Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Discriminatie “allochtonen “bij de dienst pensioenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184327)

RASPOUTINE 15 maart 2013 11:04

Discriminatie “allochtonen “bij de dienst pensioenen

Meer maar strenger, zegt Alexander De Croo.
Meer controle bij de burger maar niet bij de Overheid zelf...
Spijtig dat Alexande niet alles vertelt op televisie.
Quid: controle?
De discriminatie viseert de “allochtone” bevolking.

Ik die dacht dat men dat woord niet meer ging gebruiken…

Spijtig dat wanneer dat een politicus iets komt aankondigen er door de uitzender van het nieuws geen vakkundige analyse gebeurd.

Waarover gaat het:
Burgers met een klein pensioen kunnen er op vraag er een sociale bijdrage bij.
krijgen.

Tot daar geen probleem

Maar als een “allochtoon” daarmee naar zijn land van herkomst wil gaan dan valt dit supplement weg, als:

De toegelaten afwezigheid meer bedraagt dan 27 dagen aansluitend.

Stel dat een «allochtoon» door enige tijd bij zijn familie te verblijven in zijn land van herkomst een beter leefkwaliteit kan hebben en zelf kan sparen om dan achteraf bij zijn terugkeer naar België beter te leven.

Dat kan dus maar niet langer dan 27 dagen aan een stuk.

Je moet dus je pensioen in België uitgeven of anders krijg je geen supplement…

Komt hij voor twee dagen terug en het kan bewijzen dan wordt er veronderstelt dat hij nadien terug mag vertrekken.

Ik wist niet dat liberalen “racist” waren, zij die dat verwijt en dat van "eigen volk eerst" constant doen aan het V.B. zijn hierbij royaal betrapt.

Alexander hoe kon je dit doen en hoeveel stemmen gaat dit opnieuw kosten, en zeker in "A"?

De verzachtende omstandigheid in dit dossier is dat politici en ambtenaren niet weten wat het is om te moeten overleven met een pensioen van minder dan 1000.- euro. Zij krijgen veel - veel - meer...

Als men weet wat voor pensioen de Dexia bazen krijgen en over de welke ze zeggen dat zij vandaag gehalveerd zou zijn, wie gelooft er dat?

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...halveerd.dhtml

http://www.rtbf.be/info/economie/det...eux?id=7947843

http://www.lalibre.be/economie/actua...-par-deux.html

http://www.lecho.be/actualite/entrep...3027.art?ckc=1

Ik hoop dat de "allochtone" bevolking hun vakbond die ze daarvoor betalen gaat aanspreken en dat er acties komen.

Waarom de "allochtonen" die binnen deze dienst werken zich niet hebben verzet tegen deze discrinatoire maatregel is een raadsel?

Of is het omdat het ambtenaren zijn en dat er nog altijd geen bescherming is voor de klokkenluiders?

Quid: vrijheid van beweging, zelf op je oude dag...

circe 15 maart 2013 11:09

In Nederland groeit het onderzoek naar uitkeringsfraude. Ook daar leven "niet-Europeanen" (zeg ik het goed zo?) riant met een Nederlandse uitkering in het heimweeland.

Weduwen van 19, die huwden op hun 16de kunnen daar van hun weduwenpensioen (betaald door de Nederlandse belastingbetaler) een riante woning kopen met een inrichting waar ik slechts van kan dromen.

Ik vind het dan ook maar doodnormaal dat indien een "belg" naar het "buitenland" verhuist vanaf dat hij zijn pensioenleeftijd heeft bereikt, in dat (goedkopere) "buitenland" geen extraatje hoeft te verwachten als zijn pensioenbijdragen aan de lage kant waren zodat hij slechts een minimumpensioen ontvangt.

Over welke discriminatie heb je het dan?

RASPOUTINE 15 maart 2013 11:11

Wij hebben waarschijnlijk niet dezelfde woordenboek..

Another Jack 15 maart 2013 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6568041)
Wij hebben waarschijnlijk niet dezelfde woordenboek..

