circe |
10 maart 2013 14:45 |
Verplichte inburgering voor Europeanen.
raar, ik heb de 7de dag bekeken, ik heb daar Bourgeois een keer of tien horen zeggen dat het niet enkel verplicht inburgeren voor Roma zigeuners zou moeten zijn, maar voor alle Europeanen. En (buiten het feit dat Yussef het niet begreep, dat was duidelijk) begreep de VRT journalist het dus ook niet want dit is het verslag van het debatje:
Citaat:
Jozef De Witte van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) vindt "onverstandig", en zelfs discriminerend om Roma te verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Dat zegt hij als reactie op het plan van minister van Inburgering Geert Bourgeois (N-VA).
Omdat Roma en migranten uit Oost-Europa burgers van de EU zijn, kan ons land hen niet verplichten om een inburgeringscursus te volgen. Minister Bourgeois wil dat veranderen.
"Dat zou onverstandig zijn", zegt De Witte in "De zevende dag". Hij spreekt onder meer over discriminatie. "Ten eerste moet je dan identificeren op wie de verplichting van toepassing is en op wie niet. Dan maak je rubrieken waarmee je mensen onrecht aandoet. Waarom zou een Portugees zich sneller integreren dan een Roemeen?"
"Ten tweede, als je een verplichting invoert, dan kan u niet anders dan een algemene cursus maken. Terwijl uit alles blijkt dat enkel maatwerk werkt."
|
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...te_Inburgering
Raar, dat ze de vraag van Bourgeois (verplichte inburgering voor �*lle Europeanen) zelfs niet hoeven te herhalen, en zeker niet hoeven te vertellen wat hij wou verduidelijken.
Dus: géén inburgering voor analfabete Roma, maar dan ook godverdomme geen extra subsidies meer om hen aan te leren dat ze hun kinderen naar school moeten sturen, moeten gaan werken, moeten belastingen betalen en ook wel dat ze met hun tengels van andermans gerief moeten blijven. Liefst dan ook geen gratis woonst meer (volgens Yussef moeten ze beter kwaliteitswoningen krijgen, ik stel voor dat hij zèlf zijn villa ter beschikking stelt van deze gediscrimineerden), en evenmin nog OCMW uitkeringen bij de vleet, kindergeld �* volonté (om te poepen moet je niet kunnen lezen zeggen de Roma), geen kindhuwelijken meer (och ja, daarvan hoeven ze zich ook niks aan te trekken) etc... etc.... Maar dat ze vooral niet verplicht worden om gratis inburgeringscursussen te verkrijgen!
En dat ze d�*n maar gaan reclameren bij de Yussuf.
------------
Enfin, bekijk zelf de video en zie eens of jullie daar iemand die lijkt op Bourgeois ziet zitten? Want uit het verslagje hierboven kan ik dat niet opmaken.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1570347
|