Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jan Fabre, de impotente klootzak doet het weer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185091)

Pin en Puk 5 april 2013 15:07

Jan Fabre, de impotente klootzak doet het weer

Jan Fabre zette spinnen in scheermesdoolhof

EUPEN - Jan Fabre beloofde nog niet zo lang geleden dat hij geen dieren meer zou mishandelen, maar een artikel in het magazine van GAIA laat iets heel anders uitschijnen. De kunstenaar zou op een tentoonstelling in november vorig jaar in Eupen vogelspinnen door een veld met vlijmscherpe scheermesjes hebben laten lopen.
Op de tentoonstelling in Duitstalig België waar insecten centraal stonden, wilde Jan Fabre uitblinken met iets speciaals. Vogelspinnen mogen dan geen insecten zijn, toch gebruikte hij ze om zijn kunstwerk leven in te blazen. Volgens clint.be sloot de kunstenaar de dieren vorig jaar in november op in een houten bak. In het midden van die bak had hij een veld gemaakt dat vol stond met rechtopstaande scheermesjes. De spinnen moesten het veld oversteken en liepen daarbij de kans gewond te raken of zelfs te sterven.

Meerdere keren kreeg Fabre commentaar op het sadistische kunstwerk. Uiteindelijk kwam hij de bezorgde mensen tegemoet door nagellak op de scheermesjes te smeren, zodat deze minder scherp waren. Hij rekende echter niet op het protest van Michel Vandenbosch, de voorzitter van GAIA. Na lang aandringen slaagde de man erin de organisatie te overtuigen het werk weg te halen.

Met deze wil ik iedereen melden dat wij Fabre gaan vastketenen in zijn blote kloten ( met gewichtje en vishaak door zijn bal) aan één van de stoplichtpalen op De Keyserlei te Antwerpen - Wanneer ? - Datum = geheim

Clicquot 5 april 2013 16:10

Goed idee Pin en Puk: kan je ze dan volgend jaar ook niet tentoonstellen als paaseitjes?

Universalia 5 april 2013 16:12

De brave man zijn kunstwerken zitten vol met ongedierte, vergewis u er zelf van. :rofl:

Detail uit de tekst ...

Citaat:

BRUSSEL - Een kunstwerk van Jan Fabre moet worden behandeld tegen ongedierte, nadat er larven uitkwamen en motten rondvlogen. De wereldbol, die in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten in Brussel staat, zit tijdelijk in een plastic jasje.
Het Ongedierte ...

:evil:

p.s. Goed idee die paaseitjes. Ik heb nog een duistere vinyl liggen thuis van éne zekere Angelique waar het liedje 'Vader wat klotsen je ballen' opstaat. Een sfeerbeeld? Familieplaatje misschien?

Another Jack 5 april 2013 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6591538)

EUPEN - Jan Fabre beloofde nog niet zo lang geleden dat hij geen dieren meer zou mishandelen, maar een artikel in het magazine van GAIA laat iets heel anders uitschijnen. De kunstenaar zou op een tentoonstelling in november vorig jaar in Eupen vogelspinnen door een veld met vlijmscherpe scheermesjes hebben laten lopen.
Op de tentoonstelling in Duitstalig België waar insecten centraal stonden, wilde Jan Fabre uitblinken met iets speciaals. Vogelspinnen mogen dan geen insecten zijn, toch gebruikte hij ze om zijn kunstwerk leven in te blazen. Volgens clint.be sloot de kunstenaar de dieren vorig jaar in november op in een houten bak. In het midden van die bak had hij een veld gemaakt dat vol stond met rechtopstaande scheermesjes. De spinnen moesten het veld oversteken en liepen daarbij de kans gewond te raken of zelfs te sterven.

Meerdere keren kreeg Fabre commentaar op het sadistische kunstwerk. Uiteindelijk kwam hij de bezorgde mensen tegemoet door nagellak op de scheermesjes te smeren, zodat deze minder scherp waren. Hij rekende echter niet op het protest van Michel Vandenbosch, de voorzitter van GAIA. Na lang aandringen slaagde de man erin de organisatie te overtuigen het werk weg te halen.

Met deze wil ik iedereen melden dat wij Fabre gaan vastketenen in zijn blote kloten ( met gewichtje en vishaak door zijn bal) aan één van de stoplichtpalen op De Keyserlei te Antwerpen - Wanneer ? - Datum = geheim

Het zijn onnozelaars als gij die de man gratis publiciteit opleveren.
Hebt ge dat nog altijd niet door?

peter1962 5 april 2013 17:54

Citaat:

Ik weet niet of het Pik is of Pun, maar zouden jullie niet beter dergelijke lulkoek in Koetjes & Kalfjes posten ?

