Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat met wat geld? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184391)

lamenielachen 16 maart 2013 18:33

Wat met wat geld?

Ok Cyprus is een specialleke en de rissische maffia heeft het daar voor het zeggen, maar toch .....
Al wie 100.000€ op zijn rekening heeft wordt gewoon 9% afgehouden om de crisis te bezweren?
Een voorsmaakje voor wat onze politiekers nog allemaal gaan uithalen voor ze beseffen dat er vooral bespaart moet worden?
Wel een nadenkertje, vooral omdat je momenteel toch maar netto ca. 1% over houdt van je rente op spaargelden.

subocaj 16 maart 2013 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6569254)
Ok Cyprus is een specialleke en de rissische maffia heeft het daar voor het zeggen, maar toch .....
Al wie 100.000€ op zijn rekening heeft wordt gewoon 9% afgehouden om de crisis te bezweren?
Een voorsmaakje voor wat onze politiekers nog allemaal gaan uithalen voor ze beseffen dat er vooral bespaart moet worden?
Wel een nadenkertje, vooral omdat je momenteel toch maar netto ca. 1% over houdt van je rente op spaargelden.

De witwasmachine met medeweten van Europa heeft zijn werk gedaan.
Tijd om de belastingbetaler weer ter verantwoording te roepen.

Bolleke Wol 16 maart 2013 19:48

The shape of things to come. Een volk heeft de leiders dat het verdient, als dat volk weigert op te staan tegen deze massale bankroof door de banken gepleegd, dan verdient dat volk niet anders dan gepluimd te worden.

AnarchoChristophe 16 maart 2013 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6569351)
The shape of things to come. Een volk heeft de leiders dat het verdient, als dat volk weigert op te staan tegen deze massale bankroof door de banken gepleegd, dan verdient dat volk niet anders dan gepluimd te worden.

Dan vrees ik dat ons hetzelfde te wachten staat, want de doorsnee Belg lijkt mij één van meest zetelgekluisterde, partijslaafse burgers in Europa. Zelfs de doorsnee separatisten hier zijn voor Europa.

Demper 16 maart 2013 21:44

Dit is werkelijk ongezien.
Het is om schrik van te krijgen.

Stingray 16 maart 2013 22:06

Dit zal een kettingreactie veroorzaken.

Ik zou niet in de plaats van de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Portugezen, Ieren...willen zijn.

Maar, ik voel mij hier ook niet op mijn gemak.

Je moet doen wat je moet doen.

Karel Martel B 16 maart 2013 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6569593)
Dit is werkelijk ongezien.
Het is om schrik van te krijgen.

Hoe had je gedacht dat het ging aflopen, als niemand de tering naar de nering wil zetten?

Bolleke Wol 16 maart 2013 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6569508)
Dan vrees ik dat ons hetzelfde te wachten staat, want de doorsnee Belg lijkt mij één van meest zetelgekluisterde, partijslaafse burgers in Europa. Zelfs de doorsnee separatisten hier zijn voor Europa.

Inderdaad. Vooral die laatste zin geeft treffend aan hoe lam de bevolking eigenlijk is geworden.

Ik wil het me eigenlijk niet aantrekken, maar het probleem in een democratie is dat die 50+ % sheeple de wet dicteren voor die weinigen die niet zo volgzaam willen zijn en ook de middelen hebben om hun wet op te leggen.

Je moet ergens in de himalayabergen gaan wonen wil je daar nog aan ontsnappen...

Mambo 16 maart 2013 22:49

Indien ze willen nationaliseren ze alles. Weg met al uw spaargeld in één klap.
En ze zullen het u niet de dag tevoren weten te zeggen.
Vloer openbreken en kluis in betoneren en steek daar uw geld in.

demonen 17 maart 2013 12:10

Citaat:

Mijnheer, 100 Euro vandaag zal over 10 jaar nog 50 Euro waard zijn.
U wilt niet weten wat dat over 20 jaar zal zijn.
Door (hyper) inflatie gaat men de staatsschulden laten verdampen.
Gevolg hiervan is dat U en ik tussen de 30 en 40% zullen verarmen.

demonen 17 maart 2013 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6569612)
Dit zal een kettingreactie veroorzaken.

Ik zou niet in de plaats van de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Portugezen, Ieren...willen zijn.

Maar, ik voel mij hier ook niet op mijn gemak.

Je moet doen wat je moet doen.

Mijnheer, U heeft waarschijnlijk nooit de Dexia-commissie gevolg.
Daar werd duidelijk gezegd dat deze bank structureel verlieslatend is en elk jaar geld nodig heeft. Eind vorig jaar hebben U en ik (de Staat), 5 miljard Euro in deze bank gepompd genoeg om tussen de 6 en 12 maanden verder te kunnen. En dan moeten wij weer geld op tafel leggen en dit gedurende 72 jaar.
Het beste is om deze bank nu failliet te laten gaan maar dan verdrievoudigd onze staatsschuld en kunnen wij niet meer lenen op de markten (tenzij aan meer dan 20%). In dit laatste geval krijg je ook een enorme stijging vd werkloosheid (zie Spanje, Portugal, Italië, Cyprus, Ierland, Ijsland, Griekenland, ...) en dan kunnen Di Rupo en Onckelinckx en vele anderen niet meer vrij op straat rondlopen.

AnarchoChristophe 17 maart 2013 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6569665)
Indien ze willen nationaliseren ze alles. Weg met al uw spaargeld in één klap.
En ze zullen het u niet de dag tevoren weten te zeggen.
Vloer openbreken en kluis in betoneren en steek daar uw geld in.

