Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het tegenoffensief van de BUB? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184679)

Distel 24 maart 2013 17:21

Het tegenoffensief van de BUB?

Ik keek net naar de aankomst van Gent-Wevelgem. Het viel mij op dat langs de kant de Vlaamse vlaggen zowat verdronken in gi-gan-tische Belgische vlaggen. Dat er met vlaggen gezwaaid wordt, is van alle tijden. Maar de grootte van deze vlaggen was wel echt opvallend. Zit de BUB hierachter? (het mag gezegd, het is al iets heel anders dan wereldvreemde persberichten loslaten op de planeet) Ik ben niet echt een wielerfan, gebeurt dit nog, of is er een belgicistisch "tegenoffensief" gestart?

SDG 24 maart 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6578369)
Ik keek net naar de aankomst van Gent-Wevelgem. Het viel mij op dat langs de kant de Vlaamse vlaggen zowat verdronken in gi-gan-tische Belgische vlaggen. Dat er met vlaggen gezwaaid wordt, is van alle tijden. Maar de grootte van deze vlaggen was wel echt opvallend. Zit de BUB hierachter? (het mag gezegd, het is al iets heel anders dan wereldvreemde persberichten loslaten op de planeet) Ik ben niet echt een wielerfan, gebeurt dit nog, of is er een belgicistisch "tegenoffensief" gestart?

Who cares? Het lot van België gaat echt niet aan de meet van een wielerwedstrijd beslecht worden.

Distel 24 maart 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6578380)
Who cares? Het lot van België gaat echt niet aan de meet van een wielerwedstrijd beslecht worden.

Klopt, maar het gegeven interesseert mij gewoon.

Vrijheideerst 24 maart 2013 18:42

Waren het echt meer dan anders?

ViveLaBelgique 24 maart 2013 18:48

Vlaggenzwaaierij heeft geen zak te zien met politiek.

Vrijheideerst 24 maart 2013 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6578441)
Vlaggenzwaaierij heeft geen zak te zien met politiek.

Dat zeg je maar omdat er altijd meer Vlaamse vlaggen te zien zijn bij wielerwedstrijden dan belgische. ;-)

lollysticky 24 maart 2013 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6578435)
Waren het echt meer dan anders?

nee :)

het waren wel belgische vlaggen met in het midden het wapenschild, niet echt de vlag die je dagdagelijks ziet.

ik kan ze niet direct localiseren via google, maar dit komt er het dichtste bij (ik zag enkel de leeuwen en het motto denk ik; de rest van het wapenschild was niet aanwezig)

Vrijheideerst 24 maart 2013 20:23

Dan kan het niet anders als een massale actie van de BOB zijn.

Max van Dietschland 24 maart 2013 20:47

Ja, het viel wel heel erg op. Hopelijk wordt volgende week de finale van de Ronde Van Vlaanderen niet ontsiert door die driekleurvlaggen.

Distel 24 maart 2013 20:49

http://www.youtube.com/watch?v=omeyMVzrwH8

Vanaf ongeveer 2 minuten. Achteraf tijdens het interview in de cabine stonden ze ook buiten heel doelgericht vlaggen omhoog voor het raam te zwaaien.

Vrijheideerst 24 maart 2013 21:00

Maar... de Vlaamse waren in de meerderheid...

Niet?

dominatrix 24 maart 2013 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6578380)

Natuurlijk gaat het lot van dit apenland niet beslecht worden door een koers. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een land dat dra zal verdwijnen... maar, net die stuiptrekkingen kunnen nog wel veel schade aanrichten bij de geboorte van de Vlaamse staat.

Hoe we het ook draaien of keren, het gaat hier om geen fraaie beeldvorming. DIe Belgische titanic is natuurlijk gelukkig niet meer te redden, maar averij kan Vlaanderen altijd mee oplopen door te lang op de boot te blijven zitten. Belgicisten zoals dezen die duidelijk kwamen provoceren aan de meet in Wevelgem zullen er alles aan doen opdat Vlaanderen zo veel mogelijk
Belgische averij zal oplopen.

Ondanks De Wever's ongenaakbare status schort er overduidelijk wat met de Vlaamse identiteitsvorming. Alleen het Vlaams Belang maakt hier nog werk van.

Dus, hoog tijd om volgend weekend tijdens Vlaanderen's mooiste de puntjes terug op de Vlaamse 'i' te zetten!

dominatrix 24 maart 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6578594)
Ja, het viel wel heel erg op. Hopelijk wordt volgende week de finale van de Ronde Van Vlaanderen niet ontsiert door die driekleurvlaggen.

Maw, ook U bent present met leeuwenvlag?

Max van Dietschland 24 maart 2013 21:44

Vorig jaar won Tom Boonen Gent-Wevelgem met leeuwenvlaggen.

http://www.youtube.com/watch?v=ynFAc4_Baro

De BUB slaat dus terug :lol:

Max van Dietschland 24 maart 2013 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6578617)
Maar... de Vlaamse waren in de meerderheid...

Niet?

Er was maar 1 vlaamse leeuw aan de meet, volgende week moet dat beter !

Max van Dietschland 24 maart 2013 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 6578659)
Maw, ook U bent present met leeuwenvlag?

Niet aan de aankomst, wel op de Koppenberg.

De Brabander 24 maart 2013 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6578594)

Zoals jij de Nederlandse taal ontsiert? :-)

Natuurlijk zit de B.U.B. hierachter, minstens passief.

dominatrix 24 maart 2013 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6578665)
Er was maar 1 vlaamse leeuw aan de meet, volgende week moet dat beter !

Toch wel wat meer hoor.

dominatrix 24 maart 2013 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6578666)
Niet aan de aankomst, wel op de Koppenberg.

Ook goed :)

Vrijheideerst 25 maart 2013 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6578675)
Zoals jij de Nederlandse taal ontsiert? :-)

Natuurlijk zit de B.U.B. hierachter, minstens passief.

Ge hebt dus uw spaarvarken leeggemaakt om die vlaggen te kunnen kopen. Wel hilarisch dat de "belgen" geen rol van betekenis speelden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be