Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dat had ik nu niet verwacht zie: Commerciële deal ACW/Belfius van de baan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183989)

De schoofzak 7 maart 2013 18:17

Dat had ik nu niet verwacht zie: Commerciële deal ACW/Belfius van de baan

Lees mee:

Titel: Commerciële deal ACW/Belfius van de baan
Link: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...13597-3095.art

Dus: hij stond recht in zijn schoenen.
Dus: de militanten verdienden dit niet.
Dus: zij mochten dat toch doen. Want voor de goede zaak.

Mijn teelballen allemaal.

Citaat:

Belfius heeft de commerciële overeenkomst die het op 31 januari 2013 sloot met de Sociaal Engagement en Mouvement Social 'op vraag van en in onderling overleg met' de twee ACW-vennootschappen beëindigd.

Crombez wil actie tegen BBI-topma…
ACW in crisis

De commerciële overeenkomst voorzag een aantal commerciële voorwaarden (een volume in banktegoeden en verzekeringspremies) en bevatte een vergoeding van maximum 1,5 procent op 72 miljoen euro - of ongeveer 1 miljoen euro per jaar - die Belfius Bank als commerciële geste zou betalen bij de integrale vervulling van deze commerciële voorwaarden. Dat deel van het akkoord tussen Belfius en het ACW vervalt.

De eeuwigdurende lening met een rente van 6,25 procent die de bank met het ACW afsloot ter versterking van het kapitaal van de bank blijft bestaan.

Parlement

Belfius heeft de diverse overeenkomsten van het globaal akkoord tussen de bank en Sociaal Engagement en Mouvement Social in overleg en met het akkoord van haar klant aan de voorzitter van het parlement overgemaakt.

Tijd

peter1962 7 maart 2013 18:24

Mooie eerste stap. Nu nog die perpetual laten annuleren. Dat is het grootste probleem.

kelt 7 maart 2013 19:22

inderdaad goed nieuws....en bovendien zien we hoe "morele druk" ook kan helpen .

"Middenveld"organisaties moeten geen "commerciele relaties" hebben met banken,zelfs niet als die bank nog voor onbepaalde tijd een staatsbank is...

Een relatie client/dienstverlener is voldoende....

Karel Martel B 7 maart 2013 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6559557)
inderdaad goed nieuws.

Waarom is dit goed nieuws?

ViveLaBelgique 7 maart 2013 19:38

Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor het contract op internet staat.

Hier alvast een link naar de officiële mededelingen:

http://www.acw.be/nieuws/persbericht...e-samenwerking
http://www.acw.be/nieuws/persbericht...-geven-aan-acw
http://www.acw.be/nieuws/persbericht...iet-af-van-nia

Wat hun standpunt betreft over de NIA betreur ik dat ze niet kiezen om hun strijd hiertegen via het ACW te staken.

Xenophon 7 maart 2013 19:42

Ging het ACW die bank nu niet kapot maken?

quercus 7 maart 2013 20:37

Ik denk dat ze, zowel bij CD&V-ACW als bij SPa, doodsbang zijn voor een volwaardige parlementaire onderzoekscommissie. Dus een die de bevoegdheid heeft van een onderzoeksrechter.

Dergelijk schandaal zou in de USA reeds lang tot arrestaties hebben geleid. Desnoods geketend aan enkels en polsen, zoals het destijds Gaston Bastiaens, een van de kopstukken van Lernout en Hauspie, aldaar overkwam.

Jan Meuleman 7 maart 2013 21:01

En wanneer wordt dit zwart op wit bewezen? Of moeten we de sjoemelaars nu maar op hun woord geloven?

Xenophon 7 maart 2013 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6559669)
En wanneer wordt dit zwart op wit bewezen? Of moeten we de sjoemelaars nu maar op hun woord geloven?

Ze zullen al wel een andere manier hebben om het geld naar het ACW te sluizen.

Jan Meuleman 7 maart 2013 21:24

Is enkel een afleidingsmaneuver. Ik heb zo de stille indruk dat ze de appelsienschillen weggeven en de appelsien houden.

Hypochonder 7 maart 2013 22:06

Deze avond nog Develtere even op tv gezien. Hij zag er uit alsof hij rechtop staand in slaap ging vallen. Volledig terecht trouwens. Afbranden tot op het bot die kaloten.

Amon_Re 7 maart 2013 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6559644)
Ik denk dat ze, zowel bij CD&V-ACW als bij SPa, doodsbang zijn voor een volwaardige parlementaire onderzoekscommissie. Dus een die de bevoegdheid heeft van een onderzoeksrechter.

Dergelijk schandaal zou in de USA reeds lang tot arrestaties hebben geleid. Desnoods geketend aan enkels en polsen, zoals het destijds Gaston Bastiaens, een van de kopstukken van Lernout en Hauspie, aldaar overkwam.

