![]() |
staatsomroep VRT: meer eerbied voor vrouwen aub!
staatsomroep VRT: meer eerbied voor vrouwen aub!
Er is één constante in de sportverslaggeving van de VRT : er is een grote disproportionaliteit tussen vrouwen-en mannensport op de openbare omroep. 90% van de wedstrijden die de omroep uitzendt gaat over de mannensport, vrouwensport wordt veelal beperkt tot eens tenniswedstrijdje of een atletiekwedstrijd. Dit kan toch niet meer in het derde millennium? Waarom bijvoorbeeld eens niet Parijs-Roubaix voor vrouwen uitzenden en een korte samenvatting van de mannenwedstrijd? Omgekeerd is dat blijkbaar geen probleem! Wat denken jullie ervan? Ik ga alvast een brief schrijven naar de minister. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nogal zever in deze draad.
Ieder kiest zijn zotte kuren om de werkelijkheid even te ontvluchten, of om iets anders. Sport behoort volgens mij niet tot 'het nieuws'. Wel tot amusement. Just gelijk een circus bijvoorbeeld. De techniek zal wel vlug genoeg vorderen, dat straks alle sporten individueel aan de tv-kijker (al dan niet op pc of tablet) aangeboden kunnen worden. Iedere uitzending te betalen naargelang de kostprijs. De kostprijs wordt gedrukt door sponsors en publiciteit. . |
Citaat:
Hup, in de pen jij, er wordt al zo weinig gelachen op kabinetten van politici, uw brief kleurt vast iemands dag! |
Citaat:
Sorry, het voorstel vind ik een beetje belachelijk. Er valt wel iets te zeggen over de vrouwensport. Mijn indruk is dat er enkel naar wordt gekeken als het gaat om topprestaties, topathletes ... En dat weten de sponsors ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be