![]() |
Gazet van Antwerpen ontslaat rechtse hoofdredacteur
Gazet van Antwerpen ontslaat hoofdredacteur
![]() BRUSSEL - Luc Van Loon (62), de hoofdredacteur van de Gazet van Antwerpen, is zaterdag onverwachts ontslagen. Dat meldt Het Nieuwsblad op Zondag. Van Loon en zijn werkgever, Concentra, weigeren elk commentaar. Normaal zou Van Loon nog tot eind dit jaar aan het roer blijven van de Antwerpse krant. Naar verluidt boterde het al langer niet meer tussen de hoofdredacteur en de Concentra-directie. Die laatste verweet Van Loon een te conservatieve en oubollige koers te varen. |
Niet slecht. De Vlaams Blok-koers van de GVA was inderdaad een probleem.
Ik juich deze beslissing toe ! Hopelijk wordt de krant nu wat verdraagzamer en objectiever, want soms had je de indruk dat de inhoud door Filip Dewinter werd gedicteerd ! |
Citaat:
|
maar zonder dat het applaus ervan afdruipt bij de schrijver mag het ook, en dat was reeds lang niet meer het geval bij de gva. De continue aanvallen tegen het "establishment" waren niet meer om aan te lezen...
|
:lol:
Zolang Opus Dei een redelijke invloed blijft hebben in de aandeelhouders van de GvA, zal aan die koers die tot de betere van Vlaanderen behoort, niet veel veranderen hoor. De GvA is en blijft het meest rechtse en Vlaamse dagblad, tot spijt van wie het benijdt.... 8) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is eigenlijk inderdaad geen echte opiniepers meer. Laat ons zeggen dat de GvA nog de meest rechtse en Vlaamsgezinde krant was na de zielige teloorgang van De Standaard. Omwille van de eerder aangehaalde invloed van Opus Dei bij de GvA zal dat accentverschil wellicht nog verder duren.
Door de allesoverheersende macht van de poen enerzijds en de intellectuele leegheid van de officiële "duiders", opiniemakers, "intellectuelen",... anderzijds is men inderdaad geëvolueerd naar een grijze massapers waar men ethisch zich zo links mogelijk profileert en economisch centrum tot centrum-rechts is. Omwille van inkomsten, aandelen in de lezers- en reclamemarkt,... is men bang om dissidente stemmen een volwaardige kans te geven. Het is te vergelijken met de programma's van de politieke partijen die -met uitzondering van dat van het Vlaams Blok- perfect voor elkaar inwisselbaar zijn. In feite zijn we aan het evolueren naar een geruisloze dictatuur van het liberalisme op economisch en ethisch vlak, waarbij niemand aan het liberale credo mag twijfelen op straffe van processen, gedachtenpolitie, "berufsverbot",... De bevolking merkt de evolutie niet of nauwelijks op wegens versuft door het geldgewin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat vind ik heel erg mooi, mr van den berghe |
Citaat:
Nu volgens mij (als ik me niet vergis) hebben de meeste andere kranten recent hun kranten aangepast (vormgeving en look etc...) en heeft de GVA dat nog niet gedaan waardoor ze onder druk komen om dat nu ook te doen. Als er qua inhoud nauwelijks nog verschil is dan gaan mensen uiteraard op andere dingen beginnen letten (of kopen überhaupt geen krant meer.) En net zoals een wasproduct om de zoveel maanden een nieuwe verpakking nodig heeft is dat wellicht ook het geval voor een gazet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be