![]() |
Een Frisse Adem
Ik stoor mij enorm aan mensen die stinken uit hun mond. Ik heb lang moeten samenwerken met een persoon die elke dag enorm uit zijn mond stonk en ik heb daar nooit iets over willen zeggen omdat het zo beledigend overkomt. Ook u kan last hebben van een stinkende adem zonder dat u het beseft. Controleer dat eens door in uw hand te blazen en te ruiken aan uw adem. Of vraag aan een familielid of ze dit al eens opgemerkt hebben.
![]() Indien u daar last van heeft, het noemt "halitose" en u moet het maar eens opzoeken op Google. Ik ga voor de rest geen tips geven, aangezien ik er geen last van heb en er weinig over weet. Wat ik wel kan aanraden, zijn de bovenstaande Frisk muntjes en de kauwgum van mentos. ![]() Indien u anekdotes heeft over dit heikel onderwerp, tips, verdere info of goede producten kent die bijdragen aan een frisse adem, post ze hier. |
Zie dat die mens last krijgt van winderigheid door die muntjes, dan staat hij daar met z'n frisse adem de meest waanzinnige muntscheten te laten...:-(
|
Citaat:
|
Ik heb ook wel eens last van slechte adem (van een dag kantoor met enkel espresso's, bijvoorbeeld) en ben blij dat dit thema eens in de groep wordt gegooid.
Net zoals vele andere kleine, al te menselijke kwaaltjes (homo sum, humani nihil &c.) durf ik hier nooit iets van tegen anderen te zeggen in de wetenschap dat anderen dat ook wel eens over mij zullen denken. Er zijn zo nog vele andere menselijke gedragingen die we jammer genoeg in boeken als "A History of Filth" of "A Description of Human Excrement" moeten lezen om erover na te kunnen denken. Maar Terentius lijkt me de veiligste optie. |
haha, ik heb een anekdote over dat soort muntjes: op mijn eerste job moest ik soms opleiding geven aan techniekers van klanten van ons. Naast de standaard kladblok, balpen en cursus kregen ze soms nog wat extra. Een keer hadden ze zo'n doos muntjes gekregen. Nu, normaal staat er op zo'n doos dat er té veel van innemen laxerend werkt. Bij ons stond dat er niet meer op, gezien ze in een doosje zaten met het logo van de firma. Zit er daar een Egyptenaar het ene muntje na het andere naar binnen te werken, en het was me precies al opgevallen dat hij opeens stukken ongemakkelijker op zijn stoel zat. Toen ik eindelijk pauze gaf heb ik nog nooit ene zo snel naar de wc zien spurten als die kerel.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien kunnen Egyptenaren zo een muntjes goed gebruiken. Het overvloedig nuttigen van bakken look, komijn, koriander, schapenvlees... |
Citaat:
Hoe kunnen mensen zich trouwens bewust van iets worden als ze er niet op gewezen worden? Je schrijft zelf dat je de persoon er niet durft op aan te spreken. |
Ik zorg ervoor dat ik zo hard stink dat ik de ander niet kan rieken. Dit doe ik door :
overdadig veel deo te gebruiken steeds mijn onderlijfken aan te houden waar ik in geslapen heb mijn tanden nooit te poetsen, te flossen of tong te schrapen veel look en aanverwanten te eten vooral in de vorm van goedkope sauzen en poeders enkel fast food te eten nooit te sporten me zo weinig mogelijk te wassen mijn kleren zo weinig mogelijk te wassen en ze slecht te laten drogen ik heb dus nooit last van een onfrisse adem bij een ander, wel van een frigide eva |
Veel mensen vergeten van hun tong mee te poetsen of te schrapen. Dat geeft een heel groot verschil.
|
In België wordt dat ook niet aangeleerd aan kinderen, in verschillende andere landen wel.
|
Citaat:
Ik heb net even op mijn hand geblazen zoals hierboven aangeraden en ik riek slechts de geur van de zeep waarmee ik net mijn handen heb gewassen :-) Overigens is men altijd erg vlug om mensen te bekritiseren over zulke dingen. Met de ouderdom leert men dat wel af. Ik had vroeger een collega die vreselijk transpireerde, ik vond dat verschrikkelijk. Ik had ook zoiets van : dat hij zich beter wast, dat hij naar de dokter gaat voor een middeltje, enzovoort. Een aantal jaren later kwam ik in de menopauze en tot op de dag van heden neem ik nog steeds hormonen want als ik daarmee stop, begin ik na enkele dagen meteen overvloedig te zweten - sinds ik daar last van heb, heb ik dikwijls met gewetenswroeging aan die collega gedacht. Wie weet wat voor probleem hij had? Een stinkende adem is vreselijk onaangenaam voor de omstaanders maar ik vraag me tegenwoordig altijd af wat voor problemen ik zelf nog ooit zal krijgen en hoe erg ik daar mee mijn medemensen zal hinderen! |
Vroeger bestond er inderdaad geen slechte adem. Topic kan ingeblikt worden en in de kast gezet.
