circe |
14 april 2013 08:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
De mediaheisa van deze week gaf sommigen een extra kick om te vertrekken. In kranten stond gedetailleerd hoe ze er via Turkije konden geraken. Intussen wordt ook een andere route gebruikt, via Marokko. Tussen Marokko en Turkije bestaat geen visumplicht. In de zomer van 2011 en 2012 werd op diverse pekken in Marokko door extreme figuren opgeroepen naar Syrië te gaan. Doelgroep waren onder meer de Marokkanen van de Europese diaspora die in Marokko op vakantie waren. Daarna zijn een paar jongens effectief vertrokken. Een achttal, zo weet ik, zijn ook teruggekeerd, in een kist, en in Marokko begraven. Ik weet niet of daar Belgen bij waren.'
|
Daar gaat Milquet haar plannetje.
Dit vind ik zalig. Ik had al ergens geopperd waarom men het over "Belgen" heeft, terwijl het natuurlijk over bipatride Marokkanen gaat. Waarom zouden ze via Turkije met hun Belgisch paspoort gaan als Milquet aan Turkije vraagt om ze tegen te houden (waarom zou Turkije ze tegenhouden, ze staan aan de kant van de rebellen). En dus gaan ze gewoon via hun Marokkaans paspoort naar Marokko als Marokkaan en zo via bevriend Turkije naar Syrie.
en nadien komen ze terug naar Belgique dat voor hen zal betalen.... toch?
Dit noemen ze de voordelen van een dubbel paspoort zie je. Kon allemaal geen kwaad zeiden ze in Brussel!
Volksvertegenwoordig Fouad Ahidar moedigt zijn geloofsgenoten dan ook aan te om te gaan, zoals een goede spa-bruiser betaamt .... ge zijt "belg" of ge zijt het niet hé Marokkaan? Niet voor niks werd hij indertijd gescout door onze lieve bleiter Bertje "Spirit".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams belang
Ayachi junior, die nota bene onlangs in Brussel bij verstek veroordeeld is voor terrorisme, kreeg vorige zomer van niemand minder dan Brussels sp.a-parlementslid Fouad Ahidar volgende vriendschappelijke raad mee op Facebook: 'Fais attention �* toi cher Abderahman. Quelqu'un doit le faire malheureusement, fais attention. Nos prières sont avec toi ('Pas op jezelf, lieve Abderahman. Iemand moet het jammer genoeg doen. Onze gebeden zijn met jou.). Alsof dit niet genoeg was deelde Ahidar gelijktijdig een foto van een fiere, gewapende Ayachi junior. Ironisch genoeg verklaarde Ahidar achteraf dat de Ayachi’s hoegenaamd geen extremisten zijn ‘anders waren ze al lang tegengehouden door de staatsveiligheid,” stelde hij toen.
|
|