Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Het dramatische bewijs ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184164)

Universalia 11 maart 2013 22:20

Het dramatische bewijs ...

Dramatische bewijslevering van dat onze zeeën al vol zitten met plastiek.

Rust zacht ...

satiper 12 maart 2013 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6563825)

Rust zacht ...

Overbevolking en haar trieste neveneffecten :-(

SDX 12 maart 2013 22:27

"Until my ghastly tale is told,
this heart within me burns."

lombas 12 maart 2013 22:33

Ik begrijp het drama niet meteen. Er sterven dagelijks dieren, gaat HLN ze allemaal beschrijven? Als het nu een zeldzame soort zou zijn, maar we hebben het over een stomme ( in de zin van ordinaire ) dwergvinvis...

Raven 26 maart 2013 12:46

Ik betaal zoveel aan belastingen, peperdure vuilniszakken en taksen dat ik mezelf dunk absolute meermaals te hebben verdiend, ook al opteer ik op een plastieke fles weg te gooien ergens in het water.

Natuuractivisme is allemaal goed als de mama & papa de rekeningen betalen, maar eens je er zelf voorstaat ga je om te overleven in deze wereld heus af en toe wel eens uw plastiek zakske gaan leggen waar het gratis is.

Raven 26 maart 2013 12:47

Citaat:

Like a baby :), ik zie geen reden om me dit zelfs voor een moment aan te trekken... geen reden wat dan ook

maddox 26 maart 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6580594)
Ik betaal zoveel aan belastingen, peperdure vuilniszakken en taksen dat ik mezelf dunk absolute meermaals te hebben verdiend,

Niet dus.
Citaat:

ook al opteer ik op een plastieke fles weg te gooien ergens in het water.
Ik zal de volgende keer ik een zak lege blikjes heb die in je tuin flikkeren.
Citaat:

Natuuractivisme is allemaal goed als de mama & papa de rekeningen betalen, maar eens je er zelf voorstaat ga je om te overleven in deze wereld heus af en toe wel eens uw plastiek zakske gaan leggen waar het gratis is.
Als je aan't overleven bent, dan stook je dat plastiek zakje beter op in je bakstenen survival kacheltje.
Maar je hebt wel gelijk, vegetarisme is een luxe-issue.

addictionshary 22 april 2013 08:37

Overbevolking en haar trieste neveneffecten

777 9 mei 2013 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 6564608)
Overbevolking en haar trieste neveneffecten :-(

Volledig met eens !

Minder mensen = minder CO2 uitstoot = minder O2 verbruik

Brengt met zich mee: minder lijnvluchten, auto's, vooral minder vrachtwagens, minder bebouwde kommen met volop beton, minder afgekapte bomen, MEER behoud van wouden, minder waterverbruik ,enz...

Dus ook minder lucht en grondvervuiling.

De wereldbol is overbelast door de Mens. Teveel mensen gebruiken teveel grondstoffen e.a.

PeterCC 9 mei 2013 19:14

Citaat:

Rust zacht ...

Op zich ben ik niet overtuigd dat het dier zou gestorven zijn aan wat plastiek in de maag. Het gaat over een dier dat vlot 5 ton kan wegen. Om daar zekerheid over te hebben zou je moeten nagaan hoeveel plastiek er in andere en ook in gezonde vinvissen zit.

Maar los daarvan stoot de hoeveelheid plastiek die je overal vindt mij wel tegen de borst. Tijdens de paasvakantie aan zee viel het me op hoe overvloedig veel plastieken voorwerpen je vindt op de vloedlijn.
Plastiek is lichter dan water en alles wat ergens weggegooid of verloren wordt en in een gracht belandt komt uiteindelijk via de beken en de rivieren in de zee terecht waar maar een gedeelte van zal aanspoelen op de kusten.

Thomas- 9 mei 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6580594)

Dat is gewoon gemakzucht, sluikstorten heeft niets te maken met "overleven".

quercus 9 mei 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door addictionshary (Bericht 6609605)
Overbevolking en haar trieste neveneffecten

Jazeker. Ga dat maar eens aan de moslims vertellen. Voor hen is de baarmoeder van de vrouw een wapen geworden ter verovering van nieuwe gebieden voor Allah.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be