Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe ambtenaren moeten werken: postzegels op dan auto gebruiken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184218)

De schoofzak 13 maart 2013 08:30

Hoe ambtenaren moeten werken: postzegels op dan auto gebruiken

Als ambtenaar met pensioen, herken ik zo'n situaties.

Enkel mogelijk in dit apenland !!

(en zeg niet dat het de schuld is van de ambtenaren; het is de schuld van de politiekers;
ok, en van de hogere ambtenaren die medeplichtig zijn met die politiekers ..., die hogere ambtenaren zouden met hun vuist op tafel moeten bonken om fatsoenlijke taakafspraken mogelijk te maken; maar ze trekken er zich niets van aan. Als de zuil maar binnen rijft.)

titel: Postzegels op: politie brengt dossiers per auto naar Brussel
http://www.standaard.be/artikel/deta...30313_00502097

Citaat:

De speurders van de federale gerechtelijke politie in Antwerpen hebben geen postzegels meer. Daarom brengen ze dossiers die verstuurd moeten worden nu eerst naar Brussel, waar ze wel nog zegels hebben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Volgens de krant werden een dossier over drugshandel en één over mensenhandel op die manier al overgebracht. ‘Voor postzegels is er geen geld, voor dure benzine blijkbaar wel', stellen de speurders verwonderd vast.

Bij de federale politie bevestigt men de onhandige manier van werken. ‘Er was inderdaad een probleem door de bekende budgettaire beperkingen, maar eerstdaags worden er postzegels geleverd', klinkt het nog.

Klojo eerste klas 13 maart 2013 08:44

???? Dossiers i.v.m. drugs- en mensenhandel met de POST versturen ??????????
Hopelijk zijn 't geen facteurs zoals bij ons die dat moeten behandelen....af en toe ofwel in de verkeerde bus, ofwel 'adres onbekend', enz....
En werken ze daar echt nog met postzegels in plaats van met een frankeermachine ?????
Die weten daar toch dat we al in de 21e eeuw zijn aanbeland ?

Liederik 13 maart 2013 09:54

Geen postzegel van een halve euro? Dan gebruiken we maar 3 euro aan benzine, en een halve FTE dag van een ambtenaar.

Aan de andere kant, dan weten we direct wat de toegevoegde waarde is van een ambtenaar: 2.5 euro verlies per halve dag.

subocaj 13 maart 2013 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6564984)
???? Dossiers i.v.m. drugs- en mensenhandel met de POST versturen ??????????
Hopelijk zijn 't geen facteurs zoals bij ons die dat moeten behandelen....af en toe ofwel in de verkeerde bus, ofwel 'adres onbekend', enz....
En werken ze daar echt nog met postzegels in plaats van met een frankeermachine ?????
Die weten daar toch dat we al in de 21e eeuw zijn aanbeland ?

Ga je ze e-mailen, je weet toch dat ieder mailtje 6 maanden bewaard word.
Privacy weet je wel.
Veronderstel dat de maisl over het diamant fraudedossier ergens 6 maanden extern bewaard word.

Txiki 13 maart 2013 10:38

Is het zo erg gesteld?

Klojo eerste klas 13 maart 2013 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6565039)
Ga je ze e-mailen, je weet toch dat ieder mailtje 6 maanden bewaard word.
Privacy weet je wel.
Veronderstel dat de maisl over het diamant fraudedossier ergens 6 maanden extern bewaard word.

Het woord 'dossiers' doet mij toch denken aan iets meer dan een briefje....die dossiers zullen wel een serieuze dikt hebben.
Aangezien er nergens vermeld staat dat het aangetekende zendingen zijn, ga ik er van uit dat dit niet zo is, hoewel...journalisten van tegenwoordig :roll:
Als 't aangetekend is zie ik er geen graten in; als 't niet aangetekend is valt die post onder de gewone behandeling en over wat daarmee kan gebeuren moet ik toch geen tekeningetje bij maken ?
Ik ken ondertussen al veel firma's waar ze privé-koerierdiensten gebruiken voor zo'n dingen....daar kan dan nog wat van de prijs afgepingeld worden ook. :lol:
Wat mails betreft.....zo ver staan ze bij Justitie inderdaad nog niet...geëncrypteerde mails...... :twisted:

gertc 13 maart 2013 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6565269)
Wat mails betreft.....zo ver staan ze bij Justitie inderdaad nog niet...geëncrypteerde mails...... :twisted:

geëncrypteerde mails bij justitie? Ze moeten daar de computer nog uitvinden!

gertc 13 maart 2013 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6564984)

Of het nu echt om postzegels gaat of over een frankeermachine, als het geld op is stopt het.
En als het budget voor begrotingspost x op is, mag je niet zomaar wat geld uit begrotingspost y nemen. Dat is inderdaad een strikte regel, door politiekers opgelegd, die soms -zoals in dit geval- voor belachelijke situaties zorgt. Maar diezelfde regel zorgt er voor dat overheidsbudgetten controleerbaar blijven.

Overigens, ik ken net zo goed dergelijke belachelijke situaties in (grote) privé-ondernemingen.

Vrijheideerst 13 maart 2013 15:35

Oei, per auto... milieumoordenaars!

doremi 13 maart 2013 15:38

Het probleem is niet te weinig geld maar totale inefficiëntie. Voor wat men in de privé doet met 1 euro heeft men bij de overheid met gemak 5 euro nodig.

Het begint al bij de totaal achterhaalde aanwervingspolitiek van Selor met het niveau A, B, C en D-systeem. Mensen met minder credentials op vlak van diploma die wel een meerwaarde kunnen zijn komen nooit bij de overheid terecht omdat zo'n 'high potentials' in de privé waar niet alles op een diploma wordt afgezet (maar eerder op vaardigheden) ettelijke malen het loon kunnen krijgen dat je bij een C-niveau bij de overheid krijgt. Nochtans zijn er mensen met zeer sterke vaardigheden zonder hogere diploma's (en dat vaak om heel diverse redenen).

