Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Rode Duivels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184372)

BWarrior 15 maart 2013 20:12

Rode Duivels

Volgens vele waarnemers zijn de Rode Duivels een serieuze outsider voor het winnen van het WK volgend jaar. In de internationale pers wordt onze nationale ploeg geloofd.

Al in 2011 ging de FIFA hier uitgebreid op in.

Een redactielid van The Times tweette: I'm bored with predictions for 2013. Here is one for 2014, instead. Belgium will win the World Cup..

België staat nu nr. 19 op de FIFA-ranking, hetgeen een enorme vooruitgang is tov. de vorige jaren:

2009 66
2010 57
2011 41
2012 21
2013 19

Meningen?

daiwa 16 maart 2013 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6568646)
Volgens vele waarnemers zijn de Rode Duivels een serieuze outsider voor het winnen van het WK volgend jaar. In de internationale pers wordt onze nationale ploeg geloofd.

Al in 2011 ging de FIFA hier uitgebreid op in.

Een redactielid van The Times tweette: I'm bored with predictions for 2013. Here is one for 2014, instead. Belgium will win the World Cup..

België staat nu nr. 19 op de FIFA-ranking, hetgeen een enorme vooruitgang is tov. de vorige jaren:

2009 66
2010 57
2011 41
2012 21
2013 19

Meningen?

Ze zijn nog niet in Brazilie hoor. En daar winnen is een droom die nooit zal uitkomen.

Aoi 16 maart 2013 22:48

Deze ploeg heeft nog helemaal niks bewezen. Nada, noppes, nul. Al valt er niet te ontkennen dat er talent in zit, dat zeker.

daiwa 17 maart 2013 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aoi (Bericht 6569661)
Deze ploeg heeft nog helemaal niks bewezen. Nada, noppes, nul. Al valt er niet te ontkennen dat er talent in zit, dat zeker.

Talent wel, maar met 11 goede spelers heb je nog geen goede ploeg.

Vrolijk op Vrijdag 17 maart 2013 12:45

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisc...-Duivels.dhtml

BWarrior 17 maart 2013 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6570045)
Talent wel, maar met 11 goede spelers heb je nog geen goede ploeg.

Akkoord, maar de prestaties zitten wel in stijgende lijn.

fox 18 maart 2013 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6570103)
Akkoord, maar de prestaties zitten wel in stijgende lijn.

Een goeie voetbalploeg heeft in deze tijden vooral goeie backs nodig. Belgie heeft geen rechtsback die naam waardig en op linksback moeten ze een centrale verdediger zetten. Ik zie ook niet in waar ze tegen 2014 spelers gaan vinden om die posities degelijk in te vullen. De centrale as bulkt evenwel van het talent. Ze hebben ook belachelijk goeie wingers met Hazard en Debruyne en met Wilmots als motivator zit het ook wel snor.

Maar goed, zolang ze geen deftige backs hebben die mee kunnen opkomen zullen ze ploegen als Spanje en Duitsland nooit genoeg onder druk kunnen zetten.

Aoi 19 maart 2013 02:33

Eens.

Van Den Borre hé. Verdomme toch. Zoveel talent.

Another Jack 19 maart 2013 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aoi (Bericht 6572058)
Eens.

Van Den Borre hé. Verdomme toch. Zoveel talent.

Mentaal een ramp.
Inderdaad, verdomme toch...

daiwa 20 maart 2013 02:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6572870)
Mentaal een ramp.
Inderdaad, verdomme toch...

Inderdaad, talent genoeg maar daarmee alleen kom je er niet.

Vrolijk op Vrijdag 21 maart 2013 18:47

Hopelijk brengt Wilmots Lukaku weer niet in.
Ik vertrouw hem voor niks (Wilmots).

Aoi 22 maart 2013 22:44

0-2 dus. Hele lastige pot zoals verwacht. Veld lag er niet bij om te voetballen, wat net ons spel is. Maargoed, drie punten door de klasse van Courtois, De Bruyne en Hazard. Prima, en dinsdag dit ploegje voetballes geven.

