Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Quid: schulden « De Lijn » waarom moeten wij morgen allemaal meer betalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184271)

RASPOUTINE 14 maart 2013 12:21

Quid: schulden « De Lijn » waarom moeten wij morgen allemaal meer betalen?
 
U gaat niet verliezen aan onze stommiteiten zei een West-Vlaamse politicus.
Is dat werkelijk zo?
Waarom gaan wij voor “De Lijn” dan kortelings ook meer betalen, net zoals
voor de rest, het stopt niet!

Wie heeft hier mee te maken, welke Vlaamse ministers zijn er verantwoordelijk en is het “behoorlijk” of “onbehoorlijk” bestuur geweest?

Hebben wij hiervoor een interne-externe audit gehad?

http://www.standaard.be/artikel/deta...20927_00313440

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...n-de-lijn.aspx

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G3R2CK1LU

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...id-lieten.aspx

http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...joen-euro.aspx

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30313_00502692

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...uwsector.dhtml

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G3R2CK1LU

http://www.acod-tbm.be/antwerpen/joo...1387&Itemid=26

http://www.hildecrevits.be/nl/hilde-...ste-verjaardag

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...8-19122012.pdf

Goudbever 14 maart 2013 13:56

Ik zou de Vlaamse regering hier eens een mailtje over sturen kerel.

RASPOUTINE 6 april 2013 11:56

Alweer goede zaken voor West-Vlaanderen van Hilde Crevits
 
Hoe zit dat verhaal nu juist in elkaar.
Heeft Vlaanderen het met " De Lijn" evenslecht gedaan dan de fed met de NMBS?
Wie was er al die jaren aan de leiding?
"Goed" of "onbehoorlijk" bestuur is ook een goede vraag?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G462JIE3E

En de handel gaat verder, en "de kinderen van de rekening" zijn...

Crisis, maar niet voor de beste aannemers van de overheden...

Wie gaat er die rekeningen, consultants zeker inbegrepen eens gaan nazien op fraude?

John Crombez misschien?

65 miljoen per kilometer, hebben wij daar nu het geld voor?


http://www.autofans.be/nieuws/overhe...weg-van-belgie

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...0079507295.htm


http://www.standaard.be/artikel/deta...21221_00410731

http://www.hildecrevits.be/nl/nieuwe...joen-kilometer

http://www.hildecrevits.be/nl/aanwij...weg-a11-brugge

Another Jack 6 april 2013 11:57

We splitsen het openbaar vervoer en alles is opgelost!

BonBon 6 april 2013 13:16

Slechts 8% komt uit de tickets, ze zouden het beter helemaal gratis maken.

Vrijheideerst 6 april 2013 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6592349)
Slechts 8% komt uit de tickets, ze zouden het beter helemaal gratis maken.

Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.

Pin en Puk 6 april 2013 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6592251)
We splitsen het openbaar vervoer en alles is opgelost!

Niet verder discuteren, Jackske heeft het wederom opgelost.

Another Jack 6 april 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6592452)
Niet verder discuteren, Jackske heeft het wederom opgelost.

Is dat een belofte?

Pin en Puk 6 april 2013 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6592453)
Is dat een belofte?

Neen, maar wel een gouden tip voor de anderen

Another Jack 6 april 2013 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6592459)
Neen, maar wel een gouden tip voor de anderen

Ik negeer uw tip alvast.
Je vindt dat toch niet erg he, Pin?

Boduo 7 april 2013 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6592450)
Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.

Vrijheid, er komt een dag dat jij ook bij de oudjes zal behoren.
Laat de oudjes een symbolisch bedrag betalen (bv 10 of 15 € per jaar). Er zullen er weinig reklameren.
Het openbaar vervoer is een openbare DIENST voor wie dat de beste oplossing is om zich te verplaatsen.
Wat men ook beweert: het openbaar vervoer helpt om de files in de steden te verminderen. Denk maar aan de Vlaamse "cultuursteden" waar veel toeristen hun weg moeten ZOEKEN .

BonBon 7 april 2013 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6592450)
Juist niet. De prijzen mogen zeker lager, maar het gratis verhaal kan niet meer in deze tijden, ook niet voor oudjes.

De overheden moet daarnaast stoppen met blind het openbaar vervoer te promoten dat hopeloos verouderd en compleet kapotgesyndiceerd is (NMBS) en jaarlijks miljoenen krijgt, zelfs in tijden van crisis en dan nog eens liegt over het aantal reizigers (De Lijn). Of ziet u buiten enkele bejaarden en schoolkinderen veel volk op hun bussen zitten, misschien.

Over de milieuvervuiling door oude bussen en treinen zullen we ook maar zedig zwijgen.

7% wordt betaald door advertenties, 8% tickets en 85% de overheid. Ofwel verminder je dat naar 50% en schaf je de helft van de lijnen af, ofwel maak je alles gratis, dat zijn belachelijke percentages.

Boduo 7 april 2013 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6593632)
7% wordt betaald door advertenties, 8% tickets en 85% de overheid. Ofwel verminder je dat naar 50% en schaf je de helft van de lijnen af, ofwel maak je alles gratis, dat zijn belachelijke percentages.

Het openbaar vervoer is een openbare DIENST.
Laten zoals het nu is.

BonBon 7 april 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6593650)
Het openbaar vervoer is een openbare DIENST.
Laten zoals het nu is.

Zal het dan niet meer gebruikt worden als het gratis is? Voor die 8% moet je het niet laten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be