![]() |
Voordelen van de doodstraf
Bepaalde misdaden zijn zo schokkend, dat de doodstraf een gepaste straf lijkt. De doodstraf ontneemt de dader iedere glimlach op zijn gelaat. Abortus is toelaatbaar ? Laat de doodstraf dan ook toelaatbaar zijn. De doodstraf heeft het voordeel dat zij een ultieme straf is voor ultieme misdaden. Gewoontemoordenaars bijvoorbeeld moeten de doodstraf kunnen krijgen.
|
Een schande dat de doodstraf hier niet meer wordt toegepast. De gevolgen zijn er ook naar: moordenaars zitten 3 a 5 jaar vast i.p.v geëxecuteerd te worden, pedo's worden vrijgelaten alsof er nooit iets gebeurd is ..
|
De doodstraf is een contradictio in terminis: zelf doen (een ander doden) wat je wil bestraffen.
Dat gezegd zijnde vind ik de wijze van vervanging van de doodstraf door veel te lage gevangenisstraffen een ondraaglijke schande. Gevoelsmatig heb ik geen bezwaar tegen de doodstraf, integendeel. Wel een rationeel bezwaar. En dat laatste moet het meeste wegen bij verstandige mensen. De doodstraf mag dan ook zoveel voordelen hebben als ze heeft, in een rationele context kan en mag ze nooit uitgevoerd worden. |
De doodstraf heeft als voordeel dat bepaalde genen worden stopgezet.
|
Drugsverslaafden krijgen een spuitje.
|
Citaat:
Een man sluit een persoon gedurende twee jaar op in zijn kelder. Hij berooft hem dus van zijn vrijheid. Deze dader zou men dus niet in de gevangenis mogen steken volgens jou: men zou dan zelf doen wat men wil bestraffen! Eno2 !? Wat heb je te zeggen hierop ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja Ratatosk snij dan alle misdadigers datgene af dat op jouw profielfoto alle aandacht trekt!
|
De doodstraf, indien goed uitgevoerd (op zijn Chinees dus) is zelfs winstgevend.
Maar ik ga er van uit dat het Belgische gerecht zo achterlijk slecht is, dat de doodstraf alleen op vrijwillige basis zou moeten kunnen. |
Citaat:
Het is onverantwoord zulke gevaarlijke mensen in leven te laten. Wel moet hun schuld 100 % vaststaan. |
Citaat:
En we zien de laatste tijd hoe dat in zijn werk gaat....... :twisted: |
Opnieuw een randdebielmoment...
|
//
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hehehe |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be