Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verplichte inburgering voor Europeanen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184103)

circe 10 maart 2013 14:45

Verplichte inburgering voor Europeanen.

raar, ik heb de 7de dag bekeken, ik heb daar Bourgeois een keer of tien horen zeggen dat het niet enkel verplicht inburgeren voor Roma zigeuners zou moeten zijn, maar voor alle Europeanen. En (buiten het feit dat Yussef het niet begreep, dat was duidelijk) begreep de VRT journalist het dus ook niet want dit is het verslag van het debatje:

Citaat:

Jozef De Witte van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) vindt "onverstandig", en zelfs discriminerend om Roma te verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Dat zegt hij als reactie op het plan van minister van Inburgering Geert Bourgeois (N-VA).

Omdat Roma en migranten uit Oost-Europa burgers van de EU zijn, kan ons land hen niet verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Minister Bourgeois wil dat veranderen.

"Dat zou onverstandig zijn", zegt De Witte in "De zevende dag". Hij spreekt onder meer over discriminatie. "Ten eerste moet je dan identificeren op wie de verplichting van toepassing is en op wie niet. Dan maak je rubrieken waarmee je mensen onrecht aandoet. Waarom zou een Portugees zich sneller integreren dan een Roemeen?"

"Ten tweede, als je een verplichting invoert, dan kan u niet anders dan een algemene cursus maken. Terwijl uit alles blijkt dat enkel maatwerk werkt."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...te_Inburgering

Raar, dat ze de vraag van Bourgeois (verplichte inburgering voor �*lle Europeanen) zelfs niet hoeven te herhalen, en zeker niet hoeven te vertellen wat hij wou verduidelijken.

Dus: géén inburgering voor analfabete Roma, maar dan ook godverdomme geen extra subsidies meer om hen aan te leren dat ze hun kinderen naar school moeten sturen, moeten gaan werken, moeten belastingen betalen en ook wel dat ze met hun tengels van andermans gerief moeten blijven. Liefst dan ook geen gratis woonst meer (volgens Yussef moeten ze beter kwaliteitswoningen krijgen, ik stel voor dat hij zèlf zijn villa ter beschikking stelt van deze gediscrimineerden), en evenmin nog OCMW uitkeringen bij de vleet, kindergeld �* volonté (om te poepen moet je niet kunnen lezen zeggen de Roma), geen kindhuwelijken meer (och ja, daarvan hoeven ze zich ook niks aan te trekken) etc... etc.... Maar dat ze vooral niet verplicht worden om gratis inburgeringscursussen te verkrijgen!
En dat ze d�*n maar gaan reclameren bij de Yussuf.

------------

Enfin, bekijk zelf de video en zie eens of jullie daar iemand die lijkt op Bourgeois ziet zitten? Want uit het verslagje hierboven kan ik dat niet opmaken.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1570347

Bobke 10 maart 2013 15:34

Naar t ’schijnt is “verplichte” inburgering racistisch voor niet Belgen.
Leerplicht voor Belgen is natuurlijk dik ok.

fcal 10 maart 2013 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6562285)
raar, ik heb de 7de dag bekeken, ik heb daar Bourgeois een keer of tien horen zeggen dat het niet enkel verplicht inburgeren voor Roma zigeuners zou moeten zijn, maar voor alle Europeanen. En (buiten het feit dat Yussef het niet begreep, dat was duidelijk) begreep de VRT journalist het dus ook niet want dit is het verslag van het debatje:
Raar, dat ze de vraag van Bourgeois (verplichte inburgering voor �*lle Europeanen) zelfs niet hoeven te herhalen, en zeker niet hoeven te vertellen wat hij wou verduidelijken.
...
Enfin, bekijk zelf de video en zie eens of jullie daar iemand die lijkt op Bourgeois ziet zitten? Want uit het verslagje hierboven kan ik dat niet opmaken.