Xenophon 5 april 2013 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6591648)

Zo schelden Jack, hopelijk doe je het in de klas wat kalmer aan.

Pin en Puk 5 april 2013 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6591757)
Zo schelden Jack, hopelijk doe je het in de klas wat kalmer aan.

Zeg dat het niet waar is dat deze lul een leraar is -Onbegrijpelijk dan of heeft hij wat pedo trekjes ?

meneer 5 april 2013 23:53

Citaat:

Jan Fabre " verdient " zijn boterham met beestjes te pesten, zoals een sadistisch klein mannekke. Aan klein mannen vergeven we dat dan, en leggen we uit dat het niet schoon is om beestjes te laten afzien, en gewoonlijk begrijpen die dat dan wel na een tijdje.
Maar wat moeten we nu aanvangen met een volwassene die dat nog steeds doet ? Hij mankeert toch iets volgens mij. En wat erger is, tussen die sadisten eindigen een flink deel met uiteindelijk van beestjes naar mensen over te stappen, en daar hun perverse nijgingen op te botvieren.
Men zou Jan Fabre best scherp in het oog houden.

meneer 5 april 2013 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6591648)

Dus je moet hem laten doen en er vooral niet over praten ? Kop in het zand ?

meneer 5 april 2013 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6591996)
Zeg dat het niet waar is dat deze lul een leraar is -Onbegrijpelijk dan of heeft hij wat pedo trekjes ?

Ik dacht dat hij in het leger zat ?

Weyland 6 april 2013 00:06

Moderne 'Kunst', en uiteraard als je het geen kunst noemt komt de Godwinredenering dat de fascisten hun geklodder als ontaard brandmerken.

subocaj 6 april 2013 05:30

Zet hem niet tussen koetjes en kalfjes slecht idee, wie weet wat er dan gebeurd?

gertc 6 april 2013 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6592042)
Moderne 'Kunst', en uiteraard als je het geen kunst noemt komt de Godwinredenering dat de fascisten hun geklodder als ontaard brandmerken.

Er is vrijheid van meningsuiting -- zolang je niet oproept tot geweld of racisme.
Er is vrijheid van godsdienst -- zolang die godsdienst niet ingaat tegen de wetten van dit land.
Wat Fabre zich permitteert onder het motto 'vrijheid van kunst' gaat te ver. Ik ben geen kunstkenner, dat geef ik grif toe. Maar als zo'n werk kunst wordt genoemd, wil ik ook geen kunst kennen.

Vette Pois(s)on 6 april 2013 10:22

Rot
Rotter
Jan fabre

Another Jack 6 april 2013 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6592028)
Dus je moet hem laten doen en er vooral niet over praten ? Kop in het zand ?

Je moet niks.
Alleen beseffen dat er voor kunstenaars geen slechte publiciteit bestaat.

looneytoon1975 6 april 2013 11:39

Tijd om eens wat van diE lelijke kunstwerken van dat impotent, sadistisch kloOthommelke te bekladden.

Another Jack 6 april 2013 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 6592234)
Tijd om eens wat van diE lelijke kunstwerken van dat impotent, sadistisch kloOthommelke te bekladden.

Ik heb onlangs ook een paar spinnekoppen doodgemept...

Wat nu?

bf62 6 april 2013 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6592253)
Ik heb onlangs ook een paar spinnekoppen doodgemept...

Wat nu?

Waarom doe je zoiets? Spinnen zijn nuttig!

Citaat:

Spinnen nuttig in de natuurlijke bestrijding van luizen, vliegen, muggen, cicaden, rouwmuggen, tripsen, mijten en springstaarten
Bron: http://www.tuinkrant.com/artikel/spi...n-tripsen-mijt

Another Jack 6 april 2013 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bf62 (Bericht 6592269)
Waarom doe je zoiets? Spinnen zijn nuttig!

Bron: http://www.tuinkrant.com/artikel/spi...n-tripsen-mijt

Mest is ook nuttig.
Mag ik eens in jouw bad komen schijten?

bf62 6 april 2013 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6592270)
Mest is ook nuttig.
Mag ik eens in jouw bad komen schijten?

Hoog niveau! Knap hoor! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be