doremi |
16 april 2013 19:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper
(Bericht 6603180)
|
Vind ik niet, ik vind het een debiel standpunt van het VB en niet omdat ik een fan ben van belcassem of de Islam, verre van (zie ook mijn andere posts).
Nationaliteit afnemen is echter geen adequate oplossing want wat ga je doen met een bekeerde extremist die hem opvolgt? Statenloos maken? Dat is illegaal, dat kan je niet.
Daarnaast, en dat is teleurstellend voor een partij als VB die zich op dit thema zo profileert, is dit geen probleem van nationaliteit of huidskleur maar van wat er in het kopke zit.
Het zou pas van gezond verstand getuigen om nu de godsdienstsubsidies aan de kaak te stellen, de wildgroei van Moskees enz. Waarom komt men, van alle momenten, daar nu niet mee af? Neen, alles ligt aan Fouad Belcassem en zijn nuttige idioten-clubje S4B en iemand zijn nationaliteit afpakken gaat dit verhinderen.
Het (Moslim-)extremisme is niet afhankelijk van die ene persoon, wie dat gelooft is niet goed bij de les. Nu zou het moeten gaan over de manier van beleving van de Islam, de talrijke uitzonderingen die de SP.a en GROEN ten dienste willen stellen van deze ideologie enz. het VB zou hier fundamentele punten kunnen scoren maar doet het niet. neen liever zoals de pers er een soort avonturenroman van maken met de papa van Jejoen en Fouad de grappige baardman. Spijtig genoeg is dit gen fictie en is het (Moslim-)fundamentalisme veel meer dan belcassem, sterker nog, belcassem is slechts een nuttige idioot, een dommerik die zich gewillig laat 'pakken'. De echte extremistische leiders zullen openbaar (nog niet) hetzelfde zeggen als belcassem, maar ze denken dat wel al en ze zijn ook zeker al in ons land.
|