AnarchoChristophe |
16 april 2013 17:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
(Bericht 6603072)
Uit vele commentaren op dit forum heb ik kunnen opmaken dat velen de koning en zijn familie niet in hun hart dragen, en liever zouden willen zien verdwijnen.
Maar op welke manier zou zoiets effectief bewerkstelligt kunnen worden ? Is het koningshuis beschermd door de Belgische Grondwet bvb ?
Wie heeft ideeën om van deze mensen vanaf te geraken ? Op legale manier natuurlijk, oplossingen als " de guillotine, kop af " enz. zijn overbodig. ( zélfs als het verleidelijke ideeën zijn:-) )
|
1) Ik zie het probleem eigenlijk niet met de guillotine. Waarom zou dat overbodig zijn?
Iemand stelt hier voor om ze neer te schieten (1917), maar de guillotine heeft een bepaalde je-ne-sais-quo.
Enfin, ik zie één probleem. Dat debielen er dan een martelaarsfiguur van maken en dat via politiek opportunisme kunnen uitspelen.
2) België splitsen. Ik meen mij te herinneren dat er in de grondwet staat dat de koning maar staatshoofd van één Staat mag zijn. Als Belgisch grondgebied beschouwd kan worden als bestaande uit twee Staten, is hij dus koning af. Maar Leopold 2 kreeg een uitzondering omdat hij 2/3 van het parlement meehad (België en Kongo Vrijstaat). Dat zal onze hooggeborene zak ook wel krijgen. Het parlement zit vol met gluiperige royalisten. Ook onder de guillotine ermee.
3) De guillotine
4) Heel zijn familie steriliseren. Dag erfopvolging.
5) De guillotine.
|