Toch wel.
Alleen slaag jij er nooit in iets samen te vatten, laat staan begrijpelijk weer te geven.

RASPOUTINE 15 maart 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568049)
Toch wel.
Alleen slaag jij er nooit in iets samen te vatten, laat staan begrijpelijk weer te geven.

Nochatns zeggen mijn vrienden dat mijn "integratie" gelukt is...

OilOnFire 15 maart 2013 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568049)
Toch wel.

Dit verwijt U me telkens ook. Wat ben jij toch een onverdraagzaam ventje zeg?

De pot die de ketel verwijt dat hij zwart zien!

Onberispelijkheid: begint bij uw eigen! Werk aan de winkel, hé? :-o

Another Jack 15 maart 2013 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6568066)
Nochatns zeggen mijn vrienden dat mijn "integratie" gelukt is...

Het gaat niet over uw intergratie.
Wel om het feit dat uw berichten ellenlang, onduidelijk en verward zijn.

Another Jack 15 maart 2013 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6568067)

Kan jij mij in één zin vertellen wat RASPOUTINE ons wil zeggen?

subocaj 15 maart 2013 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6568038)
In Nederland groeit het onderzoek naar uitkeringsfraude. Ook daar leven "niet-Europeanen" (zeg ik het goed zo?) riant met een Nederlandse uitkering in het heimweeland.

Weduwen van 19, die huwden op hun 16de kunnen daar van hun weduwenpensioen (betaald door de Nederlandse belastingbetaler) een riante woning kopen met een inrichting waar ik slechts van kan dromen.

Ik vind het dan ook maar doodnormaal dat indien een "belg" naar het "buitenland" verhuist vanaf dat hij zijn pensioenleeftijd heeft bereikt, in dat (goedkopere) "buitenland" geen extraatje hoeft te verwachten als zijn pensioenbijdragen aan de lage kant waren zodat hij slechts een minimumpensioen ontvangt.

Over welke discriminatie heb je het dan?

Is er iemand die jou tegenhoud hetzelfde te doen?

Another Jack 15 maart 2013 11:39

Ik denk dat het voorstel evengoed gepensioneerde autochtonen die naar hun riante villa in het zuiden trekken, aanbelangt.

Maar RASPOUTINE denkt daar anders over, en sleurt er zijlings Dexia, ambtenaren, vakbonden en klokkenluiders bij.

OilOnFire 15 maart 2013 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6568026)

Spijtig dat wanneer dat een politicus iets komt aankondigen er door de uitzender van het nieuws geen vakkundige analyse gebeurd.

Waarover gaat het:
krijgen.

Tot daar geen probleem

Maar als een “allochtoon” daarmee naar zijn land van herkomst wil gaan dan valt dit supplement weg, als:

Stel dat een «allochtoon» door enige tijd bij zijn familie te verblijven in zijn land van herkomst een beter leefkwaliteit kan hebben en zelf kan sparen om dan achteraf bij zijn terugkeer naar België beter te leven.

Komt hij voor twee dagen terug en het kan bewijzen dan wordt er veronderstelt dat hij nadien terug mag vertrekken.

Ik wist niet dat liberalen “racist” waren, zij die dat verwijt en dat van "eigen volk eerst" constant doen aan het V.B. zijn hierbij royaal betrapt.

Alexander hoe kon je dit doen en hoeveel stemmen gaat dit opnieuw kosten, en zeker in "A"?

De verzachtende omstandigheid in dit dossier is dat politici en ambtenaren niet weten wat het is om te moeten overleven met een pensioen van minder dan 1000.- euro. Zij krijgen veel - veel - meer...

Als men weet wat voor pensioen de Dexia bazen krijgen en over de welke ze zeggen dat zij vandaag gehalveerd zou zijn, wie gelooft er dat?

Ik hoop dat de "allochtone" bevolking hun vakbond die ze daarvoor betalen gaat aanspreken en dat er acties komen.