Dat gaat niet veel helpen. Als ze de boel nationaliseren en ze dat net zo goed doen als andere sectoren, dan heeft U waardeloos papier in Uw kluis zitten.
De waarde van dat papier daalt nu al met 2% per jaar.

AnarchoChristophe 17 maart 2013 12:24

Citaat:

Zeker als je weet dat de inflatie net onder 2% is. Wat je dus bij elkaar 'spaart' door geld op een spaarboekje te zetten, zelfs zonder die belasting, is maar de vraag.

Savatage 17 maart 2013 12:27

Het zou beter zijn geweest om de kosten gewoon te tackelen ipv weer eens extra geld te gaan zoeken. Privatiseer de gezondheidszorg, geef geen cent meer uit onderwijs (laat de privésector dit overnemen) en verlaag de overheidsbestedingen met 60%. Probleem opgelost.

demonen 17 maart 2013 12:35

Overheidsschuld stijgt, belastingen stijgen, overheidsbeslag neemt toe, welvaart daalt ... en alles kaat koet, vraag is ... voor wie???

Sfax 17 maart 2013 12:43

Citaat:

Mooi voorbeeld van wat overheden durven uithalen aan fiscaal terrorisme en loepzuivere diefstal. En in België staat dat er ook aan te komen.

Bolleke Wol 17 maart 2013 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6570035)
Het zou beter zijn geweest om de kosten gewoon te tackelen ipv weer eens extra geld te gaan zoeken. Privatiseer de gezondheidszorg, geef geen cent meer uit onderwijs (laat de privésector dit overnemen) en verlaag de overheidsbestedingen met 60%. Probleem opgelost.

Probleem opgelost, tot de eerste bommen ontploffen.

demonen 17 maart 2013 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6570058)
Mooi voorbeeld van wat overheden durven uithalen aan fiscaal terrorisme en loepzuivere diefstal. En in België staat dat er ook aan te komen.

Mijnheer, iemand die in de privé werkt en 16 uren per dag werkt en dit aan 7 dagen per week en gedurende 47 jaar (vanaf 18j t&m 65j) zal een maximumpensioen hebben van 1.500 Euro.
Dit is 700 Euro per maand minder dan een leraar godsdienst met een lesrooster van 19 uren per week die 4 maanden verlof per jaar heeft, elke woensdagnamiddag vrij heeft en in vergelijking dus 23 jaar minder effectief gewerkt heeft en NIETS heeft bijgedragen. De afhoudingen voor ambtenaren zijn fictief en er verandert niets voor de staatskas of er nu op een ambtenarenloonbriefje afhouding rsz 230 Euro of 230 miljard Euro staat.
Gevolg is dat na 5 jaar pensionering meer dan 40% vd mensen uit de privésector in de armoede terecht komen. Het aantal zelfmoorden bij gepensioneerden uit de privé ligt 60 keer hoger dan bij hun collega's ambtenaren. Het rode kruis moet steeds meer voedselpaketten geven aan gepensioneerden uit de privésector.
Er zijn ongeveer 260 landen in de wereld en er is maar 1 land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen hebben dan mensen uit de privésector nl België.
In België heeft een ambtenaar gemiddeld het dubbele pensioen tov zijn collega uit de privé.
Hoewel ambtenaren slechts 20% uitmaken van alle gepensioneerden gaan zij met meer dan 50% van alle pensioengelden lopen. In 2020 zal dat reeds 60% zijn!

subocaj 17 maart 2013 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6570058)

Mooi voorbeeld van wat de Europese Goldman Sachs club durft uithalen samen met hun politieke slaafjes, de politici.
De loepzuivere diefstal is al veel vroeger gepleegd door de Goldman Sachs club en al de andere grote privé bankiers en industriëlen.

En het gaat gewoon verder ook in Vlaanderen, getuige de 13,5 miljard toekomstige belastingcenten, nu al gegeven aan de privé industrie, maar waar jij voor garant staat bij de banken.

Dus praat liever over privé terrorisme, ons opgelegd door "onze" kapitalistenslaven, "onze" politici.

Sfax 17 maart 2013 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6570086)
Mijnheer, iemand die in de privé werkt en 16 uren per dag werkt en dit aan 7 dagen per week en gedurende 47 jaar (vanaf 18j t&m 65j) zal een maximumpensioen hebben van 1.500 Euro.
Dit is 700 Euro per maand minder dan een leraar godsdienst met een lesrooster van 19 uren per week die 4 maanden verlof per jaar heeft, elke woensdagnamiddag vrij heeft en in vergelijking dus 23 jaar minder effectief gewerkt heeft en NIETS heeft bijgedragen. De afhoudingen voor ambtenaren zijn fictief en er verandert niets voor de staatskas of er nu op een ambtenarenloonbriefje afhouding rsz 230 Euro of 230 miljard Euro staat.
Gevolg is dat na 5 jaar pensionering meer dan 40% vd mensen uit de privésector in de armoede terecht komen. Het aantal zelfmoorden bij gepensioneerden uit de privé ligt 60 keer hoger dan bij hun collega's ambtenaren. Het rode kruis moet steeds meer voedselpaketten geven aan gepensioneerden uit de privésector.
Er zijn ongeveer 260 landen in de wereld en er is maar 1 land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen hebben dan mensen uit de privésector nl België.
In België heeft een ambtenaar gemiddeld het dubbele pensioen tov zijn collega uit de privé.
Hoewel ambtenaren slechts 20% uitmaken van alle gepensioneerden gaan zij met meer dan 50% van alle pensioengelden lopen. In 2020 zal dat reeds 60% zijn!

En op wat van wat ik zeg reageer je nu eigenlijk?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be