Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Blijf van onze mankracht af! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18402)

Janssen 31 juli 2004 12:55

Blijf van onze mankracht af!

Lap, het is weer zover, een stel Waalse klungelaars probeert de krakkemikkige Waalse infrastructuur overeind te houden (met onze centen, wat dacht je) en de boel ontploft in hun gezicht (of beter gezegd, in hun rug, de lafaards).

En de zaak is weer aan het rollen, van overal moet hulp komen - alsof ze daar geen brandweer genoeg hebben, alsook van Vlaanderen uiteraard. Helikopters vlogen naar de plaats van het onheil vanuit Koksijde - waren die niet bedoeld om drenkelingen te redden uit het water? Brandweerlieden rukten aan van overal, tot voorbij Brussel en Moeskroen - Charleroi lag te ver zeker?

Ondertussen hangen ook voor mijn deur aan het vredegerecht de vlaggen halfstok. Waarvoor? Omdat het daar zo intriest gaat? Wat heb ik daar nu mee te maken? Inderdaad zijn het voor mij ook triestige dagen. Om te moeten beseffen dat na al die jaren van miljardenstromen naar de profiterende zuiderburen, er daar nog niks veranderd is. De moderne bedrijven waren er Vlaams, en zijn in rook opgegaan door - hoe kan het ook anders - ontploffing van een pijplijn beheerd door een Belgisch bedrijf.

Ondertussen blijft Wallonië een bodemloze put, vergane industrie, en teert het al honderden jaren op de vruchten van onze noeste arbeid. Ik, rouwen om die onnozelaars? Dat ze het zelf oplossen en van onze hulpdiensten afblijven, het is al erg genoeg dat we betalen voor hun geknoei zonder dat wijzelf ook nog aan capaciteit verliezen. Frankrijk is wat gaarne bereid om te helpen als dat nodig is, zo blijkt.

Vlaanderen onafhankelijk, meer dan ooit!

Griffin 31 juli 2004 13:03

Wat ben u een onbeschofte boer.

Janssen 31 juli 2004 13:07

Ik laat me niet graag in de luren leggen door die kazakkendraaiers in Di Rupië. Met alle respect voor de families van de doden, maar de verantwoordelijkheid ligt niet bij mij! De centen zijn ze wel bij mij komen halen.

Red_Dog 31 juli 2004 13:08

Met alle respect ? En iets ervoor zeg je nog lafaards.

Janssen 31 juli 2004 13:13

Als de zaak dreigt te ontploffen, dien je als brandweerman de oorzaak van het gevaar weg te nemen. Zie je een vuurtje in de buurt van een gaswolk, doof dan als brandweerman het vuurtje.

Red_Dog 31 juli 2004 13:16

Jij ziet alles wel een beetje simpel he.
En bij mijn weten zijn er geen brandweermannen gaan lopen.

Janssen 31 juli 2004 13:29

Ziet dan maar eens snel naar het interview met dienen tip uit het brandwondencentrum van Nederoverheembeek. www.vrtnieuws.net

Groot Bakkes 31 juli 2004 13:41

Janssen, je gaat wel te ver hoor. Zoiets kan in Vlaanderen gebeuren en dan zouden wij ook graag hebben dat de Nederlanders, de Walen, de Fransen,... ons kwamen helpen. Zelfs als Vlaanderen onafhankelijk wordt (waar ik voorstander van ben), vind ik nog dat we, als zoiets gebeurt, moeten gaan helpen. Of dat nu in Vlaanderen, Wallonië of welk ander land dan ook is.

Olivier 31 juli 2004 14:58

Janssen ge zijt een randdebiel. Het enigste wat een mens kan doen als ge zo een vuurbal ziet is LOPEN.

Ik vind het beneden alle peil om te zeggen dat het lafaards zouden zijn. Uw soort, dat zijn de lafaards. Krijg kanker.

vrijevlaming 31 juli 2004 15:34

:x janssen, ge zijt ne onbeschofterik en een smet voor ieder die zich vlaams-nationalist noemt.

Piet Hein 31 juli 2004 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
:x janssen, ge zijt ne onbeschofterik en een smet voor ieder die zich vlaams-nationalist noemt.

volledig mee eens ik vindt het de PLICHT van elke goede vlaams hulpverlener om daar te gaan helpen.

Supe®Staaf 31 juli 2004 15:48

Wat een toonbeeld van solidariteit.

Yann 31 juli 2004 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janssen
Lap, het is weer zover, een stel Waalse klungelaars probeert de krakkemikkige Waalse infrastructuur overeind te houden (met onze centen, wat dacht je) en de boel ontploft in hun gezicht (of beter gezegd, in hun rug, de lafaards).

En de zaak is weer aan het rollen, van overal moet hulp komen - alsof ze daar geen brandweer genoeg hebben, alsook van Vlaanderen uiteraard. Helikopters vlogen naar de plaats van het onheil vanuit Koksijde - waren die niet bedoeld om drenkelingen te redden uit het water? Brandweerlieden rukten aan van overal, tot voorbij Brussel en Moeskroen - Charleroi lag te ver zeker?

