Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Huurschatter en sociaal verhuurkantoren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185386)

Universalia 16 april 2013 21:41

Huurschatter en sociaal verhuurkantoren

De tekst ...

Stel ik mij hierbij de vraag wat ze daar wil mee bereiken?
Het in kaart brengen van welke huurprijzen men hanteert?
De brave verhuurders ontmoedigen zodat ze op de lange duur hun panden zullen verkopen en er ook geen geld meer zullen insteken om deze tegen wil en dank goed te onderhouden (geen huisjesmelkers hé)
Een faire prijs in de zin van, alles voor de huurder en niets voor de verhuurder.

Citaat:

Beide maatregelen passen in het Vlaams Verhuurplan, een initiatief van Freya Van den Bossche om de huurmarkt gezonder en sterker te maken voor zowel de huurders als verhuurders.
Grapje zeker? huurmarkt gezonder en sterker maken, dan toch zeker niet voor de verhuurder me dunkt.

Citaat:

Sociale verhuurkantoren (svk’s) zijn door Vlaamse overheid erkende instellingen die privéwoningen doorverhuren aan kandidaat-huurders met een beperkt inkomen. Minister Van den Bossche: “Eigenaars kunnen een huurcontract afsluiten met een svk dat hen alle rompslomp uit handen neemt en een vaste opbrengst garandeert. Ze lopen geen risico meer op langdurige gerechtelijke procedures en zijn er zeker van dat ze op het einde van de overeenkomst hun woning weer in de oorspronkelijke staat terugkrijgen. De huurders zijn zeker dat ze een kwaliteitsvolle woning tegen een correct prijs kunnen huren.”
Daar hoorde ik anders al hééééél andere verhalen over ...

Ik ga toch die huurschatter eens gebruiken want ik denk dat ik overal te weinig huur vraag. :rofl:

linkieeee

Dus ze wil nog meer sociale gevallen, vreemdelingen en andere in uw panden huisvesten en in kaart brengen wat u eigenlijk vraagt als verhuurder.

Volgens mij gaat er veel Te Koop komen binnenkort, was dat nu al niet aan de gang of zie ik dat weer totaal verkeerd?

Iemand die daar meer kennis van zaken van heeft misschien ...

p.s. misschien was het wel meer iets voor de K&K :rofl:

lombas 16 april 2013 21:45

Die huurschatter is vooral een zeer handige manier voor de overheid om te weten te komen wat de staat van je huurwoning is en wat je betaalt.

Want de schatting gebeurt op basis van de staat die je zelf invult maar zij kunnen er wel je adres aan koppelen.

Weeral geniaal gezien, natuurlijk. En ze moeten er niets voor doen.

Kameraad Mauser 16 april 2013 21:52

Kun je je in deze scharen achter volgende uitspraak: 'De staat is een koud monster dat enkel zijn eigenbelang dient.' ?

lombas 16 april 2013 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6603529)
Kun je je in deze scharen achter volgende uitspraak: 'De staat is een koud monster dat enkel zijn eigenbelang dient.' ?

Ik wil het liever niet uitdrukken met stijlfiguren. "De staat" in je zin is een totum pro parte. Voor de rest dienen machthebbers uiteraard de belangen die zij voorop stellen. Voor een gedeelte van die belangen zijn zij ook redelijkerwijze verkozen en dus afgevaardigd door de bevolking.

Dat lijkt me een koude procedure, ja.

Kameraad Mauser 16 april 2013 22:14

Heb je zicht op het marktgebeuren wat betreft huren en kopen van grond en eigendommen gedurende de Vroege Middeleeuwen of Vroegmoderne Tijd?

Garry 16 april 2013 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6603513)
De tekst ...

De brave verhuurders ontmoedigen zodat ze op de lange duur hun panden zullen verkopen en er ook geen geld meer zullen insteken om deze tegen wil en dank goed te onderhouden (geen huisjesmelkers hé)
Een faire prijs in de zin van, alles voor de huurder en niets voor de verhuurder.

Grapje zeker? huurmarkt gezonder en sterker maken, dan toch zeker niet voor de verhuurder me dunkt.

Ik ga toch die huurschatter eens gebruiken want ik denk dat ik overal te weinig huur vraag. :rofl:

linkieeee

Dus ze wil nog meer sociale gevallen, vreemdelingen en andere in uw panden huisvesten en in kaart brengen wat u eigenlijk vraagt als verhuurder.

Volgens mij gaat er veel Te Koop komen binnenkort, was dat nu al niet aan de gang of zie ik dat weer totaal verkeerd?

Hebben die derderangs figuren in de politiek nu echt niets anders te doen dan zich bezig houden met dat soort rommeltjes? Dat die trut zich nog openlijk durft te vertonen is al een raadsel op zich.

Kameraad Mauser 17 april 2013 00:10

Het is jullie schuld dat prijzen stijgen. Jullie blijven maar stemmen op die uitzuigers. Inwoners, Walen of Vlamingen steken gewoon een mes in de rug van hun medemens.

Nr.10 17 april 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6603635)
Hebben die derderangs figuren in de politiek nu echt niets anders te doen dan zich bezig houden met dat soort rommeltjes? Dat die trut zich nog openlijk durft te vertonen is al een raadsel op zich.