Dit is natuurlijk maar één voorbeeld waar de overheid zeer veel potentieel en dynamisme mist.

kelt 13 maart 2013 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6565286)

Men zou het begot denken.
Ondergetekende kan zijn dossier bij Financien raadplegen ....(bevat ook vertrouwelijke informatie)..
Dat is nochtans ook "de staat".

Maar Justitie is daar materieel en procedureel nog niet aan toe....

Ik beklaag mevrouw Turtelboom..Wat is me dat daar een departement loosers,ze weet waarschijnlijk al lang niet meer waar eerst beginnen.
Als er dan eens een proces is dan zie je daar die tafels vol liggen met "dossiers",zo met een touwtje rond...

manmanman 2013 :-(

Klojo eerste klas 13 maart 2013 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6565286)

'k zal toch weer niet moeten beginnen alles tot in de details te beschrijven hé..... Het duiveltje achter een zin geeft normaal gesproken aan dat het voorgaande op een ietwat sarcastische toon gelezen moet worden .....dus : 'zo ver staan ze bij Justitie inderdaad nog niet...geëncrypteerde mails' lees je dus het best als 'geëncrypteerde mails bij justitie ? dat geloof je toch niet ?' :lol:

Klojo eerste klas 13 maart 2013 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6565299)
Of het nu echt om postzegels gaat of over een frankeermachine, als het geld op is stopt het.
En als het budget voor begrotingspost x op is, mag je niet zomaar wat geld uit begrotingspost y nemen. Dat is inderdaad een strikte regel, door politiekers opgelegd, die soms -zoals in dit geval- voor belachelijke situaties zorgt. Maar diezelfde regel zorgt er voor dat overheidsbudgetten controleerbaar blijven.

Overigens, ik ken net zo goed dergelijke belachelijke situaties in (grote) privé-ondernemingen.

De factuur van frankeermachines wordt pas na X maanden betaald....Justitie is nog altijd de staat, hé.... :lol:

Klojo eerste klas 13 maart 2013 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 6565470)
Het probleem is niet te weinig geld maar totale inefficiëntie. Voor wat men in de privé doet met 1 euro heeft men bij de overheid met gemak 5 euro nodig.
Het begint al bij de totaal achterhaalde aanwervingspolitiek van Selor met het niveau A, B, C en D-systeem. Mensen met minder credentials op vlak van diploma die wel een meerwaarde kunnen zijn komen nooit bij de overheid terecht omdat zo'n 'high potentials' in de privé waar niet alles op een diploma wordt afgezet (maar eerder op vaardigheden) ettelijke malen het loon kunnen krijgen dat je bij een C-niveau bij de overheid krijgt. Nochtans zijn er mensen met zeer sterke vaardigheden zonder hogere diploma's (en dat vaak om heel diverse redenen).
Dit is natuurlijk maar één voorbeeld waar de overheid zeer veel potentieel en dynamisme mist.

Ze zijn dat systeem aan het herwerken.....de 'opgedane kennis' wordt (voor de vriendjes, toch) in rekening gebracht (ik herhaal : voor de vriendjes). :twisted:

Henri1 13 maart 2013 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6564966)
Als ambtenaar met pensioen, herken ik zo'n situaties.

Enkel mogelijk in dit apenland !!

(en zeg niet dat het de schuld is van de ambtenaren; het is de schuld van de politiekers;
ok, en van de hogere ambtenaren die medeplichtig zijn met die politiekers ..., die hogere ambtenaren zouden met hun vuist op tafel moeten bonken om fatsoenlijke taakafspraken mogelijk te maken; maar ze trekken er zich niets van aan. Als de zuil maar binnen rijft.)

titel: Postzegels op: politie brengt dossiers per auto naar Brussel
http://www.standaard.be/artikel/deta...30313_00502097

Link werkt niet.

De schoofzak 14 maart 2013 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6566066)
Link werkt niet.

Je zal bedoelen "Link werkt niet meer."

Hoe vriendelijk van mij om de tekst in de openingspost geplakt te hebben.

.

Mahalingam 14 maart 2013 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6565269)
Het woord 'dossiers' doet mij toch denken aan iets meer dan een briefje....die dossiers zullen wel een serieuze dikt hebben.
Aangezien er nergens vermeld staat dat het aangetekende zendingen zijn, ga ik er van uit dat dit niet zo is, hoewel...journalisten van tegenwoordig :roll:
Als 't aangetekend is zie ik er geen graten in; als 't niet aangetekend is valt die post onder de gewone behandeling en over wat daarmee kan gebeuren moet ik toch geen tekeningetje bij maken ?
Ik ken ondertussen al veel firma's waar ze privé-koerierdiensten gebruiken voor zo'n dingen....daar kan dan nog wat van de prijs afgepingeld worden ook. :lol:

In Nederland heeft de Vereniging van Juweliers de leden aangeraden om voortaan niet meer de PostNL te gebruiken. Aangetekend of niet, verzekerd of niet, dingen verdwijnen in de post. En naar vergoeding kan je fluiten.
Zonder twijfel telt mee dat de postbode geen eerzaam beroep meer is en dat iedereen die minimaal kan lezen en schrijven postbode kan worden. Verklaringen van goed gedrag worden niet gevraagd.De beloning is minimaal dus trekt dat allerlei onguur volk aan.

Bierke 14 maart 2013 12:33

Hoe nog geen reactie van Demonen .. hij weet toch alles van ambtenaren ? :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be