Ondertussen hangen ook voor mijn deur aan het vredegerecht de vlaggen halfstok. Waarvoor? Omdat het daar zo intriest gaat? Wat heb ik daar nu mee te maken? Inderdaad zijn het voor mij ook triestige dagen. Om te moeten beseffen dat na al die jaren van miljardenstromen naar de profiterende zuiderburen, er daar nog niks veranderd is. De moderne bedrijven waren er Vlaams, en zijn in rook opgegaan door - hoe kan het ook anders - ontploffing van een pijplijn beheerd door een Belgisch bedrijf.

Ondertussen blijft Wallonië een bodemloze put, vergane industrie, en teert het al honderden jaren op de vruchten van onze noeste arbeid. Ik, rouwen om die onnozelaars? Dat ze het zelf oplossen en van onze hulpdiensten afblijven, het is al erg genoeg dat we betalen voor hun geknoei zonder dat wijzelf ook nog aan capaciteit verliezen. Frankrijk is wat gaarne bereid om te helpen als dat nodig is, zo blijkt.

Hulpverlening kent geen grenzen, egoïst!

MicaBoss 31 juli 2004 16:38

Citaat:

een hele hoop zever van Janssen

Domheid heeft blijkbaar echt geen grenzen... :x

Foundation 31 juli 2004 17:08

Sommige Vlaams-nationalisten kennen hun grenzen blijkbaar wel. Tot daar en niet verder, die erbuiten moeten maar zien wat ze doen...

Een smet voor het Vlaams-nationalisme, inderdaad, daarin kan ik het met sommige flaminganten hier toch, een zeldzame keer, eens zijn.

Dit moet ik ook nog zeggen, mea culpa, ik heb het nog niet gedaan:

Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers van de ramp. Ik meen dat ik in naam van de B.U.B., en zelfs in naam van alle Vlamingen (uitgezonderd de topicstarter dan), Walen, Brusselaars, Duitstaligen, Belgen kortom, mijn medeleven kan betuigen. De steun van onze Europese medelidstaten wordt zeer geapprecieerd. Belangenloze samenwerking wordt daarin zeer waardevol bevonden.

Ik ben weinig spraakzaam en kom moeilijk uit mijn woorden. Ik ben dan ook geschokt. Niet in het minst door de reactie van de topicstarter, wiens naam ik niet vernoem.

Piet Hein 31 juli 2004 17:12

[size=7]Janssen hebben uw ouders u nooit respect en beleefdheid geleerd[/size]
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7]:x [/size]
[size=7][/size]

Foundation 31 juli 2004 17:21

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18387

En kijk eens aan, er lopen er nog zo rond... en ik maar denken dat we te ver waren gegaan ten tijde van hey hop... - waar is dat ik-moet-kotsen-smileyke hier...

Geef me even de vrijheid om Steenbok66 te citeren in die thread:

gewoon zielig...
zijn jullie nog waard mens genoemd te worden?
trouwens, het industrieterrein lag nabij de taalgrens en daar zijn zowel Vlaamse- als Waalse-, als nationale- en internationale bedrijven gevestigd...
ik zag op zowel de NL-talige als F-talige TV's mensen die betrokken waren zich in beide landstalen uitdrukken... aan de taalgrens, waar dan ook hier te lande... leven mensen van beider taal onder elkaar...
jullie (die onnozelaars met hun communautair getinte opmerkingen) zijn welkelijk ziekelijk geobsedeerd door jullie waangedachten... en de humor is van de bedenkelijkste soort die ik ooit las...
maar ja, al dat taalgedoe is overtrokken en een voorwerp om mensen van bedenkelijk allooi hun frustraties te uiten...

Patriot! 31 juli 2004 17:34

Citaat:

WALGELIJKE PSYCHOPAAT :x

Koenraad Maesschalck 31 juli 2004 19:40

[SIZE=7]Vrije meningsuiting beste mensen, nog van gehoord???[/SIZE]

Janssen heeft het recht om er een dergelijke visie op na te houden en dat is geen reden om die persoon uit te schelden.

Het is in elk geval een feit dat de Waalse overheid niet vrijuit gaat in deze zaak.

kelt 31 juli 2004 19:46

hola....schuldigen zoeken????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
[SIZE=7]Vrije meningsuiting beste mensen, nog van gehoord???[/SIZE]

Janssen heeft het recht om er een dergelijke visie op na te houden en dat is geen reden om die persoon uit te schelden.

Het is in elk geval een feit dat de Waalse overheid niet vrijuit gaat in deze zaak.

DATZELFDE fluxys heeft overal DATZELFDE soort hogedrukleidingen lopen.

Het was een ONGELUK.Shit happens...all the time...verdorie toch,zie dat toch eens in,waar gewerkt wordt vallen er spaanders.Morgen kan ik op apegapen liggen....that's life....

En dan dat afgeven op de overheid,de overheid.....de overheid krijgt nog niet eens een moer en een bout aan elkaar,laat staan een gas-hogedrukleiding,laat die maar er buiten.... :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be