![]() |
Paperback of E-reader boeken
Ik heb sinds kort een E-reader en vind het een enorme uitkomst, vooral op vakantie.
Nu vraag ik me af wat beter is voor het milieu.Bij papieren boeken worden bomen gebruikt en andere processen en bij de E-reader daar gebruik je energie door.. Iemand enig idee? |
Ja, dat dacht ik ook, totdat ik dit las:
http://www.greenpeace.org/internatio...loud/petition/ Dus, ik ga toch even verder dingen onderzoeken.. |
Citaat:
En verder: 't is handig om op reis enkel een tablet mee te moeten zeulen, maar verder niets zo leuk en gezellig als een goed gevulde boekenkast. |
Citaat:
|
Beter voor het milieu. Ik denk een Ereader. Da's 1 malig een fysiek voorwerp verschepen -dat minder weegt dan 1 boek -uit China, en dan is het een microscopisch klein deeltje van het hele internetverkeer dat opgenomen wordt met het versturen van Eboeken.
Voor 1 film met normale beeldkwaliteit kan je gemakkelijk 500 tot 1100 normaal formaat leesboeken digitaal versturen. Daarentegenover. Ik volg Sfax volledig in zijn punt. Het vasthebben van een echt boek heeft toch iets. |
Ja, ik ben dol op boeken en heb nog steeds papieren boeken in huis hoor.De geur van boeken is en blijft speciaal:)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan toch maar de E-reader. Liefst van Apple zodat iedereen kan zien welke status ik heb. |
Citaat:
Ikzelf gebruik momenteel mijn Galaxy Tap P1000 voor die toepassing, met de Cool Reader app. Heeft niet de acculevensduur van een deftige Ebookreader, maar da's gemakkelijk opgelost. Je kan zowat overal USB poorten vinden, en daarmee kan je herladen. Ook USB-back-up batterijen zijn steeds meer en meer gemeengoed aan't worden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be