Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat zeggen gelaatsexpressies over politici? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184148)

Zeni 11 maart 2013 14:46

Wat zeggen gelaatsexpressies over politici?

Hallo!

In het kader van mijn thesis voer ik een onderzoek naar gelaatsuitdrukkingen bij Vlaamse politici. Mensen die onze taal niet begrijpen zijn genoodzaakt om naar non-verbale communicatie te kijken, maar welke invloed hebben gelaatsuitdrukkingen eigenlijk op u? Dit wordt in deze vragenlijst getest aan de hand van korte videofragmenten zonder geluid.

Deelnemen aan de survey kan door op onderstaande link te klikken:
https://eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_enYsHkAoRKtAqPz
  • Indien de fragmenten niet laden, dient u op 'alle inhoud weergeven' te klikken of op het blauwe verbodsbordje.
  • De survey zal ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag nemen. U mag hier altijd posten wat u van de fragmenten of van de vragenlijst vindt.
  • P.S.: Er vallen enkele leuke cadeautjes te winnen!
  • *De kenners zullen zien dat er een fout geslopen is in de survey: Bruno Valckeniers moet Bruno Valkeniers zijn. Sorry hiervoor.

Alvast bedankt,
Inez

CLAESSENS Joris 11 maart 2013 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeni (Bericht 6563351)
Hallo!

In het kader van mijn thesis voer ik een onderzoek naar gelaatsuitdrukkingen bij Vlaamse politici. Mensen die onze taal niet begrijpen zijn genoodzaakt om naar non-verbale communicatie te kijken, maar welke invloed hebben gelaatsuitdrukkingen eigenlijk op u? Dit wordt in deze vragenlijst getest aan de hand van korte videofragmenten zonder geluid.

Deelnemen aan de survey kan door op onderstaande link te klikken:
https://eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_enYsHkAoRKtAqPz
  • Indien de fragmenten niet laden, dient u op 'alle inhoud weergeven' te klikken of op het blauwe verbodsbordje.
  • De survey zal ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag nemen. U mag hier altijd posten wat u van de fragmenten of van de vragenlijst vindt.
  • P.S.: Er vallen enkele leuke cadeautjes te winnen!
  • *De kenners zullen zien dat er een fout geslopen is in de survey: Bruno Valckeniers moet Bruno Valkeniers zijn. Sorry hiervoor.

Alvast bedankt,
Inez

Niets.
1 het zijn momentopnamen.
2 Er lopen heel wat mensen met een zuur gezicht rond die best wel sympathiek zijn en omgekeerd ook.
3 Enkel wanneer je gedachten zou kunnen lezen en bovendien ook de gehele voorgeschiedenis van de persoon in kwestie zou je eventueel iets kunnen opmaken dat verder gaat dan een héél oppervlakkig inzicht.

Er zijn er die er anders over denken natuurlijk...
http://forum.politics.be/showthread....laessens+joris

Behoor jij tot dan niveau?8-)

Zeni 11 maart 2013 15:03

Beste Joris,

Mijn onderzoek draait niet over het algemene beeld/imago dat over een politicus gevormd kan worden, maar het gaat eerder over 'momentane' perceptie (of verandering in 'momentane perceptie' om preciezer te zijn). Dus ik beweer zeker niet dat je a.d.h.v. 1 fragmentje een algemeen beeld van iemand kan vormen. Natuurlijk zijn andere communicatiemiddelen (vb. verbale communicatie) daar heel belangrijk in. Helaas kan ik niet meer zeggen over het opzet van het onderzoek, aangezien dit de antwoorden kan beïnvloeden. Indien je meer informatie wil over dit onderzoek, kan je mij altijd mailen en dan stuur ik je mijn bevindingen wanneer het onderzoek afgerond is.

Hopelijk vormt dit een antwoord op je vraag.

peter1962 11 maart 2013 15:11

Ik heb het nodige gedaan voor invullen van de survey. Alvast succes toegewenst met je onderzoek.

CLAESSENS Joris 11 maart 2013 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeni (Bericht 6563368)
Beste Joris,

Mijn onderzoek draait niet over het algemene beeld/imago dat over een politicus gevormd kan worden, maar het gaat eerder over 'momentane' perceptie (of verandering in 'momentane perceptie' om preciezer te zijn). Dus ik beweer zeker niet dat je a.d.h.v. 1 fragmentje een algemeen beeld van iemand kan vormen. Natuurlijk zijn andere communicatiemiddelen (vb. verbale communicatie) daar heel belangrijk in. Helaas kan ik niet meer zeggen over het opzet van het onderzoek, aangezien dit de antwoorden kan beïnvloeden. Indien je meer informatie wil over dit onderzoek, kan je mij altijd mailen en dan stuur ik je mijn bevindingen wanneer het onderzoek afgerond is.

Hopelijk vormt dit een antwoord op je vraag.

Allez, ik zal het eens bekijken.

CLAESSENS Joris 11 maart 2013 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6563386)
Allez, ik zal het eens bekijken.

Ik heb het bekeken.
Het ontwerp en het onevenwicht tussen de vragen gesteld over de personen doet wel onevenwichtig aan.
Het geeft eerder de indruk dat de onderzoeker geïnteresseerd is in de verhouding BDW ten overstaan van de rest dan wel in het aangegeven onderwerp van de studie.

Ben eens benieuwd wat de resultaten zullen zijn en waarvoor dit nog gebruikt gaat worden.

Niets verhindert u om, na afronding van uw onderzoek, in deze draad een link naar het resultaat te plaatsen wel? Dat bespaart u een hoop mails.

Scherven A. Mok 11 maart 2013 15:55

Ingevuld.

Ps wij noemen de laatste jaren van het secundair het hoger secundair onderwijs.

Zeni 11 maart 2013 16:05

Dank u wel voor het invullen en voor de tip. :)

@Joris, er zijn verschillende versies van vragenlijsten. Ik kan maar 1 politicus bevragen in 1 vragenlijst anders zou het te tijdrovend zijn voor de mensen die de vragenlijst moeten invullen. U had duidelijk degene met de focus op De Wever, maar zoals ik al zei: er zijn nog andere versies...

CLAESSENS Joris 11 maart 2013 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeni (Bericht 6563425)
Dank u wel voor het invullen en voor de tip. :)

@Joris, er zijn verschillende versies van vragenlijsten. Ik kan maar 1 politicus bevragen in 1 vragenlijst anders zou het te tijdrovend zijn voor de mensen die de vragenlijst moeten invullen. U had duidelijk degene met de focus op De Wever, maar zoals ik al zei: er zijn nog andere versies...

Dat is al wat anders. Dat kan je als deelnemer niet weten natuurlijk.
Misschien aangeven bij het openen van de bevraging? Dan voorkom je dat mensen halverwege stoppen omdat jou bevraging een bevooroordeelde indruk geeft...

vrijevlaming 11 maart 2013 17:17

"in welke mate vindt u wouter beke charismatisch"

:rofl:

vrijevlaming 11 maart 2013 17:19

en precies toch wel een grote interesse in bruno valkeniers en of hij liegt of niet

Tamam 11 maart 2013 17:20

van Mars afkomstig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be