Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Federale regering bedriegt EU met begrotingsgefoefel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185191)

De schoofzak 9 april 2013 16:18

Federale regering bedriegt EU met begrotingsgefoefel

Ik noem dat echt oplichting.

Ouderen herinneren zich nog een oude truuk van Verafstoot: hij betaalde de ambtenarenwedde's voor de maand december in plaats van zoals altijd op de laatste van de maand, vanaf dan op de eerste werkdag van januari.

Boekhoudkundig is dat een minder uitgave voor het lopend jaar.

Maar eerlijk is eerlijk: dit is geen besparing.

Nu wordt diezelfde truuk weer toegepast, maar in een ander domein.
En die truuk wordt verkocht aan de EU en aan de partnerlanden als een structurele besparing !!

Pure oplichting.
En vertrouwen dat zo'n dingen wekken in het buitenland !!

titel: Pensioenbijdrage artsen naar volgend jaar verschoven
Begrotingstruc

dinsdag 09 april 2013, 03u00
Auteur: g.teg

link: betalend gedeelte De Standaard

Citaat:

BRUSSEL - Structurele besparingen, dat was wat België beloofde aan de Europese Commissie. Dat realiseren, blijkt moeilijk te zijn. Om te ‘bezuinigen' in de ziekteverzekering haalde de regering een van de alleroudste trucs uit de kast. Een truc met een baard die reikt tot in de jaren tachtig van de vorige eeuw.

Ze besliste de betaling van de pensioenbijdrage voor artsen die ‘de conventie naleven' (die beloven niet méér te vragen dan de honoraria die werden afgesproken tussen hun vakbonden en de ziekenfondsen) te verschuiven van eind 2013 naar begin 2014.

13.500 artsen ontvangen die bijdrage van zowat 4.400 euro. Die truc ‘bespaart' 59 miljoen volgens de gewone rekenkunde, maar het dubbele volgens de rekenkunde van de regering.

Deze truc werd voor het eerst toegepast in de jaren tachtig, toen de betaling van de decembersalarissen van de ambtenaren werd uitgesteld tot begin januari van het volgende jaar. Het budgettaire handigheidje werd zo vaak veroordeeld dat gedacht werd dat het nooit zo terugkeren. Mis dus.

Artsenvakbond BVAS is zeker dat een pak andere regeringsbeslissingen in de gezondheidszorg strijdig is met de wetgeving en met afspraken tussen artsenvakbonden en ziekenfondsen.

subocaj 9 april 2013 16:33

En maar klagen over een truc van 59 miljoen, maar zwijgen over de truc van 13,5 miljard. Supertsjeven, wie zijn ze? Wat drijft hen?

Txiki 9 april 2013 16:43

Welke truc van 13 miljard?

subocaj 9 april 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6595542)

Slaat de georkestreerde dementie weer toe?

Txiki 9 april 2013 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6595549)
Slaat de georkestreerde dementie weer toe?

Nee, ik stel gewoon een vraag. Ik sluit immers nooit uit dat er iets mij ontgaat. Vergeef me mijn onwetendheid.

fonne 9 april 2013 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6595542)

Een idee fixe van Jacobus die al honderd keer ontmaskerd is. Maar hij kan geen post plegen zonder over 13 miljard te beginnen.

subocaj 9 april 2013 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6595553)
Nee, ik stel gewoon een vraag. Ik sluit immers nooit uit dat er iets mij ontgaat. Vergeef me mijn onwetendheid.

Je leest enkel je eigen antwoorden?

Txiki 9 april 2013 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6595592)
Je leest enkel je eigen antwoorden?

Als ik dat zou doen, hoe kan ik dan reageren op jouw posts? :-D

subocaj 9 april 2013 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6595587)
Een idee fixe van Jacobus die al honderd keer ontmaskerd is. Maar hij kan geen post plegen zonder over 13 miljard te beginnen.

Ik heb gisteren nog een artikel van Knack volledig gepost, met de vermelding dat het niet van een links blaadje kwam.
Maar wat baten kaars en bril als je verblind word door het groot licht Bart De Wever.

Txiki 9 april 2013 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6595596)
Ik heb gisteren nog een artikel van Knack volledig gepost, met de vermelding dat het niet van een links blaadje kwam.
Maar wat baten kaars en bril als je verblind word door het groot licht Bart De Wever.

Welk artikel van Knack?

subocaj 9 april 2013 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6595606)
Welk artikel van Knack?

Het artikel waar jij nu doet alsof je het niet gelezen hebt.;-)

Txiki 9 april 2013 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6595620)
Het artikel waar jij nu doet alsof je het niet gelezen hebt.;-)

Moeilijke mens ;-)

Hollander 9 april 2013 20:58

heb ik iets gemist?

Brakelaar 9 april 2013 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6595759)
heb ik iets gemist?

denk het niet,jacobus is weer aan het neuten over zijn 13 miljard..

brother paul 9 april 2013 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6595826)
denk het niet,jacobus is weer aan het neuten over zijn 13 miljard..

Sowieso heeft Dirupo nog nergens bespaard, want jaar een had hij 3 miljard doorgeschoven, jaar 2 schuift hij 5 miljard vooruit, en jaar 3 schuift hij de laatste begroting 8 miljard door

Dus als je spreekt van doorschuif kampioen, dan is hij het toch wel. Nu de vlaamse regering is ook in hetzelfde bedje ziek, met hun vakantiegeld voor het onderwijs zo laat uit te betalen.

Wat we kunnen voorstellen is dat ambtenaren vanaf nu effectief sparen zoals de privé voor hun derde pijler, en anders gereduceerd worden tot het privépensioen. Ik denk vanaf nu dat dit het enige voorstel is die de politiek moet naar voor schuiven

De schoofzak 10 april 2013 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6595532)
En maar klagen over een truc van 59 miljoen, maar zwijgen over de truc van 13,5 miljard. Supertsjeven, wie zijn ze? Wat drijft hen?

Maar wat vind je van de truc van 59 miljoen?

Vind je het getuigen van het afbouwen van de staatsschuld, door in je boeken te zeggen dat die factuur met een maand opgeschoven wordt, en dus "winst" is. Structurele winst dan nog wel !

Ik ben er zeker van dat de schatbewaarder-boekhouder van de pvda er een strengere en meer orthodoxe visie op na houdt bij het bewaken van jullie lidgelden en oorlogskas.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be