![]() |
Wie meebesliste om kleine spaarder ook te treffen: zijn kop moet rollen
Deeldiscussie over Cyprus:
ik vind dat er nogal licht overgegaan wordt. Vorige week is beslist en waren top-EU'ers (of euro-zone'rs) er mee akkoord dat de kleine spaarder van min 100.000 euro ook zou bloeden. Men is daar zeer terecht op terug gekomen. Toch vind ik die eerste beslissing zo erg verkeerd, dat ik vind dat er koppen moeten rollen. En waarom vindt niemand anders in de pers dit ? Of, wat vinden jullie daar van ? . |
Had de regering veel opties?
100.000 = kleine spaarder? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Het ACW kwam, geloof ik, toen ook al in opspraak; misschien was het het ACV, en wel vanwege een padvindersavond met een minister, ik denk zelfs premier Martens, aan de oever van de Semois, op de camping van Poupehan. |
Citaat:
De EU, het ECB, het IMF, soortgelijke organisaties,personen en een handjevol Duitsers... Vooralsnog zal niemand zijn kop rollen, ze doen namelijk zeer goed hun werk en wat hun gevraagd wordt. Vergeet vooral niet dat deze banksters & gangsters zelfs 40% van het spaargeld wilden! |
Citaat:
De Russische maffia heeft zich verrijkt op de rug van de gewone, arme mensen die zich in Rusland een schamel bestaan bij elkaar moeten schrapen. Dat is niet netjes, en dat mag aangepakt worden. Maar dat geld geef je dan wel terug aan Rusland, en als Rusland daarvoor te maffieus is, wel, zeg dat dan maar eens aan Poetin en Medvedev! Oeps! is inmiddels ook eigenlijk gebeurd. Als er nattigheid van komt, zal weer de gewone EU-burger de broekspijpen moeten opsloven, en niet de EU-nomenklatura, die zich hoog en droog achter 120 000 bladzijden waardeloos EU-recht heeft verschanst. |
Citaat:
|
Een aantal mensen hier zien geen verschil tss een devaluatie v d munt en het aanslaan v spaargeld.
Dat pleit niet bepaald vr de kwaliteit v dit forum. |
Citaat:
Dat is de kop die moet rollen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De enige manier om een gezonde financiële sector te hebben is volgens Dijsselbloem door te zeggen dat degenen die risico's nemen daar ook voor opdraaien. Dat zei hij tegen persbureau Reuters en de Financial Times. Nu het ergste van de crisis volgens hem voorbij is, zouden banken en hun aandeelhouders en obligatiehouders volgens hem vaker op de eigen verantwoordelijkheid moeten worden aangesproken. BRON |
Citaat:
|
Citaat:
Hoelang kan de gepensioneerde ervan leven denkt ge ? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar laat het me zo stellen : als op voorhand tijdens zo'n devaluatie de ministers, parlementsleden,....koning verwittigd worden hun geld in dollars om te zetten is er toch wel een probleem...en dat is toen ook gebeurd namelijk. |
Citaat:
Dat is al jaren wettelijk zo geregeld. Dus ... we worden wakker. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be