Voeg Open VLD er ook maar aan toe, als ze diep genoeg graven in de banken historie zullen ze ook stuiten op blauwe mannekes

Amon_Re 7 maart 2013 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6559672)
Ze zullen al wel een andere manier hebben om het geld naar het ACW te sluizen.

Die 12,5€ die ze per dopper per maand trekken verdubbelen? Inflatie en zo weet je wel.

ViveLaBelgique 7 maart 2013 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6559644)

Zoals het onderzoek van het Congres de USA dat zich enkel toespitste op Goldman Sachs zekers..... Daar is niets van voortgekomen.

Face it. Een parlement is geen gerechtelijke macht.

quercus 8 maart 2013 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6559752)
Zoals het onderzoek van het Congres de USA dat zich enkel toespitste op Goldman Sachs zekers..... Daar is niets van voortgekomen.

Face it. Een parlement is geen gerechtelijke macht.

Dat is uw mening erover. Maar vermits de Belgische wetgeving zodanig is dat het oprichten van dergelijke parlementaire onderzoekscommissie kan zie ik niet waarom dit niet zou mogen gebeuren. Indien uit het werk van dergelijke commissie zou blijken dat er wel degelijk zaken zijn gebeurd die tegen de wetgeving indruisen, dan kan die parlementaire onderzoekscommissie nog steeds het dossier doorschuiven naar de gerechtelijke instanties. En dan is aan uw bezwaren meteen tegemoet gekomen.

fonne 8 maart 2013 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6559702)
Is enkel een afleidingsmaneuver. Ik heb zo de stille indruk dat ze de appelsienschillen weggeven en de appelsien houden.

Jean-Marie heeft zo zijn bedenkingen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1

ViveLaBelgique 8 maart 2013 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6560287)
Dat is uw mening erover.

Dat is een weergave van de feiten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6560287)
Maar vermits de Belgische wetgeving zodanig is dat het oprichten van dergelijke parlementaire onderzoekscommissie kan zie ik niet waarom dit niet zou mogen gebeuren. Indien uit het werk van dergelijke commissie zou blijken dat er wel degelijk zaken zijn gebeurd die tegen de wetgeving indruisen, dan kan die parlementaire onderzoekscommissie nog steeds het dossier doorschuiven naar de gerechtelijke instanties. En dan is aan uw bezwaren meteen tegemoet gekomen.

Bij de commissie Dexia zijn bezwarende elementen uit het expertenrapport geschrapt. Zelfs als krijgt een commissie de bevoegdheden van onderzoekscommissie, wat doet jou denken dat dan de behandeling anders zou zijn ?

Als men echt een effectieve commissie zou willen oprichten kan dit het beste een Koninklijke commissie zijn. Deze staat soeverein boven de machten.

fonne 8 maart 2013 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6559702)

Da was wel een dure appelsien zeg. 60 Miljoen Euro op zijn minst.

Belfius aurait fait cadeau de 60 millions �* l’ACW et au MOC

quercus 8 maart 2013 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6560355)
Dat is een weergave van de feiten.

Bij de commissie Dexia zijn bezwarende elementen uit het expertenrapport geschrapt. Zelfs als krijgt een commissie de bevoegdheden van onderzoekscommissie, wat doet jou denken dat dan de behandeling anders zou zijn ?

Als men echt een effectieve commissie zou willen oprichten kan dit het beste een Koninklijke commissie zijn. Deze staat soeverein boven de machten.

Ja, het zou effectief anders kunnen zijn bij een volwaardige onderzoekscommissie. Alle personen die gehoord worden staan onder ede. Bovendien kunnen ze niet tewerk gaan zoals goeverneur Coene (NBB) deed in de vorige "halve"-commissie: koudweg weigeren te antwoorden en het beroepsgeheim inroepen.

ViveLaBelgique 8 maart 2013 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6560475)
Ja, het zou effectief anders kunnen zijn bij een volwaardige onderzoekscommissie. Alle personen die gehoord worden staan onder ede. Bovendien kunnen ze niet tewerk gaan zoals goeverneur Coene (NBB) deed in de vorige "halve"-commissie: koudweg weigeren te antwoorden en het beroepsgeheim inroepen.

Het is veel beter om het door een Koninklijke commissie te laten geschieden. Deze staat boven de machten. Ook al laat je door het parlement betrokken oproepen die onder ede en indien nodig geheimhouding worden gehoord dan ga je nog altijd het resultaat hebben dat het parlement personen en belangen gaat indekken.

De politiek spiegelt gewoon iets voor met een gerechterlijke parlementaire commissie. Wereldwijd zijn er bij mijn weten geen voorbeelden die effectief waren. Nergens zijn bijvoorbeeld de bonussen van bankiers bijvoorbeeld zo goed aan banden gelegd als in ons land. Ijsland eventjes te na gelaten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be