De Vlaamse Regering is de ergste regering die er ooit geweest is.
Roden en zwarten onder een dak.

lamenielachen 17 april 2013 04:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6603529)

De staat als dusdanig bestaat niet zonder belasting betalende burgers.
Het zijn diegenen die van de "staat" profiteren, die die "staat" gebruiken om hun zakken zo vol mogelijk te steken.
De politieke http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...IBqutNwfbzgOzk, met Spa vooraan met de grootste vlag.

kelt 17 april 2013 05:21

Ik heb alle begrip voor dergelijke instrumenten,door de overheid ter beschikking gesteld aan de burgers.....openbare kennis moet gedeelde kennis zijn.Wat ik vind van "la Bossa" hoeft daarbij geen faktor te zijn.

Het staat de verhuurders vrij boven of onder die "berekende prijs" te vragen.

Ik wacht met ongeduld op een dergelijk instrument dat het KI duidelijk koppelt hieraan,of dat het gemiddeld KI toont van stratenblokken.DAT ,samen met Street View zal een interessante en kiese zaak worden...:twisted:

De schoofzak 17 april 2013 08:07

Simpelweg zo'n websiteke maken met gemiddelde huurprijzen: moet ge daarvoor als minister jezelf al in de belangstelling trachten te plaatsen?

En ik huiver daarbij van de 'gemiddelden'.
Doet me denken aan de kust: het gemiddelde van een huurappartement langs de dijk, in een straat net het hoekje om langs de dijk, of in een straat op 300 meter evenwijdig langs de dijk.

Of een gemiddelde prijs van een huurpand dat wel of niet geïsoleerd is, wel of niet een recente verwarmingsinstallatie heeft, wel of niet parkeergelegenheid heeft vlakbij ....

Oogverblinding.
Dat La Bossa het zelf niet ziet, verwondert me niet, vanuit haar sjieke villa in het miljoenenkwartier in Gent.

:lol:

Kameraad Mauser 17 april 2013 08:09

Gronden moeten onttrokken worden aan de markt.

pajoske 17 april 2013 08:18

Eigenlijk is die site dikke larie. Het resultaat is veel te veel afhankelijk van wat je zelf invult. er staat nergens uitleg over hetgeen bedoelt word met bv basisuitrusting van een keuken.
Voor mij is zijn dat kastjes met een spoelbak en vuur om te koken. Als ik de jongeren mag geloven moet daar minsten een microgolfoven, frigo enz. bij zijn.

Trouwens als ik die berekening doe zou ik de huurprijs met 10% moeten verhogen. Zou dat de bedoeling zijn? Je krijgt dan hetzelfde effect als met de verkoopprijzen: bijna iedereen wordt op een hoger bedrag belast dan dat werkelijk betaald werd. Met gevolg de de verkoopprijzen door de Vlaamse overheid kunstmatig de hoogte in gedreven worden.

Kameraad Mauser 17 april 2013 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6603821)
Eigenlijk is die site dikke larie. Het resultaat is veel te veel afhankelijk van wat je zelf invult. er staat nergens uitleg over hetgeen bedoelt word met bv basisuitrusting van een keuken.
Voor mij is zijn dat kastjes met een spoelbak en vuur om te koken. Als ik de jongeren mag geloven moet daar minsten een microgolfoven, frigo enz. bij zijn.

Trouwens als ik die berekening doe zou ik de huurprijs met 10% moeten verhogen. Zou dat de bedoeling zijn? Je krijgt dan hetzelfde effect als met de verkoopprijzen: bijna iedereen wordt op een hoger bedrag belast dan dat werkelijk betaald werd. Met gevolg de de verkoopprijzen door de Vlaamse overheid kunstmatig de hoogte in gedreven worden.

Dexia heeft honger.

Vette Pois(s)on 17 april 2013 09:05

Zag la freya gisteren haar superopgewekt zegje doen op de rode zender.

En zo een persoon heeft politieke macht....

Kameraad Mauser 17 april 2013 09:15

La Bossa leest graag Ayn Rand.

Robert De Vos 17 april 2013 19:13

Het is wel niet van de staat hoor. Vlaanderen is geen staat. Maar kijk eens naar de copyright. Yep, een volledige site in het engels. Volop Vlaams belastinggeld maar zelfs geen welkom in het Nederlands.

manta 17 april 2013 19:15

Als je daar invult dat je 1700 euro per maand betaald ipv 1250, zouden ze dan de boeken van de verhuurder gaan nakijken?

job 17 april 2013 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6603513)
De tekst ...

linkieeee

Ik heb 'm uitgeprobeerd.

Ik vraag 120 tot 150 euro per maand te weinig !

De volgende huurders zullen het aan hun broek hebben !

Ik hoop dat de huidige huurders zo snel als mogelijk hun biezen pakken !!

Iemand een ideetje om huurders buiten te pesten ???

Universalia 17 april 2013 19:39

Citaat:

Ik vraag 120 tot 150 euro per maand te weinig !
Wel, ik denk niet dat u de enige bent die al tot zo een vaststelling gekomen is.

Citaat:

Iemand een ideetje om huurders buiten te pesten ???
Het nalezen van volgende site zal u misschien op duistere ideeën brengen ...

Leesgenot! :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be