![]() |
Cubaanse balletdansers ontsnappen in Mexico
Uit het kommunistische Cuba, waar je niet zomaar uit geraakt, kunnen af en toe mensen naar de vrijheid ontsnappen. Een aantal balletdansers zijn erin geslaagd tijdens een toernee in Mexico.
Eindelijk eens goed nieuws uit de Cubaanse dictatuur. Citaat:
|
En ze zoeken dringend onderdak:
![]() |
Citaat:
|
Moest België iedereen van Dominikaanse, Mexikaanse, Colombiaanse, Braziliaanse, etc. natioaliteit zomaar toelaten om zich in België te vestigen dan denk ik dat er een halve volksverhuizing zou plaatsvinden. Mexicanen, Haitianen, Nicaraguanen, Dominikanen, etc. worden in de VS opgejaagd als wild, er is zelfs een grote muur gebouwd om hen tegen te houden. Cubanen echter mogen zich onbeperkt in de VS vestigen, en natuurlijk maken velen daar gebruik van, zeker mensen die in de VS veel kunnen verdienen. Een zuivere propagandamaatregel van de VS. Waarom krijgen enkel Cubanen dat recht en andere latino's niet? Stel dat Spanje Marokkanen zou toelaten in Spanje te wonen en niemand terug zou zenden, je zou apokaliptische scenes krijgen en vele duizenden bootjes die proberen de straat van Gibraltar over te steken. Overigens Spanje staat toe dat mensen die kunnen bewijzen dat ze afstammen van Spanjaarden naar Spanje migreren, daar hebben Cubanen gebruik van gemaakt, maar net zo goed Colombianen, Dominikanen, Mexicanen, Argentijnen, enzovoort en zoverder.
Het moment dat Cuba kapitalistisch wordt zullen de VS hun grenzen sluiten voor Cubanen en velen terugzenden, ook al omdat Miami Cubanen een groot deel van de drugshandel in handen hebben in de VS. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat bedoelde ik met vrijheid in het Westen, en de nood aan onderdrukkende dictatuur in kommunistische systemen, want de mensen vluchten er anders weg. |
Citaat:
|
Citaat:
Pas bij de volgende verkiezingen zal blijken hoe de rattenpartijen van GL en partij van de Allochtonen hun broek moeten laten zakken. GL staat op 1 en PvdA ergen zwevend tussen 14 en 17. De laatste peiling was iets van 18 zetels die hen nog resteerden. Het communisme is door Joden uitgevonden maar hun soort van communisme bestaat nergens. Zelfs in de kibbutzim waar het communisme erg ver doorgedreven is is de levenskwaliteit niet vergelijkbaar met de slechte omstandigheden van het oude communisme in Rusland. Mar als ik moet kiezen om met een yank te werken of met een Rus, kies ik de Rus. Voor m'n eigen nachtrust. |
Goed nieuws.
Hoe meer mensen vandaar kunnen ontsnappen hoe beter. En de charlatans die het communisme verdedigen, niet opletten, het zijn nu eenmaal charlatans. |
Citaat:
Welk kapitalist bet u om iemand het kapitalisme op te leggen ? :roll: :roll: :roll: |
Citaat:
Uw rethoriek klinkt mooi maar is inhoudsloos. De realiteit is economisch. Mensen vluchten over het algemeen naar rijkere landen. Ik ken geen enkele Cubaan die naar Haiti of Guatemala vlucht. Communisme zorgt er meestal voor dat mensen van de lagere klassen het over het algemeen beter krijgen(bvb. Venezuela), dat is bewezen, maar er zijn natuurlijk nog altijd rijkere landen die al eeuwenlang rijker zijn, een gevolg onder andere van het uitzuigen van de derde wereld. (Frankrijk, GB, VS, Spanje, etc.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de grote verkiezing van "betere" en "slechtere" landen om in te leven stemmen de mensen met hun voeten. Niemand verlaat zijn familie, vrienden en vaderland zonder goede reden. Amerika is hoop. Cuba is ideologische en economische achterlijkheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs Fidel Castro kiest voor "elders" en laat zich bijvoorbeeld liever in een buitenlands ziekenhuis behandelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be