Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Voordelen van de doodstraf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185328)

Boyke 14 april 2013 10:47

Voordelen van de doodstraf

Bepaalde misdaden zijn zo schokkend, dat de doodstraf een gepaste straf lijkt. De doodstraf ontneemt de dader iedere glimlach op zijn gelaat. Abortus is toelaatbaar ? Laat de doodstraf dan ook toelaatbaar zijn. De doodstraf heeft het voordeel dat zij een ultieme straf is voor ultieme misdaden. Gewoontemoordenaars bijvoorbeeld moeten de doodstraf kunnen krijgen.

Savatage 14 april 2013 11:20

Een schande dat de doodstraf hier niet meer wordt toegepast. De gevolgen zijn er ook naar: moordenaars zitten 3 a 5 jaar vast i.p.v geëxecuteerd te worden, pedo's worden vrijgelaten alsof er nooit iets gebeurd is ..

eno2 14 april 2013 11:29

De doodstraf is een contradictio in terminis: zelf doen (een ander doden) wat je wil bestraffen.

Dat gezegd zijnde vind ik de wijze van vervanging van de doodstraf door veel te lage gevangenisstraffen een ondraaglijke schande.

Gevoelsmatig heb ik geen bezwaar tegen de doodstraf, integendeel. Wel een rationeel bezwaar. En dat laatste moet het meeste wegen bij verstandige mensen.

De doodstraf mag dan ook zoveel voordelen hebben als ze heeft, in een rationele context kan en mag ze nooit uitgevoerd worden.

Ratatosk 14 april 2013 11:33

De doodstraf heeft als voordeel dat bepaalde genen worden stopgezet.

Buitenwipper 14 april 2013 11:48

Drugsverslaafden krijgen een spuitje.

Boyke 14 april 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6600509)
De doodstraf is een contradictio in terminis: zelf doen (een ander doden) wat je wil bestraffen.

Dat gezegd zijnde vind ik de wijze van vervanging van de doodstraf door veel te lage gevangenisstraffen een ondraaglijke schande.

Gevoelsmatig heb ik geen bezwaar tegen de doodstraf, integendeel. Wel een rationeel bezwaar. En dat laatste moet het meeste wegen bij verstandige mensen.

De doodstraf mag dan ook zoveel voordelen hebben als ze heeft, in een rationele context kan en mag ze nooit uitgevoerd worden.

Eno2 pas op he gast!
Een man sluit een persoon gedurende twee jaar op in zijn kelder. Hij berooft hem dus van zijn vrijheid. Deze dader zou men dus niet in de gevangenis mogen steken volgens jou: men zou dan zelf doen wat men wil bestraffen!
Eno2 !? Wat heb je te zeggen hierop ?

eno2 14 april 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6600545)
Eno2 pas op he gast!
Een man sluit een persoon gedurende twee jaar op in zijn kelder. Hij berooft hem dus van zijn vrijheid. Deze dader zou men dus niet in de gevangenis mogen steken volgens jou: men zou dan zelf doen wat men wil bestraffen!
Eno2 !? Wat heb je te zeggen hierop ?

Dat moord een absoluut moreel verbod is en dat oog om oog holbewonersmoraal is.

eno2 14 april 2013 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6600510)
De doodstraf heeft als voordeel dat bepaalde genen worden stopgezet.

Dan moeten ook de kinderen van moordenaars de doodstraf krijgen

Ratatosk 14 april 2013 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6600555)

Het zou bij een misdaad toch een verzwaarde argument moeten bij een doodstraf

Xenophon 14 april 2013 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6600555)

En hun vrienden, voor alle zekerheid.

Ratatosk 14 april 2013 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6600657)
En hun vrienden, voor alle zekerheid.

misdaad is voor een deel genetisch bepaald. Wil je minder misdaad dan is één van de oplossingen om het genetische gedeelte aan te pakken.

Boyke 14 april 2013 15:00

Ja Ratatosk snij dan alle misdadigers datgene af dat op jouw profielfoto alle aandacht trekt!

maddox 14 april 2013 15:17

De doodstraf, indien goed uitgevoerd (op zijn Chinees dus) is zelfs winstgevend.

Maar ik ga er van uit dat het Belgische gerecht zo achterlijk slecht is, dat de doodstraf alleen op vrijwillige basis zou moeten kunnen.

meneer 14 april 2013 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6600475)
Bepaalde misdaden zijn zo schokkend, dat de doodstraf een gepaste straf lijkt. De doodstraf ontneemt de dader iedere glimlach op zijn gelaat. Abortus is toelaatbaar ? Laat de doodstraf dan ook toelaatbaar zijn. De doodstraf heeft het voordeel dat zij een ultieme straf is voor ultieme misdaden. Gewoontemoordenaars bijvoorbeeld moeten de doodstraf kunnen krijgen.

Voor recidiverende moordenaars en/of (kinder)verkrachters is dit zeker de beste oplossing. Niet als straf, want 30 jaar opgesloten zitten is zeker erger volgens mij, als met een spuitje en pijnloos inslapen, maar eerder om verder onheil definitief te voorkomen. Als veiligheidsmaatregel voor de rest van de samenleving dus.
Het is onverantwoord zulke gevaarlijke mensen in leven te laten.
Wel moet hun schuld 100 % vaststaan.

Klojo eerste klas 14 april 2013 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6600721)
Voor recidiverende moordenaars en/of (kinder)verkrachters is dit zeker de beste oplossing. Niet als straf, want 30 jaar opgesloten zitten is zeker erger volgens mij, als met een spuitje en pijnloos inslapen, maar eerder om verder onheil definitief te voorkomen. Als veiligheidsmaatregel voor de rest van de samenleving dus.
Het is onverantwoord zulke gevaarlijke mensen in leven te laten.

En we zien de laatste tijd hoe dat in zijn werk gaat....... :twisted:

giserke 14 april 2013 17:26

Opnieuw een randdebielmoment...

quercus 14 april 2013 19:24

//

AnarchoChristophe 14 april 2013 19:46

Citaat:

Bepaalde misdaden zijn zo schokkend, dat de doodstraf een gepaste straf lijkt. De doodstraf ontneemt de dader iedere glimlach op zijn gelaat.

Ben je zeker? Daar twijfel ik aan. Al eens interviews met zotten als Charles Manson gezien?
Citaat:

Abortus is toelaatbaar ? Laat de doodstraf dan ook toelaatbaar zijn.

Weinig relevant.
Citaat:

De doodstraf heeft het voordeel dat zij een ultieme straf is voor ultieme misdaden. Gewoontemoordenaars bijvoorbeeld moeten de doodstraf kunnen krijgen.

Een echte straf is dat niet. Zitten wachten op de doodstraf, dat kan je misschien een straf noemen, maar als je dood bent ga je niet veel spijt hebben van je daden denk ik.

AnarchoChristophe 14 april 2013 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6600664)
misdaad is voor een deel genetisch bepaald. Wil je minder misdaad dan is één van de oplossingen om het genetische gedeelte aan te pakken.

Grotendeels mee eens.

Nietzsche 14 april 2013 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6600870)
Ben je zeker? Daar twijfel ik aan. Al eens interviews met zotten als Charles Manson gezien?

Weinig relevant.

Een echte straf is dat niet. Zitten wachten op de doodstraf, dat kan je misschien een straf noemen, maar als je dood bent ga je niet veel spijt hebben van je daden denk ik.

https://www.youtube.com/watch?v=o2oZWpqtNi4

Hehehe

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be