BWarrior 23 maart 2013 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6571578)
Een goeie voetbalploeg heeft in deze tijden vooral goeie backs nodig. Belgie heeft geen rechtsback die naam waardig en op linksback moeten ze een centrale verdediger zetten. Ik zie ook niet in waar ze tegen 2014 spelers gaan vinden om die posities degelijk in te vullen. De centrale as bulkt evenwel van het talent. Ze hebben ook belachelijk goeie wingers met Hazard en Debruyne en met Wilmots als motivator zit het ook wel snor.

Maar goed, zolang ze geen deftige backs hebben die mee kunnen opkomen zullen ze ploegen als Spanje en Duitsland nooit genoeg onder druk kunnen zetten.

In de voorronde van het WK van 2010 zetten we Spanje nochtans in Brussel doorlopend onder druk (Vanden Borre speelde toen). We verloren toen wel - onderverdiend - met 1-2, ook al omdat een goal van Fellaini ten onrechte afgekeurd werd.

Another Jack 23 maart 2013 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aoi (Bericht 6576523)
0-2 dus. Hele lastige pot zoals verwacht. Veld lag er niet bij om te voetballen, wat net ons spel is. Maargoed, drie punten door de klasse van Courtois, De Bruyne en Hazard. Prima, en dinsdag dit ploegje voetballes geven.

Dinsdag wordt een zeer moeilijke wedstrijd. Ik hoop dat ze van in het begin enorme druk naar voor zetten.

Vrijheideerst 24 maart 2013 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6577364)
In de voorronde van het WK van 2010 zetten we Spanje nochtans in Brussel doorlopend onder druk (Vanden Borre speelde toen). We verloren toen wel - onderverdiend - met 1-2, ook al omdat een goal van Fellaini ten onrechte afgekeurd werd.

En omdat de "spanjaarden" hun ploeg eigenlijk voor 80% bestaat uit FC Barcelona spelers.

SDG 24 maart 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6570060)

Buiten Kompany en Van Buyten zeggen de meeste van die namen mij gewoon niets.

En Fellatio, ja daar heb ik ook ooit wel eens van gehoord.

BWarrior 24 maart 2013 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6578467)
En omdat de "spanjaarden" hun ploeg eigenlijk voor 80% bestaat uit FC Barcelona spelers.

Ja, maar wat heeft dat te maken met mijn eerdere post?

fox 25 maart 2013 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6577364)

Ik zou het niet weten. Ik kijk geen wedstrijden van de Rode Duivels, maar als de prestaties van Belgische spelers bekijkt bij hun ploegen dan weet je dat de backs pure middelmaat zijn en dan kom je er niet tegen Spanje. Dat ze ooit eens een degelijke wedstrijd gespeeld hebben tegen die gasten in 1 of andere wedstrijd (die een land als Spanje ziet als een veredelde oefenmatch) doet eigenlijk helemaal niets terzake. Als ze ooit in Brazilie geraken krijgen ze gewoon op hun doos tegen een degelijke ploeg

Vrijheideerst 25 maart 2013 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6578694)
Ja, maar wat heeft dat te maken met mijn eerdere post?

Dat die ploeg toch wel sterker is dan de "belgen". Let wel, er zitten enkele héél goede spelers bij, met op kop Courtois, maar je moet toegeven dat ze niet in een zware poule zitten, misschien op Kroatië en Servië na.

Denk trouwens niet dat ze ver zullen geraken op het WK, daarna stopt de hysterie weer en zit er terug 500 man in het boudewijnstadion.

Sjaax 7 mei 2013 21:46

Hoe Hollanders over België denken

Wat is België? De website elfvoetbal.nl heeft het antwoord:

"Beschrijving Belgie
Belgie is een Belgische club uit Brussel en speelt in King Baudouin Stadium."

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be