![]() |
Zijn wolven mietjes geworden ??
Moderne wolven zijn bang van mensen. Er wordt ons verzekerd dat de terugkeer van de wolf in ons apenlandje niet zal gepaard gaan met het betere bijtwerk ter hoogte van hals of billen.
Zijn wolven dan mietjes geworden ? Eind zestiende eeuw was het in mijn streek, oudenaarde, wel eventjes anders. Tientallen baljuws zijn unaniem. In hun opsommingen v 'kwijt aan de wolven' lees ik niet alleen kalfjes en oude paarden maar ook mensen, meestal kids of ouwe wijven. Ik zou hier graag het fijne van weten. Bestaat er zoiets als historische ethologie ? Balkten middeleeuwse ezels anders ? Sinds wanneer zijn zwanen monogaam ? Dat soort vragen. |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf_%28dier%29
(op 't eind) Samenvatting : groep - enkeling - hondsdolheid |
Citaat:
Of meer hondswolven in t wild eind 16de eeuw ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is ook onduidelijk over hoeveel 'killer'wolven het uiteindelijk gaat.
Sommige 'menseneters' zijn legendarisch. Geen idee hoeveel slachtoffers 1 wolf gone wrong kan maken op n paar jaar tijd. Hoe groot en hoe flexibel is hun territorium ? Er was eind 16de eeuw wel een beloning vr wie n wolvenpoot binnenbracht op de administratie ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen die de term "kids" gebruiken, mogen van mij gerust door wolven verscheurd worden.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
alleen de lafste wolven hebben de zestiende eeuw overleefd ? bedoel je het zo.? |
Wolven zijn leuker geworden. Of ze daarom ook mietjes geworden zijn lijkt mij twijfelachtig. :rofl:
![]() ![]() |
een foto van forummer kenan :D
|
Hoewel, het is een grijze wolf, hij mikt te hoog en zijn grote tampeloeres zie ik ook al niet. Misschien is het kenan toch niet.
|
Citaat:
|
Een roedel uitgehongerde wolven lijkt me toch niet het ideaal gezelschap voor een gezellige kaartavond. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
|
Citaat:
![]() |
Prachtig, Romulus en Remus waarschijnlijk mee van de eerste borstenwaanzinnigen ... al dan niet een ernstige vorm van bestialiteit :roll:
![]() :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be