Waarom de "allochtonen" die binnen deze dienst werken zich niet hebben verzet tegen deze discrinatoire maatregel is een raadsel?

Of is het omdat het ambtenaren zijn en dat er nog altijd geen bescherming is voor de klokkenluiders?

Indien de berekende pensioenuitkering de armoedegrens 'NIET' bereikt: word er van ambtswege een extraatje bijgegeven; Dit gewoon om de slecht bedeelde gepensioneerden boven de armoede grens te behouden.

Indien men het voornemen heeft in het buitenland te vertoeven, kan men zijn basispensioen laten nasturen, echter zonder het supplement (VIPO) - Deze maatstaf geld voor alle 'Autochtonen' en HOPELIJK eveneens voor alle 'Tapijtkloppers' in 'Europa'

Het zou mij sterk verwonderen dat den 'Lex' het OOIT zal kunnen beseffen dat men niet deftig kan leven met slechts € 1.000,00 (per persoon). - Maar: dit is een andere 'case', nietwaar?! ;-)

OilOnFire 15 maart 2013 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568073)

..Tuurlijk: Waar is uw solidariteitszin gebleven hé? :lol:

subocaj 15 maart 2013 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568099)
Ik denk dat het voorstel evengoed gepensioneerde autochtonen die naar hun riante villa in het zuiden trekken, aanbelangt.

Maar RASPOUTINE denkt daar anders over, en sleurt er zijlings Dexia, ambtenaren, vakbonden en klokkenluiders bij.

De riante villa's en appartementen staan te verkommeren in Spanje en poetsvrouwen kosten nog maar de helft van een dienstencheque hier.
Waarom dan hier blijven?

Je kan altijd een afgestudeerde werkloze in de plaats naar hier sturen, ter compensatie.

Another Jack 15 maart 2013 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6568067)

Kijk eens aan...

Zonder vet gedrukt, onderlijnd of HOOFDLETTERS lukt het u ook!

PROFICIAT

CLAESSENS Joris 15 maart 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6568026)

Waarover gaat het:
krijgen.

Tot daar geen probleem

Inderdaad, zoals uit je eigen tekst hier blijkt is voorkomen dat allochtonen zich hier komen schijn-vestigen om dan met ons geld in het thuisland schone schijn te maken.
Analoog naar het 'viseren' van allochtonen die bij ons OCMW steun trekken en in hun thuisland verschillende huizen of appartementen verhuren...

Niets mis mee in mijn ogen... 8-)

OilOnFire 15 maart 2013 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568187)
Kijk eens aan...

Zonder vet gedrukt, onderlijnd of HOOFDLETTERS lukt het u ook!

PROFICIAT

Met dank,

Hoofdletters, vet gedrukt en onderlijnt, doe ik slechts als de 'Alert level' in overschreden:
Dit is bij deze niet het minste geval! nietwaar. :lol:

RASPOUTINE 15 maart 2013 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568073)

Dat kan je best vragen aan je vriend Raspoutine zelf...

Another Jack 15 maart 2013 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6568361)
Dat kan je best vragen aan je vriend Raspoutine zelf...

Best niet, ik heb de rapper de krant gelezen dan uw berichten.

Txiki 15 maart 2013 15:48

Ik had graag een link naar dat stukje waarin De Croo wordt aangehaald.

RASPOUTINE 15 maart 2013 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6568099)

Maar beste Jack dat was alleen maar met de bedoeling om binnen de Belgische structuren de aanwezige "apartheid" aan te tonen.

Bepaalde mensen hebben het inderdaad veel beter dan andere.
Maar de meeste om het allemaal te behouden een zwijgplicht.

Uit de beerput van Dexia & moet nog veel komen, ook jij weet dat.

Alleen maar door het feit dat er geen parlementaire onderzoekscommissie mag van de meederheidspartijen wil met aandring zeggen dat de stront daar overloopt.

En elke dag verder omdat in deze zaak de stront niet zal worden doorgespoeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be