![]() |
Superflitspalen op komst voor Brusselse tunnels
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-tunnels.dhtml
Na de flitspalen zijn er aldus nu de S U P E R FLITSPALEN ... om te waken over uw veiligheid! |
Lol
Citaat:
|
Citaat:
Van een onaangepaste snelheidsbeperking gesproken: 50 kmh in menige Brusselse tunnel is totaal absurd, maar 50 kmh ipv 70 kmh brengt wel lekker veel geld in het laatje. (ik ga er vanuit dat er geen kwetsbare weggebruikers door die tunnels mogen, ttz verbod voor voetgangers en (brom)fietsers ) Dus als men veiliger wil rijden moet men ervoor dokken, (bron onderaan) elke limiet die 20 kmh lager ligt als de V85 is al ongevalverhogend, # dus liefst te vermijden #, 50 kmh is zelfs 30-40 kmh lager als sommige V85 in bepaalde tunnels, dus nog gevaarlijker. De onmacht over zulk absurd repressiebeleid kan men hieruit lezen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind de verwoording in het artikel bijzonder interessant:
Citaat:
|
@Micele en Distel: ik had het niet beter kunnen zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
8-) |
Citaat:
videoverhaal , het haalde de bladzijden van de prestigieuste krant van Vlaanderen : een echt propagandasucces ! (ook aan ter klikken op de persberichten !) Omwonenden van de locale cultuur verenigt U ! |
Citaat:
En dan spreek ik nog niet over al die snelheidsremmende verkeershinderende maatregelen (drempels, plateaus, onafgestemde verkeerslichten, daardoor het zoeken van sluipwegen (meestal omwegen enz...) die de vervuiling nog extra in de hand werken. Het Belgisch -strategisch- verkeersbeleid is al quasi 35 jaren voor meer luchtvervuiling. BE is nu fier op de # eerste plaats te staan van 25 EU-landen qua fijnstof- (roet PM) en NOx-uitstoot. En ook fier quasi bij de top 3 van de onveiligste landen van Europa te staan betreft de verkeersdoden tussen 15 en 30 jaar ##, dankzij of ondanks hun snelheidsbeleid... :roll: # http://www.milieudefensie.nl/publica...en-van-verkeer ## http://forum.politics.be/showthread.php?t=165127 in luchtvervuiling (algemeen) zijn we top: :roll: http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=45284 http://forum.politics.be/showthread.php?t=174925 en dat we het zo goed kunnen, dat weten ze al heel lang en er wordt geen bal aan gedaan, integendeel leg er nog maar wat bij... :roll:: Citaat:
|
Het is in feite eerder beangstigend dan deprimerend.
Beangstigend hoe big brother koste nog moeite bespaard om u in de pas te laten lopen, u te bedriegen met verkeerde en/of valse en/of gemanipuleerde statistieken, te lullen dat 't allemaal zogezegd voor uw veiligheid is. Het enige doel naast de hierboven vermelde is in uw zakken zitten. Het interesseert die beleidsmakers in het geheel niet hoeveel doden en gewonden zgz. uitgespaard worden. Droevig dat de doorsnee autobestuurder en burger dit niet doorheeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Auto´s krijgen bovendien steeds strengere geluidsnormen, men klaagt al dat men ze niet meer hoort aankomen. Onlangs weer iets goedgekeurd waardoor er alweer 4 dB vanaf gaat. Citaat:
Alle banden krijgen overigens een label met het geluid op. ![]() Maar veel zin heeft dat niet als men het wegdek in kasseien of klinkers uitvoert in de stadscentra om meer lawaai te krijgen (voor de veiligheid ? :-o ), eveneens al die uitvoeringen van drempels en plateaus, zelfs voorrangswegen buiten de bebouwde kom moeten eraan geloven ... :roll: Electro-auto´s krijgen regels opgelegd dat ze "lawaai" moeten maken (binnen bbk) Voetgangers en fietsers klagen ook dat naast de auto´s ook de moto´s zo stil zijn... men ziet ze al zo slecht... :roll: Ik vraag me af hoe dat bij trein en tram zit die door de bebouwde kom denderen, zijn er daar geluidsnormen voor ? Ik neem aan dat daar ook serieus aan gewerkt wordt. Klachten en petities zijn er anders genoeg tegen treinlawaai, raar dat zelfs de grootste onnozelaar daar nooit aan snelheidsmatiging denkt. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be