
Onvoorstelbaar die pilarenbijters" :lol:

Anselmo 7 maart 2013 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6558593)

Deze verspreking van Geens bevestigd wat Maddens vanochtend in "De Tijd" schreef , iets wat eigenlijk als visionair mag beschouwd worden :

Citaat:

Het idee dat Steven Vanackere de Vlaamse evenknie was van Elio Di Rupo, en CD&V dus ook een premier-bonus zou bezorgen, heeft de regeringsvorming niet lang overleefd.
Het werd trouwens door Vanackere zelf mee afgeschoten.
CD&V heeft voluit gekozen voor Kris Peeters als boegbeeld voor 2014. Peeters heeft daarvoor zijn communautaire ambities naar beneden toe moeten bijstellen.
Hij sluit zelfs niet meer uit dat hij Belgisch premier wordt.

Daardoor had Vanackere ook geen rol meer te spelen als ‘Belgische’ tegenhanger voor de ‘Vlaamse’ Peeters.
Want Peeters is zelf Belgisch geworden.
De ACW-affaire maakte dat Vanackere alleen nog een blok aan het been was voor de partij.
In zekere zin wordt met zijn vertrek enkel een beslissing bezegeld die allang was genomen.

Vanackere had dit al een tijdje door en is er bij de eerste gelegenheid vandoor gegaan.
Het gejammer hierover bij de CD&v zijn uitsluitend krokodillentranen.

Zie volledig artikel :
http://www.tijd.be/opinie/analyse/Va...12950-2336.art

Pin en Puk 7 maart 2013 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6558950)
Deze verspreking van Geens bevestigd wat Maddens vanochtend in "De Tijd" schreef , iets wat eigenlijk als visionair mag beschouwd worden :

Vanackere had dit al een tijdje door en is er bij de eerste gelengenheid vandoor gegaan.
Het gejammer hierover bij de CD&v zijn uitsluitend krokedillentranen.

Zie volledig artikel :
http://www.tijd.be/opinie/analyse/Va...12950-2336.art

Je kan dik gelijk hebben

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be