![]() |
Begroting 2013: gekronkel!
Mijn broek zakt alweer af bij het lezen van een artikel in De Standaard over de begroting. Wat lezen we daar? Voor de duidelijkheid de 3.1% gaat over het tekort in 2012 (da's ook niet duidelijk in het volledige artikel).
Citaat:
Dus, de logica van onze politici is: "We hebben vorig jaar eigenlijk meer uitgegeven dan wat we beloofd hadden, dus we kunnen dit jaar ook meer uitgeven dan wat we beloofd hebben want dan is het verschil tussen vorig jaar en dit jaar even groot.". Mijn logica is eerder "Ik heb vorige maand meer uitgegeven dan wat ik verwacht had, dus ga ik deze maand ietsje harder op de rem staan zodat het over beide maanden wel mee valt". Misschien moeten ze het feit dat Eurostat vindt dat de Dexia kapitaalsverhoging bij de uitgaven van 2012 moet gerekend worden nog zien als een meevaller, dan komen ze voor 2012 uit op een tekort van 3.7% en dan moet er in 2013 helemaal niets extra bespaard worden in hun hierboven vermelde logica. Hoelang nog tot de volgende verkiezingen? |
Citaat:
|
Zoiets kan niemand toch nog serieus nemen?
|
Citaat:
mensen ontslaan is meer uitkeringen en dan valt maar te zien of je zoveel bespaart. ze kunnen het cyprustrukje toepassen er staat voor 250 milj op de spaarrekeningen en de schuld is ongeveer 300 :) |
Ik lees dit net voor aan mijn vrouw.
Zij: Met welke idioten zitten wij in het parlement? Ik: Diegene die we gekozen hebben he schatteke. Zij: NEEN. NIET DIEGENE DIE WE GEKOZEN HEBBEN! 'nuff said zeker? |
Citaat:
De moraal van het sprookje is dat de krekel moet beginnen werken, niet dat hij toegang krijgt tot de voorraden van de mier. We willen met 100% mieren eindigen, niet met 100% krekels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag een lachende Di Rupo in alle kranten: "haha, ik heb ze toch goed bij hun pietje gehad, die hardwerkende en spaarzame Vlamen". Nu moeten die ook nog 750 Miljoen Euro boete aan de EU betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die regering zal moeten overgaan tot de confiscatie van het Vlaamse spaargeld. Pas dan zullen de ogen opengaan van de sullen die nog geloven in de Belgische constructie en de morele superioriteit van de zuilverenigingen. |
Citaat:
Dus hoemeer boete hoe meer intrest. |
Citaat:
|
was het niet deze regering die zich zelf op de borst klopte en beweerde dat de begroting in orde was ?
De zoveelste publieke leugen dus maar ja ze hebben hard gewerkt nietwaar afgezien van het feit dat ze hun buiken en zakken gevuld hebben met eindeloos lange vergaderingen |
Citaat:
Mijn groenten tuin word in ieder geval enkele aren groter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be