Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Uitbreiding Brussel is een feit. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184323)

Amon_Re 15 maart 2013 09:56

Uitbreiding Brussel is een feit.

Brusselse burgemeesters binden in

Citaat:

De onderhandelaars stellen hun compromis volgende week woensdag voor, maar onze krant kon de tekst al inkijken. Eén constante: de negentien gemeenten verliezen opvallend veel macht aan de Brusselse regering

Kallikles 15 maart 2013 10:02

Dat gaat helemaal niet over de uitbreiding van Brussel, maar om de overdracht van bevoegdheden van de 19 gemeenten naar het Gewest, een Vlaamse eis.

Nu, deze Vlaamse eis is gewoon een imperatief voor goed bestuur en efficiëntie, wat Philippe Moureaux ook goed begrepen heeft. Proficiat meneer Moureaux!

Travis66 15 maart 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6567943)
Dat gaat helemaal niet over de uitbreiding van Brussel, maar om de overdracht van bevoegdheden van de 19 gemeenten naar het Gewest, een Vlaamse eis.

Nu, deze Vlaamse eis is gewoon een imperatief voor goed bestuur en efficiëntie, wat Philippe Moureaux ook goed begrepen heeft. Proficiat meneer Moureaux!

Het is inderdaad een goeie stap. Misschien geraken we nog van onze afkeer voor Brussel vanaf als er orde op zaken wordt gesteld.

Txiki 15 maart 2013 10:33

Dit is inderdaad geen uitbreiding van Brussel. Waarom sommigen bepaalde dingen bewust verkeerd blijven voorstellen, is me een raadsel. Dat is zo DS!

Het wordt hoog tijd dat die 19 baronieën inbinden en de mensen in Brussel een ernstige structuur krijgen, die de leefbaarheid van hun stad verzorgt. Brussel is op zich een toffe stad, gezellig en aangenaam. Uiteraard kan het beter, maar dat geldt ook voor Antwerpen, Madrid en Berlijn, om een paar steden te noemen.

Boduo 15 maart 2013 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6567973)
Dit is inderdaad geen uitbreiding van Brussel. Waarom sommigen bepaalde dingen bewust verkeerd blijven voorstellen, is me een raadsel. Dat is zo DS!

Het wordt hoog tijd dat die 19 baronieën inbinden en de mensen in Brussel een ernstige structuur krijgen, die de leefbaarheid van hun stad verzorgt. Brussel is op zich een toffe stad, gezellig en aangenaam. Uiteraard kan het beter, maar dat geldt ook voor Antwerpen, Madrid en Berlijn, om een paar steden te noemen.

2

Amon_Re 15 maart 2013 11:15

Mijn excuses, blijkbaar nog nie goe wakker toen ik dit las, om een of de andere reden was ik ervan overtuigd dat het over de randgemeenten ging.

De schoofzak 15 maart 2013 11:18

Veel te kleine stap. Voor veel te veel geld in ruil.

.

vlijmscherp 15 maart 2013 11:40

Citaat:

2

Kallikles 15 maart 2013 12:31

Citaat:

4

Anselmo 15 maart 2013 12:36

Indien de stad Brussel zou uitbreiden tot op het niveau van het gelijknamig gewest, zou niemand bezwaren hebben.

MisterXYZ 15 maart 2013 14:51

Citaat:

Dat Brussel een toffe stad is dat betwijfel ik en velen met mij.
Vele mensen hebben vrees om Brussel binnen te gaan, uit vrees voor bestolen te worden door de vele vreemdelingen die er rond slenteren, die geen werk vinden en dan toch aan een beetje geld moeten zien te komen .... door te stelen, inbraken te plegen en de boel op stelten te zetten in de Brusselse straten. En de politie laat begaan of liever durven niet ingrijpen om hun leven niet in gevaar te brengen, want wapens mogen de politie agenten NIET gebruiken, dus.... die vreemde meute heeft het voor het zeggen.
Daar nog eens bovenop heeft Brussel een rooie burgemeester, die het goed vindt wat er gebeurd want hij grijpt niet in. In zo'n omgeving met al dat vreemd volk dat er rond slentert, daar durf ik niet meer te komen.

