Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   neem eens de hand van een flamingant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184245)

HOUZEE ! 13 maart 2013 20:02

neem eens de hand van een flamingant

Gewoon een ideetje ...

Stel je bent op café en er steekt er daar één zo'n flamingantisch diskoers af. Vaak is de verleiding groot om te gaan redetwisten, zoals dat ook op dit forum gebeurd. Terwijl je perfect weet dat het resultaat van zo'n twist zinloos is. De flamingant is van nature uit twistziek en als je met hem gaat discussiëren dan bevestig je enkel z'n ziektebeeld, maar jouw goede argumenten zullen niet tot hem doordringen.

Daarom ...

Maak er geen woorden meer aan vuil, maar doe dingen met hem. Doe hem geen pijn maar neem eens de hand van een flamingant.

Laten we samen in de auto stappen en rijden door dit prachtige land, van de Noordzee tot de Ardeense bossen. Laat ons lekker eten en bier drinken, tot onze buiken er geen weg meer mee weten. Laten we samen juichen voor de Kroonprins op één van de talrijke publieke optredens. Laat we samen genieten van Jacques Brel en Kate Ryan. Weg met die verzuring en die dagelijkse sleur.

Flamingant, ik reik jou mijn hand

Vlaanderen Boven 13 maart 2013 20:03

Bedankt, maar je bent niet mijn type.

K&K alsjeblieft.

abramis brama 13 maart 2013 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6565958)
Stel je bent op café en er steekt er daar één zo'n flamingantisch diskoers af. Vaak is de verleiding groot om te gaan redetwisten, zoals dat ook op dit forum gebeurd.

Inderdaad. Redetwisten is weinig productief. Wij flaminganten zouden je - zo als vrienden onder elkaar - eventueel wél eens de dt-regels kunnen uitleggen. Misschien dat d�*�*r wel nog hoop op vooruitgang bestaat. 8-)

Rollercoaster 13 maart 2013 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6565972)
Inderdaad. Redetwisten is weinig productief. Wij flaminganten zouden je - zo als vrienden onder elkaar - eventueel wél eens de dt-regels kunnen uitleggen. Misschien dat d�*�*r wel nog hoop op vooruitgang bestaat. 8-)

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

alfa16vjtd 13 maart 2013 20:18

Citaat:

Gewoon een ideetje ...

Stel je bent op café en er steekt er daar één zo'n flamingantisch diskoers af. Vaak is de verleiding groot om te gaan redetwisten, zoals dat ook op dit forum gebeurd. Terwijl je perfect weet dat het resultaat van zo'n twist zinloos is. De flamingant is van nature uit twistziek en als je met hem gaat discussiëren dan bevestig je enkel z'n ziektebeeld, maar jouw goede argumenten zullen niet tot hem doordringen.

Daarom ...

Maak er geen woorden meer aan vuil, maar doe dingen met hem. Doe hem geen pijn maar neem eens de hand van een flamingant.

Laten we samen in de auto stappen en rijden door dit prachtige land, van de Noordzee tot de Ardeense bossen. Laat ons lekker eten en bier drinken, tot onze buiken er geen weg meer mee weten. Laten we samen juichen voor de Kroonprins op één van de talrijke publieke optredens. Laat we samen genieten van Jacques Brel en Kate Ryan. Weg met die verzuring en die dagelijkse sleur.

Sorry maar ik ga niet dikwijls op café.

pajoske 13 maart 2013 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6565972)

Er zijn weinig Flaminganten die de DT-regels kennen. Lees hun reacties op dit forum maar eens na. Zij moeten mij dan ook nooit een opmerking geven over respect voor de Nederlandse taal.

SDG 13 maart 2013 20:23

Citaat:

Gewoon een ideetje ...

Daarom ...

Kate Ryan... :roll:

Everytime 13 maart 2013 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6565986)
Kate Ryan... :roll:

Allez, speciaal voor u, Willy Sommers;-).

SDG 13 maart 2013 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6565990)
Allez, speciaal voor u, Willy Sommers;-).

Drijf het niet te ver he, kerel! :evil:

Everytime 13 maart 2013 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6565994)
Drijf het niet te ver he, kerel! :evil:

Wie dan?

