![]() |
begroting opsmukken door feestdag te schrappen
Beke wil een officiële feestdag schrappen, en denkt daarbij aan Pinkstermaandag.
Dom, he... Veel logischer ware het om het koningshuis af te schaffen. Op zich al een enorme besparing want die ellendig dure familie klaplopers moet zowat het ultieme toppunt van overbodigheid zijn, en als klap op de vuurpijl vervalt dan ook spontaan de dag van de dynastie zodat Marcsk... eh... Woutertje ook ineens weer content kan zijn. P.S. : terwijl er dan toch met feestdagen geschoven wordt is het misschien de moment om die vrije dag in juli te verplaatsen naar de échte nationale feestdag van Vlaanderen, de 11de juli. Want geef toe, de huidige toestand waarbij we een dagje vrij krijgen op de nationale feestdag van het zuidelijk gelegen buurland is nogal bizar, he... |
Rustig Filip rustig
|
Dat koningshuis afschaffen zou inderdaad mooi zijn....
|
Citaat:
Het schaamteloze gegraai van ziekenkassen en vakbonden stoppen is ook iets dat veel geld kan besparen. |
Citaat:
|
21 juli voor alleman OK. 15 November en 2 januari voor de ambtenaren dan ook maar een werkdag van maken.
Lazen we vorige week niet dat ons minilandje 24 generaals telt? 24, alstemblieft mensen!!!!! Meer generaals als soldaten. Mogen we eens weten wat voor pensioen die trekken? |
Citaat:
Ik stel voor dat we die hun "uitgesteld loon" maar eerst geven als ze hun uitgesteld werk hebben afgeleverd, dat zal een serieuze besparing opleveren. |
feestdagen opofferen om het koningshuis te redden.
|
Als dat geen structurele maatregel is, weet ik het ook niet meer.
|
Ik kan hier gerust mee leven, maar inderdaad, schaf dan die "extra" betaalde dagen voor ambtenaren (eignelijk alle mensen die voor de staat werken blijkbaar) ook af. Als je ziet hoeveel verlofuren ze sowieso al hebben...
|
Citaat:
|
Citaat:
De regering moet eindelijk eens maatregelen bedenken die de economie aanzwengelen. |
En wie wordt er weeral gestraft... Het werkend krapuul mag weeral eens inleveren. Dat Beekse maar eerst in eigen boezem kijkt, volgens mij valt daar ook heel wat te besparen.
|
Citaat:
|
Ik moet zeggen dat ik dat afschaffen als een correcte maatregel beschouw. Niet plezant uiteraard, maar 't is crisis he.
|
Ik heb mijn vuilniszak-vest al klaarliggen. In mijn tuinhuisje staan ook wat oude autobanden om op te branden.
Staking ! Van mijn feestdagen blijven ze af ! |
Citaat:
|
Citaat:
Je moet niet vragen! |
Citaat:
Hopelijk houden sp.a en de PS de maatregel nog tegen. |
Heel simpel: als de regering deze bullshit doorvoert, dan staak ik gewoon die dag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be