|
Mensen die lijden aan Halitose kunnen beter een arts raadplegen ipv muntjes te eten. Want zeg nu zelf: het is ondoenbaar om dag en nacht muntjes te slikken en het probleem wordt daar niet door opgelost. De muntjes maskeren het alleen en de oorzaak blijft.
|
Citaat:
|
Geeft allemaal niet. De dag van de kus is weeral voorbij sinds gister.
|
Citaat:
"Vroeger" aten mensen betrekkelijk veel bedorven voedsel. Hopen kruiden moesten de smaak van verrot vlees maskeren. Als het vlees zelf nog goed was - want vee dat aan pakweg miltvuur gestorven was, werd gewoon mee opgegeten met alle gevolgen vandien. Moederkoorn en allerlei andere leuke schimmels en infecties zorgden voor het uitroeien van ganse bevolkte streken. Dat kregen boeren binnen door het slechte , harde roggebrood dat ze voor de rest moesten eten (met wat smaakloze groentensoep erbij). Door het slechte voedingspatroon en dito verzorging hadden mensen massaal last van slechte tanden, buikproblemen, &c. Vergelijk het een beetje met de melk of het fruitsap dat je in de winkel koopt., dat oud is en eigenlijk van ondermaatse consumptiekwaliteit en opgesmukt wordt met allerlei goedhouders en smaakversterkers. Logisch dus dat de levensverwachting bij geboorte in de Vroege Middeleeuwen schommelde rond de 30 jaar. Boeren moesten hun landbouwopbrengst aanvullen met rondscharrelen in de bossen naar bessen, wortels en dergelijke. Honger was wijdverspreid (en zou dat blijven tot de achttiende eeuw ongeveer, met leuke pieken nog in de negentiende eeuw - denk maar aan de Europese golf van aardappeloogstmislukkingen). In de late Middeleeuwen at de gewone man hier een brij van bieten en slechte stukken varkensvlees dat "cumpost" heette. Dat doet vast een belletje rinkelen. Zulke omstandigheden bleven tot in de late negentiende eeuw schering en inslag. De betere stand praatte dat dan ook noodzakelijkerwijs goed: voor de kerk was honger goed voor het afweren van de duivel en diens lusten en de rijkere standen hadden de brede volksmassa liefst wat hongerig zodat ze niet te veel capsones zouden krijgen. Zeer slecht dus, die onnatuurlijke voeding van heden ten dage. Allemaal slecht. Nog wat realityseries op Vitaya of Vijf over 160-kilo wegende zestiggers erbij en we krijgen helemaal het gevoel dat we terug moeten naar die goede bietensoeptijd. ;-) |
Citaat:
PS: mijn vader is geboren in de jaren dertig en poetste steeds zijn tanden hoor... (Hij heeft wel een gebit nu, maar kom.) ;-) |
Oma weet alvast raad om je tanden zuiver te houden.
Enig poetswerk ![]() Uw tanden teveel poetsen lijkt ook geen goed idee te zijn want ons lichaam maakt eigenlijk al een beschermlaag voor je tanden, die je er dan telkens weer gaat afschuren. De tong kuisen, iets wat ik persoonlijk nog nooit gedaan heb, en het lijkt mij ook ver gezocht, of men moest daar nood aan hebben, om tijdens het muilen (dat was op zijn H. Brusselmans) geen ruige/stinkende tong in iemand anders zijn/haar lief mondje te willen steken. Lijfgeurtjes/stinken kan tijdens het aanschuiven in het warenhuis wel eens handig zijn, niemand die zo in uw rug staat te duwen dan hé. Het gebruik van parfum. Eigenlijk zijn er weinig goede parfums op de markt. Een goed parfum blijft lang ruiken. Toch moet je met parfums opletten want uw neus zal die reuk snel gewoon worden zodat de kans bestaat dat je u teveel gaat besproeien met lekkere geurtjes. :cheer: Over het broekhoesten wil ik liever niet in detail treden. :rofl: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be