![]() |
jonge pro-Palestijnse Jood hard aangepakt door Israelische politie
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt voor de camera hardhandig wordt gearresteerd door de politie, terwijl groepen Joodse nationalisten de politie staan aan te moedigen. Nogmaals een bewijs dat Isael eigenlijk geen rechtstaat is, en dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.
http://www.youtube.com/watch?v=ur0XT4cLrtY Palestijnen en Israelische Arabieren worden natuurlijk nog veel harder aangepakt, systematisch gediscrimineerd door overheidsinstanties en politie, daar bestaan lange rapporten over van mensenrechtenorganisaties. Linkse Israeli klagen dit al lang aan, maar roepen in de woestijn. |
Citaat:
|
Wat een objectief kanaal. "Het geluid van de Koran"...
|
Citaat:
|
Dat filmpje is trouwens fucking oud.
|
Citaat:
Of, dichter bij huis: als die gastjes van de NSA nog eens voorbij paraderen, ga dan maar vreedzaam roepen "Fascisten go home" of zoiets, en kijk dan wat er gebeurt... |
Israel: het land van de vrije meningsuiting ...
:lol: |
Citaat:
Israel, in tegenstelling tot Hamas, zegt van zichzelf dat het een open, tolerante samenleving is waar iedereen het recht heeft op vrije meningsuiting. Onzin, natuurlijk, zo is de herdenking van de Nakbah (de massale etnische zuivering van palestijnen door israel) officieel verboden en mensenrechtenorganisaties hebben lange rapporten over Israel. De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever... |
Citaat:
Maar ik weet wel dat in de moslimlanden in de Arabische wereld waar nog een restant Joden verblijven, ze amper worden getolereerd en diegenen die er zijn overgebleven een hard leven lijden. Of hoeveel Joden dacht jij dat er in de Gaza of op de West Bank nog wonen? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed dat is off topic, net als de situatie van de Joden in andere landen. (tussen haakjes, uitgerekend in Iran is er een practiserend Joods lid van het parlement). Op de Westbank wonen enkele 10000'en Joden, meestal mensen uit de voormalige Sovjet-Unie of andere plaatsen die geen enkele familiale band met de streek hebben. Overigens, of de NAKBA al dan niet herdacht moet worden is hier niet de kwestie, wel dat deze tragische gebeurtenis niet MAG herdacht worden in Israel. |
Citaat:
|
Citaat:
In tegenstelling tot wat de Arabische landen met hùn (Palestijnse) vluchtelingen hebben gedaan en nog doen - met name ze al 65 jaar rechteloos laten wegrotten in de kampen - hebben wij de afgelopen eeuw ca. 1 miljoen vluchtelingen genaturaliseerd, onderwijs en werk gegeven en volkomen geïntegreerd. Eén daarvan, een zoon van een Italiaanse mijnwerker, is zelfs premier van ons land geworden: Elio Di Rupo. In om het even welk Arabisch of moslimland was onze premier al lang de keel over gesneden alleen al omwille van zijn seksuele voorkeuren. |
Citaat:
Deze jonge idioot wordt trouwens NIET hardhandig aangepakt. Hij gaat provoceren bij een pro-Israelische betoging, wordt door de politie gevraagd weg te gaan en wanneer hij weigert wordt hij - compleet terecht - opgepakt. En zelfs dat had niet kwaadschiks moeten gebeuren had hij geen weerstand geboden. De politie treedt hier zéér braaf en correct op. Heb je ooit TAK'ers zien oppakken op een taalgrensactie? |
Schitterend filmpje, vooral 03:11 als ze hem afvoeren met die palestijnse vod rond zijn bakkes heen :)
Thanks voor het posten. |
Saai filmpje. Ik had gedacht dat die kerel het pak rammel van zijn leven ging krijgen, maar neen, ze plukken hem gewoon uit de menigte, duwen hem tegen de grond en arresteren hem vervolgens.
Meer niet. Ik heb trouwens de indruk dat er best wel geknipt is in het filmpje, want men laat enkel de reactie zien van de Israëlische politie. Wat die kerel gezegd of gedaan heeft net daarvoor, wat dus de concrete aanleiding was van zijn arrestatie, daar moet je maar naar raden. |
=thePiano
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik he nog gezien dat een groep communisten op de trappen van de beurs slaags raakten met moslimfundamentalisten, en zelfs dan nog greep de politie niet in. De politie treed helemaal niet correct op. Hij wordt gearresteerd terwijl hij geen enkele regel overtrad. Het is niet verboden om rond te lopen met een arafatsjaal, en het is ook niet verboden je mening rustig op straat te verkondigen tegen een cameraploeg, zolang je iedereen gerustlaat en geen overlast berokkend. |
Citaat:
|
Citaat:
mij lijkt het me eerder iemand die een vreedzame betoging wil uitlokken tot provocaties wat niet lukte dankzij het sobere optreden van de politie en de vreedzame betogers. Heeft ie nog een gelukt dat hij niet tegen putin betoogde of hij had een kogel in zijn kop! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be