![]() |
Een nieuw hoofd van de Rooms Katholieke Kerk
De nieuwe paus is een Argentijn, een latino. Niet minder Katholiek dan de Romein, uiteraard. Mogen we de komende jaren ethisch iets meer breeddenkendheid verwachten ?
|
Hangt er vanaf; hoe 'breeddenkend' was hij tijdens de militaire junta aldaar?
Weer eentje met 'n troebel verleden dus, of hat er es nicht gewußt? |
Citaat:
Dat ze een redelijk jonge gast van een jaar of 60 pakken, die nooit bij uiterst rechtse dictators aangeschurkt heeft, en die nog een jaar of 20 meekan. 76 jaar !!! Hoog tijd om je pensioen te pakken, Paus François. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij is al 76, dus dit zal geen al te lang pontificaat worden, maar moet dat? Persoonlijk ben ik geen voorstander van Paus Jean Paul II. Eén persoon te lang aan de macht is nooit goed, nergens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat franske als hoogste katholiek ginder meegeheuld heeft met de dictatuur en hier en daar een pedopater geholpen heeft, lijkt evident me dunkt |
Iets meer ethische breeddenkendheid? Ik hoop dat je een grapje maakt.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn standpunten zijn aartsconservatief, en aldus uitermate geschikt om de kerken nog wat verder te laten leeglopen. |
Citaat:
Hoe dan ook, het valt alleen maar toe te juichen. |
Gij vindt dat leuk zeker, een vierdubbeldraad openen? Wat is de meerwaarde?
En dan nog in een verkeerd subforum. |
Citaat:
Ik vind het prachtig , holebi trouwverbod , adoptieverbod , discriminatie van vrouwen , e.d. Waarom ze niet meteen allemaal op de brandstapel werpen ?? [/SARCASME] Geloofsgeloof & hun instituut = een slechte theatervoorstelling !!!! |
Citaat:
't doet hier wel niet ter zake, maar dat doet me denken aan ene die dat spel verdedigde door op de kritiek dat er in de bijbel nogal wat fouten stonden, te antwoorden dat dat was omdat dat teksten waren die verkeerd waren opgeschreven, de rest was allemaal juist want 'de woorden van God'. Op de vraag wie kon weten wat nu fout was en welke die goddelijke woorden waren, aangezien in het begin alles werd geacht juist te zijn en dus goddelijke woorden, werd het wreed stil..... :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be