vlijmscherp 15 maart 2013 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 6568309)
Vele mensen hebben vrees om Brussel binnen te gaan, uit vrees voor bestolen te worden door de vele vreemdelingen die er rond slenteren, die geen werk vinden en dan toch aan een beetje geld moeten zien te komen .... door te stelen, inbraken te plegen en de boel op stelten te zetten in de Brusselse straten. En de politie laat begaan of liever durven niet ingrijpen om hun leven niet in gevaar te brengen, want wapens mogen de politie agenten NIET gebruiken, dus.... die vreemde meute heeft het voor het zeggen.
Daar nog eens bovenop heeft Brussel een rooie burgemeester, die het goed vindt wat er gebeurd want hij grijpt niet in. In zo'n omgeving met al dat vreemd volk dat er rond slentert, daar durf ik niet meer te komen.

maar kom je zelf veel in Brussel?

Eberhard Leclerc 15 maart 2013 15:02

Citaat:

...In zo'n omgeving met al dat vreemd volk dat er rond slentert, daar durf ik niet meer te komen.

Dan vrees ik dat de wereld per jaar kleiner zal worden voor jou.

#broekpoepvlaming

Another Jack 15 maart 2013 15:02

Citaat:

Heb je het over jezelf of over "vele mensen"?

Kallikles 15 maart 2013 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6568313)
maar kom je zelf veel in Brussel?

Blijkbaar niet want hij denkt dat het hele Brusselse Gewest één burgemeester heeft.

Kallikles 15 maart 2013 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6568324)
Dan vrees ik dat de wereld per jaar kleiner zal worden voor jou.

#broekpoepvlaming

²

smiley 15 maart 2013 15:51

Citaat:

Brussel is op zich een toffe stad, gezellig en aangenaam. Uiteraard kan het beter, maar dat geldt ook voor Antwerpen, Madrid en Berlijn, om een paar steden te noemen.

Elke 'verrijkte' stad zo ook Vilvoorde

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mse-rand.dhtml

En nog steeds denken 'progressieven' de problemen met 'verrijking' op te lossen via jeugdcafés, ontmoetingsruimtes en sportinfrastructuur.

Txiki 15 maart 2013 15:52

Citaat:

Bij deze nodig ik u uit eens een avondje en nachtje mee op stap te gaan in Brussel. We parkeren de wagen in een buitenwijk van Brussel, en keren pas terug nadat de metro's gesloten zijn. Zodat we te voet van het centrum naar die buitenwijk moeten. Eens zien wat er in die tussentijd en onderweg gebeurt, he.

deal? wanneer doen we dat? :-)

Eberhard Leclerc 15 maart 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 6568375)
En nog steeds denken 'progressieven' de problemen met 'verrijking' ...

Had je intussen al in de gaten dat de problemen met 'verrijking' zich in de financiele sector af spelen? Of zit er een hoofddoekje voor je ogen?

Als je Vilvoorde noemt zullen de meeste mensen toch echt aan Jean Luc de H. denken nietwaar? Miljarden Dexia-euroos die werden verkwanseld door graaiers.

Dát los je idd niet op met een sporthalletje...

smiley 15 maart 2013 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6568395)
Had je intussen al in de gaten dat de problemen met 'verrijking' zich in de financiele sector af spelen? Of zit er een hoofddoekje voor je ogen?

Als je Vilvoorde noemt zullen de meeste mensen toch echt aan Jean Luc de H. denken nietwaar? Miljarden Dexia-euroos die werden verkwanseld door graaiers.

Dát los je idd niet op met een sporthalletje...

"het probleem van de radicale (moslim)jongeren".
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mse-rand.dhtml

Dat ook niet en dat is een groter probleem, dat is ook wat men onder 'verrijking' verstaat. Libanese Syrische Somalische enz toestanden ? Weldra ook in uw buurt. Vilvoorde WAS (verleden tijd) een leuke stad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be