vlijmscherp |
13 maart 2013 12:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
(Bericht 6565237)
Ik had het niet over het gevoel die ze hebben maar over de onverschilligheid tegenover de Vlaamse gevoeligheden. In Vlaanderen voel ik een zeker verwerp/afkeer van meer en meer Vlamingen tegenover de Franstaligen maar ik merk tegelijkertijd dat de Franstaligen daarmee helemaal geen rekening nemen. "Hebben ze Franstaligen niet graag, is dit hun probleem en niet het ons" is de boodschap. Franstaligen bezoeken Vlaanderen zoals ze steden van Frankrijk, Italië, Spanje, enz.....bezoeken zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hen denken. En ik denk dat dit meer en meer Vlamingen stoort. Er zijn zeker en vast Vlamingen die in hun hoofd denken "Maar wat komen Franstaligen nog in Vlaanderen doen?" maar ze zeggen niets.
|
vanwaar jouw gevoel komt, weet ik niet, maar het is compleet fout. het gaat helemaal niet over Franstaligen die Vlaanderen bezoeken, laat staan dat het gaat dat de Vlamingen de Franstaligen niet graag zouden hebben.
neen, het gaat over de Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen en die weigeren om 1 woord Nederlands te spreken en die eisen dat ofwel Vlaanderen zich aanpast aan hun ofwel dat zij extra rechten krijgen, zowel op bestuurlijk vlak als op gerechtelijk vlak. Het feit dat ze dat nog krijgen ook van de traditionele partijen valt uiteraard niet bij alle Nederlandstaligen in goede aard.
Daarnaast gaat het over de constatatie dat België helemaal niet goed werkt doordat er nu eenmaal grote verschillen bestaan op sociaal-economisch vlak tussen de verschillende regio's en grote verschillen bestaan tussen de gemeenschappen hoe de problemen op te lossen.
|