Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   12 miljard Euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184402)

demonen 17 maart 2013 12:04

12 miljard Euro

Dat is wat wij jaarlijks betalen aan rente op de staatsschuld.
Dat is 1 miljard Euro per maand.
Indien wij dit geld zouden besteden aan landsverdediging dan zouden wij het 4de sterkste leger ter wereld hebben.
Dit jaar willen wij een tekort hebben van 2,15% tov ons BBP.
Dat komt neer op 8 miljard Euro per jaar of 320 miljard oude belgische frankskes. NOOIT in de belgische geschiedenis hebben wij zo grote tekorten gehad! Indien de regering Di Rup zijn termijn uitdoet zal ze 2 jaar en een half aan de macht geweest zijn. In deze periode zal onze staatsschuld met 56 miljard Euro gestegen zijn. Dit heeft zich nooit voorgedaan in de belgische geschiedenis! Tegen mei 2014 zullen wij niet 12 maar 13 miljard Euro jaarlijks betalen aan intrest!
En het slechte nieuws eindigt hier niet : de pensioen-, vergrijzings-, migratie-, ... kosten nemen enorm toe.

Mosasaurus 17 maart 2013 18:10

Wij betalen ook jaarlijks minstens 12 miljard aan de Walen

Xenophon 17 maart 2013 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6570014)
Dat is wat wij jaarlijks betalen aan rente op de staatsschuld.
Dat is 1 miljard Euro per maand.
Indien wij dit geld zouden besteden aan landsverdediging dan zouden wij het 4de sterkste leger ter wereld hebben.
Dit jaar willen wij een tekort hebben van 2,15% tov ons BBP.
Dat komt neer op 8 miljard Euro per jaar of 320 miljard oude belgische frankskes. NOOIT in de belgische geschiedenis hebben wij zo grote tekorten gehad! Indien de regering Di Rup zijn termijn uitdoet zal ze 2 jaar en een half aan de macht geweest zijn. In deze periode zal onze staatsschuld met 56 miljard Euro gestegen zijn. Dit heeft zich nooit voorgedaan in de belgische geschiedenis! Tegen mei 2014 zullen wij niet 12 maar 13 miljard Euro jaarlijks betalen aan intrest!
En het slechte nieuws eindigt hier niet : de pensioen-, vergrijzings-, migratie-, ... kosten nemen enorm toe.

Dat is het goede nieuws, de sociale zekerheid, in wezen de bestaansreden van Belgie - denk bijvoorbeeld aan de graaiende ziekenkassen en vakbonden, zal op redelijk korte termijn instorten.

Another Jack 17 maart 2013 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570412)
Dat is het goede nieuws, de sociale zekerheid, in wezen de bestaansreden van Belgie - denk bijvoorbeeld aan de graaiende ziekenkassen en vakbonden, zal op redelijk korte termijn instorten.

Is dat voor u goed nieuws: alle leefloners, zieken en invaliden die hun uitkering verliezen?

Xenophon 17 maart 2013 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6570451)
Is dat voor u goed nieuws: alle leefloners, zieken en invaliden die hun uitkering verliezen?

Wat wil je Jack, dat ik wat sentimenteel doe? Mag ik dan zeggen dat we op weg zijn naar een catastrofe?

En trouwens, het zal ieder voor zich worden zoals bijvoorbeeld ik ook voor mezelf moet zorgen zonder hulp van de sociale zekerheid, niemand doet sentimenteel als het over mij gaat, wat verwacht je van mij?

Ik ben niet de verantwoordelijke, ik ben de boodschapper.

Another Jack 17 maart 2013 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570495)
Wat wil je Jack, dat ik wat sentimenteel doe? Mag ik dan zeggen dat we op weg zijn naar een catastrofe?

En trouwens, het zal ieder voor zich worden zoals bijvoorbeeld ik ook voor mezelf moet zorgen zonder hulp van de sociale zekerheid, niemand doet sentimenteel als het over mij gaat, wat verwacht je van mij?

Je vindt het goed nieuws.
Je kijkt er dus naar uit.

Ik niet.