Het beknopte verslag op 'deredactie.be' dat ook te vinden is op de gewone 'teletekst' is door redacteur Wouter Carton opgesteld in de welbekende VRT-stijl van het weglaten wat links onwelgevallig is of niet politiek correct is. Het gevolg is een onjuiste voorstelling van zaken waardoor de lezer steeds 'tussen de lijntjes' dient te lezen net zoals dat gebruikelijk was in het vroegere communistische Oosten.

mvd 10 maart 2013 16:49

Het gaat om EU-burgers, niet specifiek Roma.

Klojo eerste klas 10 maart 2013 16:51

Wat mij opviel : Roma viseren mag niet omdat die daarvoor 'geïdentificeerd' moeten worden als zijnde Roma en dat is discriminatie. Maar Europa wil wel een rapport over de behandeling van die Roma ????? Moeten ze daarvoor niet 'geïdentificeerd' worden als Roma ? :roll:
En terzijde : een lesje logica van de VLDer wiens naam ik nu toch vergeten ben, zeker....
Vlaanderen moet zich meer inspannen, begrotingsgewijze, want de andere gewesten halen de vooropstellingen niet en het is tenslotte naar de Belgische begroting dat Europa kijkt..... 8O

Goudbever 10 maart 2013 16:58

Wat een spast is die Bourgeois toch

circe 10 maart 2013 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6562414)

Het anders-validegehalte van Bourgeois is me in feite compleet ontgaan. Verklaar U nader aub?

Klojo eerste klas 10 maart 2013 17:09

Citaat:

U moet dringend Terzake contacteren....wat een discussietalent :roll:

circe 10 maart 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6562404)
Wat mij opviel : Roma viseren mag niet omdat die daarvoor 'geïdentificeerd' moeten worden als zijnde Roma en dat is discriminatie. Maar Europa wil wel een rapport over de behandeling van die Roma ????? Moeten ze daarvoor niet 'geïdentificeerd' worden als Roma ? :roll:
En terzijde : een lesje logica van de VLDer wiens naam ik nu toch vergeten ben, zeker....
Vlaanderen moet zich meer inspannen, begrotingsgewijze, want de andere gewesten halen de vooropstellingen niet en het is tenslotte naar de Belgische begroting dat Europa kijkt..... 8O

Het was me voordien al opgevallen dat Yussuf een probleem heeft met het Nederlandse "onbepaald meervoud".

- roma zigeuners moeten inburgeren = foei fout racistische en discriminerend
- jan, piet, pier, jos, francois (zijnde allemaal roma zigeuners, ik ken hun standaard namen in feite niet) moeten inburgeren want jan kan niet lezen, piet kan niet schrijven, pier kan enkel pikken, jos kan enkel koper afbreken, en Francois kan enkel koper opladen.... dat mag wel (enfin, als het geen beledigende criteria zijn uiteraard).

mvd 10 maart 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6562404)

Is dat dezelfde die ''de hete aardappel helemaal niet aan het doorschuiven was'', terwijl hij 2 minuten eerder op de vraag 'valt er nog iets te besparen op het federale niveau?' antwoorde 'ja, maar niet alleen op het federale'..

Klojo eerste klas 10 maart 2013 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6562437)
Is dat dezelfde die ''de hete aardappel helemaal niet aan het doorschuiven was'', terwijl hij 2 minuten eerder op de vraag 'valt er nog iets te besparen op het federale niveau?' antwoorde 'ja, maar niet alleen op het federale'..

Ja, maar allé, hoe heet die nu toch ook alweer.....ik zie hem nog altijd met schuimbekkende mond in 't parlement..... Ach ja, Dewael !!!! (wordt het mij vergeven als ik aanstip dat 'antwoorde' met 2 d's is ? :oops: )

Pin en Puk 10 maart 2013 19:19

Citaat:

Nu eerlijk gezegd, ik begrijp Bourgeois ook niet met zijn uitspraak.
Ik veronderstel dat hij een spreekfout heeft gedaan en het in feite over Niet Europeanen had.

