![]() |
Betaalde parkeerboete + deurwaarder !!
Ik heb een andere topic omtrent parkeerwachter en het beleid om de staatskas te vullen, met dank voor de reacties.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=181796&page=2 Hierbij staat nog een vraag open waarom men niet in hoger beroep zou kunnen gaan voor uitspraken omtrent kleine bedragen. Ik heb dit nog niet kunnen navragen, maar ga een advocaat nemen voor onderstaande. Parkeerboete gehad wegens geen ticket. Betaal 25€, en krijg ik 3 maanden nadat ik heb betaald een brief dat een gerechtsdeurwaarder aan mijn deur zal komen :evil: :twisted: Reden: ik heb de aanmaningskosten niet betaald. Say what?? Bedrag: 180€ :evil: :twisted: Wat hebben ze die 3 maanden ertussen gedaan?? De kassa laten tikken :evil: :twisted: Vraag die men zich hierbij stelt: waarom geen 3 jaar wachten?? Ik ben zelfs voor een ander geval naar het parkeerbedrijf gegaan, en daar hebben ze me niets gezegd van een openstaande betaling, en nu komen ze af met een deurwaarder :evil: :twisted: Er is geen openstaande betaling, want ik heb betaald! Welkom in BE. |
Een advocaat en een rechtszaak die je gaat verliezen zal je meer dan 180€ kosten.
Betaal het, en spuug dan je gal, maar bespaar jezelf tijdverlies, gerechtskosten en advocaten erelonen. |
Citaat:
Gewoon parkeerbon, en bewijs van betaling voorleggen (waar de datum op staat) en klaar is kees. Op de besluiten zeker duidelijk zetten dat de tegenpartij moet worden veroordeeld voor de kosten van het geding. (gerechtskosten dus) |
Citaat:
Heeft er iemand hier ooit een boete gehad terwijl de ticketautomaat kapot was? |
Gezien hij de boete betaalt heeft, heeft hij de boete aanvaard.
Als ik me neit vergis, gaat het over onterecht aangerekende aanmaningskosten. (Tenminste als je kunt bewijzen dat je op tijd hebt betaald) |
Eer er een deurwaarder komt, is er wel wat meer briefwisseling geweest. Die wordt niet zomaar op wandel gestuurd.
|
Citaat:
Meer nog, je eigen advocaatkosten terugvorderen en een eis stellen wegens tergend en roekloos geding. |
Citaat:
Inderdaad, een proces is allang een schijnvoorstelling om de kassa te spekken. Maar wanneer komt hier nu eens een einde aan? Hoe lang gaat de bevolking dit nog slikken? Citaat:
Op tijd betalen: ik heb de periode rond Kerst en Nieuw laten voorbijgaan, en heb betaald. Citaat:
Als er een gerechtsdeurwaarder in het spel komt, zou ik het schrijven toch iets gerichter maken, zijnde aangetekend. Maar neen: men rekent op een gewone brief, waarbij men 100% belevering van brieven voorop houdt, en zegt dan dat er aanmaningskosten zijn :evil: En er zijn nog een aantal details die ik met mijn advocaat bespreek, want dit soort is van het ergste die men kan hebben. Hoe lang nog?? - - - - PS: Citaat:
|
Citaat:
Nooit meer iets van gehoord. |
Citaat:
Onafgezien wie gelijk heeft en wie gelijk krijgt, zou ik voor zo'n bedrag en zo'n onbelangrijke zaak persoonlijk mijn tijd en geld in iets anders en leukers investeren. |
Ik heb iets soortgelijks voorgehad in een grijs verleden. Doordat de electronische betaalmethodes in een benzinestation uitlagen, en ik door een toeval alleen guldens op zak had kon ik dus niet betalen. Uiteindelijk gaf de uitbater me de optie om een schuldbekenteins af te leggen en te ondertekenen. Wat eigenlijk niet meer is dan een formulier met een belofte zo snel mogelijk te betalen met een overschrijving.
Ik betaal de dag erna, omdat de bank dan pas open was. 2 maand later een aanmaning te betalen, met interesten. De 800 frank benzine was aangevuld met 2000 frankjes voor de aanmaningskosten. Ik stuur een kopie van de overschrijving naar het incassobureau. 2 weken later een nieuwe aanmaning. 5000 bef+800 bef. Ik vraag een kameraad om raad. Die schrijft een brief , ik stuur die brief samen met weer een kopie van de betaling. Nooit nog iets van gehoord. Als je een brief ondertekend met de juiste titels, dat helpt. "secretaris van de syndicatie van...." |
Citaat:
Ik spreek uit ervaring van mijn kinderen. Maar er is meer. Als je na maanden belt naar de politie dat ze geen enkele reactie gegeven hebben op jouw brieven ivm een zaak (onterechte boete), zegt men doodleuk dat er te weinig personeel is om die post te verwerken. En dat de computer automatisch nieuwe aanmaningen met hogere boetes blijft sturen. Kom mij niet meer praten van parkeerboetes en onterecht aangerekende sleepkosten. In Leuven kennen ze daar ook iets van. En dan komt zo een madam een briefke afgeven. Weigert te zeggen waarover het juist gaat. Pas als ze weggaat geeft ze de brief af en zie je dat die persoon een gerechtsdeurwaarder was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be