Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Is Hallal de toekomst? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185271)

Rollercoaster 12 april 2013 12:41

Is Hallal de toekomst?

Vorige week liep ik in een Albert Heijn supermarkt. Ik wou wat beleg kopen voor op de boterham. Nam daar een potje met kipsalade. Plots viel mijn oog op de vermelding "Hallal".
Gisteren liep ik in de Colruyt en kwam ik dit tegen.

Is dit de toekomst? Gaan we in de toekomst gedoemd zijn om enkel nog hallal producten aan te schaffen?

Snerror 12 april 2013 12:58

Als we genoeg vervuilen is de wereld hopelijk volledig naar de kloten tegen de tijd dat de moslims het overnemen. :twisted:

Rollercoaster 12 april 2013 13:05

Zullen de moslims de wereld over nemen? Denkt u dit werkelijk of maakt u een grap?

giserke 12 april 2013 13:10

Ik bestel elke week hallal koteletjes bij de beenhouwer.

Snerror 12 april 2013 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6598664)
Ik bestel elke week hallal koteletjes bij de beenhouwer.

Varkenskotelet?

Snerror 12 april 2013 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6598659)
Zullen de moslims de wereld over nemen? Denkt u dit werkelijk of maakt u een grap?

De hele wereld misschien niet, West-Europa waarschijnlijk wel.

giserke 12 april 2013 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6598672)
Varkenskotelet?

Jij bent toch ne slimmen hé.

Snerror 12 april 2013 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6598675)
Jij bent toch ne slimmen hé.

Ja dat klopt.

BonBon 12 april 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6598617)
Vorige week liep ik in een Albert Heijn supermarkt. Ik wou wat beleg kopen voor op de boterham. Nam daar een potje met kipsalade. Plots viel mijn oog op de vermelding "Hallal".

Is dit de toekomst? Gaan we in de toekomst gedoemd zijn om enkel nog hallal producten aan te schaffen?

Dat is al lang aan de gang bij het vlees, daar moet het zelfs niet vermeld staan. We vreten dus halal zonder daar om te vragen, pure discriminatie.

van 2010
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

andev 12 april 2013 16:28

Citaat:

Is het zo dat het telkens vermeld is wanneer het om een halal-product gaat of stopt men ons van alle soorten hallalspul in onze handen zonder dat we het weten?
Misschien moeten we in die bakken wat gewoon varkensvleespakketjes bij leggen uit een andere bak? Kunnen ze weer het land overhoop zetten ...

cookie monster 12 april 2013 20:45

Wie enkel halal aanbiedt , ok !!
Wie geen halal aanbiedt , ok !!
Wie beide halal aanbiedt , ok !!

circe 12 april 2013 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6598925)
Is het zo dat het telkens vermeld is wanneer het om een halal-product gaat of stopt men ons van alle soorten hallalspul in onze handen zonder dat we het weten?
Misschien moeten we in die bakken wat gewoon varkensvleespakketjes bij leggen uit een andere bak? Kunnen ze weer het land overhoop zetten ...

het zal u niet verwonderen, maar dit voer ik effektief uit.
in mijn supermarkt lag er ineens "halalkip" (grote kippen) en alle kippen zijn in feite "halal" wegens gewoon kop eraf, maar bij dezen zal dus een apart gebedje gepreveld worden neem ik aan.
Enfin, ik vond de speksneden die ik reeds genomen had ineens niet meer nodig en heb die teruggelegd in de koeling. Daar lagen wel al "kippen" maar kom, koeling is koeling. Ik heb het bedrijf niet beschadigd.

Tweemaal heb ik dat gedaan. Ondertussen geen halalkip meer gezien.

daiwa 12 april 2013 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6599188)
het zal u niet verwonderen, maar dit voer ik effektief uit.
in mijn supermarkt lag er ineens "halalkip" (grote kippen) en alle kippen zijn in feite "halal" wegens gewoon kop eraf, maar bij dezen zal dus een apart gebedje gepreveld worden neem ik aan.
Enfin, ik vond de speksneden die ik reeds genomen had ineens niet meer nodig en heb die teruggelegd in de koeling. Daar lagen wel al "kippen" maar kom, koeling is koeling. Ik heb het bedrijf niet beschadigd.

Tweemaal heb ik dat gedaan. Ondertussen geen halalkip meer gezien.

:-D

Bobke 12 april 2013 22:39

Citaat:

Toch goed als je weet wat ge koopt ?

BonBon 13 april 2013 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6599252)
Toch goed als je weet wat ge koopt ?

Dat zou inderdaad goed zijn.

Ik denk wel dat je het sarcastisch bedoeld maar ik herhaal m'n vorig bericht toch nog eens.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6598905)
Dat is al lang aan de gang bij het vlees, daar moet het zelfs niet vermeld staan. We vreten dus halal zonder daar om te vragen, pure discriminatie.

van 2010
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

Weyland 13 april 2013 00:50

Jammer dat er geen varkensvlees verborgen zit in dat halalvlees, i.p.v. paardenvlees in rundsvlees.

circe 13 april 2013 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6599288)
Jammer dat er geen varkensvlees verborgen zit in dat halalvlees, i.p.v. paardenvlees in rundsvlees.

o jawel, in Zweden zat er varkensvlees in de halal salami. Moesten ze uit de rekken halen. Dit vind ik dus je reinste ridiculiteit. Hopelijk hebben ze enkel d etiketjes veranderd. Alhoewel: ook het rundvlees zal dan halal geslacht zijn.

Bobke 13 april 2013 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6599288)

Wie gelooft dat ?
Het zit zelfs in kippen. (plofkippen)

Bobke 13 april 2013 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6599289)
o jawel, in Zweden zat er varkensvlees in de halal salami. Moesten ze uit de rekken halen. Dit vind ik dus je reinste ridiculiteit. Hopelijk hebben ze enkel d etiketjes veranderd. Alhoewel: ook het rundvlees zal dan halal geslacht zijn.

De aanwezigheid van varkensvlees is tenminste aan te tonen.
Maar hoe bewijst ge dat het beest met zijn kop naar Mekka geslacht is en de slachter er geen Vlaamse vloek bij uitsloeg?

Bobke 13 april 2013 08:37

Voor wanneer hallal kantelpoorten, of is dat dan weer racistisch ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be