Vrolijk op Vrijdag 10 maart 2013 23:02

Bourgeois, de zwakste schakel binnen de NVA.

Vigilante VL 10 maart 2013 23:43

Ik ben gestopt bij 'onverstandig' ... Want immigranten klaarstomen voor de maatschappij is 'onverstandig'?

Het CGKR heeft alle belang bij allochtone klaplopers en zagers zonder competenties, dat zegt dus genoeg. Zoals het WWF grof geld verdient aan het laten uitsterven van bepaalde diersoorten.

Garry 11 maart 2013 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6562285)

Dus: géén inburgering voor analfabete Roma, maar dan ook godverdomme geen extra subsidies meer om hen aan te leren dat ze hun kinderen naar school moeten sturen, moeten gaan werken, moeten belastingen betalen en ook wel dat ze met hun tengels van andermans gerief moeten blijven. Liefst dan ook geen gratis woonst meer (volgens Yussef moeten ze beter kwaliteitswoningen krijgen, ik stel voor dat hij zèlf zijn villa ter beschikking stelt van deze gediscrimineerden), en evenmin nog OCMW uitkeringen bij de vleet, kindergeld �* volonté (om te poepen moet je niet kunnen lezen zeggen de Roma), geen kindhuwelijken meer (och ja, daarvan hoeven ze zich ook niks aan te trekken) etc... etc.... Maar dat ze vooral niet verplicht worden om gratis inburgeringscursussen te verkrijgen!
En dat ze d�*n maar gaan reclameren bij de Yussuf.

------------

Bourgeois heeft overschot van gelijk. Klassen van NT2 eerste module, halen nog nauwelijks 6 �* 7 inschrijvingen.

Maar ook voor onze eigen Franstalige inwijkelingen moet deze verplichting gelden zoals voor ALLE anderstaligen. Hier komen wonen betekent in de aller eerste plaats u de taal eigen maken.

Boa 11 maart 2013 03:01

"We moeten die mensen verleiden en verlokken tot inburgering"
Jozef De Witte

Want verplichten is foei. Deze man zouden ze minister van financiën moeten maken. Dan moet je geen belastingen meer betalen, want hij zal u moeten verleiden en verlokken om dat te doen.

circe 11 maart 2013 06:34

Specifiek Roma zigeuners wensen hun levenswijze totaal niet aan te passen. Maar dit zeggen is racistisch, net zoals het racistisch is om te zeggen dat moslims (lees: niet zozeer alle marokkanen) hun levenswijze niet wensen aan te passen.

Geef Roma zigeuners een net huis en binnen de kortst mogelijke tijd is het afgebroken (zoals een eigenaar mocht ondervinden die hen het huis had verkocht en even respijt gaf om de betaling uit te voeren: na een maand waren alle leidingen, chauffages en andere bruikbare dingen verdwenen, samen met de zogenaamde "kopers"). Maar men mag ze echt niet verplicht om een inburgeringscursus te volgen hoor.

Ze zouden er wel eens kunnen leren dat we hier van andermans spullen moeten afblijven.

jogo 11 maart 2013 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6562920)
Ze zouden er wel eens kunnen leren dat we hier van andermans spullen moeten afblijven.

gij wilt velen pardoneren die deze cursus nog niet gehad hebben ?

mvd 11 maart 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6562453)
Ja, maar allé, hoe heet die nu toch ook alweer.....ik zie hem nog altijd met schuimbekkende mond in 't parlement..... Ach ja, Dewael !!!! (wordt het mij vergeven als ik aanstip dat 'antwoorde' met 2 d's is ? :oops: )

nee, maar ik kan het blijkbaar niet meer aanpassen..

mvd 11 maart 2013 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 6562902)
"We moeten die mensen verleiden en verlokken tot inburgering"
Jozef De Witte

Want verplichten is foei. Deze man zouden ze minister van financiën moeten maken. Dan moet je geen belastingen meer betalen, want hij zal u moeten verleiden en verlokken om dat te doen.

:lol: :thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be