Vigilante VL 13 maart 2013 20:31

Neem eens de hand ... what is this faggotry?

stevensterk 13 maart 2013 20:32

Citaat:

In plaats van hier voor je computertje te zitten zeveren, ga erop uit en doe het ook allemaal.

Terwijl dat je dan bezig bent, maak er ook een filmpje van en verkoop het aan de VRT, die rooien hebben niks liever.

lollysticky 13 maart 2013 20:33

Citaat:

Gewoon een ideetje ...
Laten we samen juichen voor de Kroonprins op één van de talrijke publieke optredens. Laat we samen genieten van Jacques Brel en Kate Ryan.

Je krijgt voor minder zure oprispingen... :D

alfa16vjtd 13 maart 2013 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6566009)
Je krijgt voor minder zure oprispingen... :D

Dat is teken dat je te veel in de zware belgische bieren gehangen hebt :)

abramis brama 13 maart 2013 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6565980)
Er zijn weinig Flaminganten die de DT-regels kennen. Lees hun reacties op dit forum maar eens na. Zij moeten mij dan ook nooit een opmerking geven over respect voor de Nederlandse taal.

Ben je absoluut zeker van die hoofdletter in "Flaminganten" ? :?

Txiki 13 maart 2013 21:29

Citaat:

Gewoon een ideetje ...

Daarom ...

:evil: In een café moet ge bier drinken en liedjes zingen, niet zeiken over polletiek.

Mr. Orange 13 maart 2013 22:41

Och, vervang flamingant door Belgicist en je zou evengoed hetzelfde kunnen krijgen. De meeste mensen weten bijlange niet hoe België in mekaar zit. Als je dan eens zegt waarom je Vlaamsgezind bent met goeie argumenten zingen ze al een toontje lager.

En daarbij, op café moeje drinken en over tetten klappen.

De schoofzak 14 maart 2013 08:06

Citaat:

Gewoon een ideetje ...

Daarom ...

Wat een pastoorspraat !
Nog erger dan de nieuwe paus.
Die bij de weg een nva'er is:

Citaat:

Sociaalvoelend maar zeker niet links, Latijns-Amerikaans maar met Europese wortels, conservatief maar pragmatisch ...
Pastoorspraat:
zie je al een oproep gebeuren dat een sos de hand reikt in een café, aan een blauwselvent?

We moeten eens leren dat verschillende politieke opvattingen niet betekenen dat er een vijandbeeld is, maar simpelweg een verschillende politieke opvatting.
Dat moet vriendschap niet in de weg staan, maar ook niet melig worden.

Afijn, de Walen zullen onze beste buren zijn en blijven.
Maar met gescheiden beleid (beleid ... vergis je niet, beleid heb ik gezegd) op de meeste vlakken, vooral cultureel en financieel. Maar met des te meer samenwerking: handel drijven enz. bla bla ...

Kijk, nu klink ik ook al als een pastoor.

.

Txiki 14 maart 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 6566271)
Och, vervang flamingant door Belgicist en je zou evengoed hetzelfde kunnen krijgen. De meeste mensen weten bijlange niet hoe België in mekaar zit. Als je dan eens zegt waarom je Vlaamsgezind bent met goeie argumenten zingen ze al een toontje lager.

En daarbij, op café moeje drinken en over tetten klappen.

Voila, toch nog ene met verstand.

pajoske 14 maart 2013 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6566130)
Ben je absoluut zeker van die hoofdletter in "Flaminganten" ? :?

Neen. En wel om deze redenen:
-Ik de schoolbanken al een tijdje verlaten. Mijn laatste taallessen heb ik meer dan 40 jaar geleden gehad. Ondertussen zijn er nog wat aanpassingen geweest van de taalregels.
-De regel voor interpretatie vatbaar is. Je kan het groene boekje volgen, dan is het flamingant. Je kan kiezen om met hoofdletter te schrijven uit respect. Of omdat het afgeleid is van een Aardrijkskundige naam.

Ps ik schrijf ook wel een een dt-fout. Maar ik vind dat de taalstrijders hier die altijd zitten te zeuren over respect voor hun taal toch maar belachelijk overkomen als ze dt-fouten maken die in onze jeugd zelfs in de lagere school niet meer gemaakt werden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be