Xenophon 17 maart 2013 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6570501)
Je vindt het goed nieuws.
Je kijkt er dus naar uit.

Ik niet.

Ik meende nochtans dat je een fan was van de OVLD, je weet wel, de incompetente graaiers - o.a., die ons hier gebracht hebben, dus jij vindt het ook goed.

Another Jack 17 maart 2013 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570513)
Ik meende nochtans dat je een fan was van de OVLD, je weet wel, de incompetente graaiers - o.a., die ons hier gebracht hebben, dus jij vindt het ook goed.

Ik vind het niet goed, zeg ik. (opnieuw)

Pin en Puk 17 maart 2013 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570412)

En wat gaat jij dan doen indien je ernstig ziek wordt ?
Denk eerst na vooraleer je iets schrijft

Another Jack 17 maart 2013 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6570522)

Het spaargeld van zijn vrouw aanspreken.

Pin en Puk 17 maart 2013 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570495)

Indien jij geen hulp krijgt van de sociale zekerheid, wil dit zeggen dat je in het verleden nooit iets hebt bijgedragen.
Ben jij soms een Roma ?
lIJKT ER STERK OP

Xenophon 17 maart 2013 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6570520)
Ik vind het niet goed, zeg ik. (opnieuw)

Het maakt weinig uit, het systeem staat op instorten en er is niets dat je er tegen wil doen, integendeel, de enige oplossing is het afbreken van Belgie zodat er in een Vlaamse staat - die jij samen met de OVLD tegen elke prijs wil tegenhouden, eindelijk aan de toekomst van de Vlaming kan gewerkt worden.

.

Another Jack 17 maart 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570531)
Het maakt weinig uit, het systeem staat op instorten en er is niets dat je er tegen wil doen, integendeel, de enige oplossing is het afbreken van Belgie zodat er in een Vlaamse staat - die jij samen met de OVLD tegen elke prijs wil tegenhouden, eindelijk aan de toekomst van de Vlaming kan gewerkt worden.

.

Het systeem staat al op instorten sinds jij hier post.

Dat zal dus al bij al nog goed meevallen.

Xenophon 17 maart 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6570522)

Ik ben al langer tamelijk tot ernstig ziek, zo heb ik o.a. de ziekte van Graves-Blasedow en het syndroom van Asperger. Een tamelijk ongelukkige combinatie omdat het ene de slechte kanten van het andere versterkt.

Dus ja, denk maar zelf eerst even voor je iets schrijft.

Another Jack 17 maart 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6570529)
Indien jij geen hulp krijgt van de sociale zekerheid, wil dit zeggen dat je in het verleden nooit iets hebt bijgedragen.
Ben jij soms een Roma ?
lIJKT ER STERK OP

Iets bijgedragen?
:lol:

Xenophon 17 maart 2013 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6570529)
Ben jij soms een Roma ?
lIJKT ER STERK OP

Roma krijgen hulp, ik niet.

Xenophon 17 maart 2013 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6570544)
Iets bijgedragen?
:lol:

Maar Jackske toch, Ik heb zolang gewerkt en bijgedragen als dat jij jaren oud bent.

Dat is nu eenmaal het nadeel als je nog een jonge snaak bent zoals jij.

Another Jack 17 maart 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570547)
Roma krijgen hulp, ik niet.

Roma zijn administratief beter in orde...

Zegt dat nu iets over de Roma of over Xeno?

Xenophon 17 maart 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6570538)
Het systeem staat al op instorten sinds jij hier post.

Dat zal dus al bij al nog goed meevallen.

Precies Jack, Belgie zal eeuwig bestaan. Kop in de grond en er kan ons niets gebeuren, alles gaat goed met België.

Allemaal samen, "er is keen problém."

Another Jack 17 maart 2013 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6570552)
Maar Jackske toch, Ik heb zolang gewerkt en bijgedragen als dat jij jaren oud bent.

Dat is nu eenmaal het nadeel als je nog een jonge snaak bent zoals jij.

Dat was niet eens genoeg om uw verblijven in de gevangenis te financieren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be