Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   rechtszaak van ACW tegen Dedecker(NVA) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=184883)

graaf de bethune 29 maart 2013 13:46

rechtszaak van ACW tegen Dedecker(NVA)

Zojuist op het nieuws vernomen. De rechtszaak die ACW inspant tegen Dedecker(NVA) komt pas in juni 2014 voor.De reden???????? Volgens mij weten ze nu al in gerechtelijke kringen dat ze Dedecker zullen moeten vrijspreken en gelijkgeven. De uitspraak hierover kunnen ze onmogelijk voor de verkiezingen van 2014 laten doorgaan vermits dit een boost zou kunnen geven aan NVA. Ik ben ervan overtuigd, dat, indien men in gerechtelijke kringen al zou weten dat Dedecker schuldig is, men zeker het vonnis zou klaar hebben 1 a 2 weekjes voor de verkiezingen van 2014, kwestie van een uppercut aan NVA te verkopen. Dus, dit is volgens mij wat er achter zit om de rechtszaak pas na de verkiezingen van 2014 te laten doorgaan. Wat een kloteland is me dit hier.

vrijevlaming 29 maart 2013 14:16

typisch en het was niet anders te verwachten.

Randa 29 maart 2013 14:49

dat dacht ik ook al, ligt er dik op, toch wel erg, hé, wat een apenland.

subocaj 29 maart 2013 14:57

Stuur een deurwaarder en vraag een spoedgeding.
Wat voor stakingen kan, kan ook voor De Decker.

Demper 29 maart 2013 15:03

Dit lijkt me allemaal zo logisch, zo democratisch, zo simpel als pompwater.

Xenophon 29 maart 2013 15:08

Seffens moeten we nog beginnen denken dat de rechterlijke macht helemaal niet onafhankelijk is maar in de zak van de traditionele politieke partijen en hun zuilen zit.

...

graaf de bethune 29 maart 2013 15:17

@Xenophon: uw vermoeden is gewoon de waarheid. Meeste zaken tussen traditionele politici, hun zuilen en de rechterlijke orde worden geregeld op bijeenkomsten van de loge. Geen pottenkijkers, geen mails, geen telefoons, geen brieven, gewoon face to face. Eentje heeft er zich toch over verraden nl onze Toscaanse vluchteling Verhofstadt. Hij ging het VB verslaan in Gent, niet via verkiezingen maar via de rechtsspraak. En daar is elke letter van zijn voorspelling van uitgekomen. Maw, SALAMANDER is alive.

Bad Attila 29 maart 2013 15:49

Meestal wordt de kalender van het proces door beide partijen samengesteld, hoor...

Xenophon 29 maart 2013 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6584331)
Meestal wordt de kalender van het proces door beide partijen samengesteld, hoor...

Op welke manier?

Wie aangeklaagd wordt die krijgt een dagvaarding, wanneer krijg je dan inspraak?

Bad Attila 29 maart 2013 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6584334)
Op welke manier?

Door met elkaar te praten, uiteraard...

graaf de bethune 29 maart 2013 15:55

@ Bad Attila: ik zal eens kontakt nemen met Peter Dedecker en vragen of het klopt wat jij hier zegt maw vragen of de rechtbank hem gevraagd heeft wanneer het hem schikt eens naar het gerechtshof te komen. Van zodra antwoord hierop laat ik het je weten via dit forum. Maar ik geloof er weinig van hoor van je wishfull thinking.

Xenophon 29 maart 2013 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6584337)
Door met elkaar te praten, uiteraard...

Rechtzaken worden op de rol gezet, de beklaagde wordt daar niet in geconsulteerd.

De schoofzak 29 maart 2013 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6584331)

Ja dat denk jij ! De rol manneke, dat is het, de rol.

.

Scherven A. Mok 29 maart 2013 15:57

De n-va heeft haar macht weeral eens gebruikt om de boel te kunnen gebruiken voor de verkiezingen. Een veroordeling net voor de verkiezingen zou haar niet goed uitkomen.

Bad Attila 29 maart 2013 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6584338)
@ Bad Attila: ik zal eens kontakt nemen met Peter Dedecker en vragen of het klopt wat jij hier zegt maw vragen of de rechtbank hem gevraagd heeft wanneer het hem schikt eens naar het gerechtshof te komen. Van zodra antwoord hierop laat ik het je weten via dit forum. Maar ik geloof er weinig van hoor van je wishfull thinking.

Geen probleem. Uit het artikel is niet uit te maken of de conclusietermijnen zijn vastgelegd door de partijen of niet. Meer info is dus zeker welkom.

EDIT: het is uiteraard zo dat de rechter eigenlijk niet tussenkomt als de partijen met elkaar afgesproken hebben, hè. Hij bekrachtigt de termijnen wel en hij zegt vanaf wanneer de eigenlijke zitting plaats zou kunnen vinden. Het is dus ietskes anders dan wat u formuleert.

Bad Attila 29 maart 2013 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6584340)
Rechtzaken worden op de rol gezet, de beklaagde wordt daar niet in geconsulteerd.

Het is een burgerlijke procedure, als ik het goed heb. Er is dus geen beklaagde. :roll:

Xenophon 29 maart 2013 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6584354)
Het is een burgerlijke procedure, als ik het goed heb. Er is dus geen beklaagde. :roll:

Geen beklaagde? Dan heeft het ACW geen klacht neergelegd en dan komt er geen rechtzaak.

Bad Attila 29 maart 2013 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6584356)
Geen beklaagde? Dan heeft het ACW geen klacht neergelegd en dan komt er geen rechtzaak.

Van wat ik ervan begrepen heb, is het inderdaad geen klacht. Dedecker is gedagvaard voor de burgerlijke rechtbank, ik vermoed op basis van art 1382 BW.

Xenophon 29 maart 2013 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6584362)
Van wat ik ervan begrepen heb, is het inderdaad geen klacht. Dedecker is gedagvaard voor de burgerlijke rechtbank, ik vermoed op basis van art 1382 BW.

Ik kan niet goed volgen, Dedecker is gedagvaard, dat wil zeggen dat er een rechtzaak op de rol staat, dat wil zeggen dat er een klacht is neergelegd door het ACW die zich burgerlijke partij heeft gesteld tegen Dedecker.

vrijevlaming 29 maart 2013 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6584287)
Dit lijkt me allemaal zo logisch, zo democratisch, zo simpel als pompwater.

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be