Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   verplicht melden overlijden Belgisch staatsburger? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185423)

poekieJ 17 april 2013 22:12

verplicht melden overlijden Belgisch staatsburger?

Ik wil hier even wat opklaring scheppen (nuja, ik hoop dat iemand dat kan) over de 'vermoedelijke' doden in Syrië. Tot nog toe is er maar van 2 personen -in de media- bevestigd dat ze daadwerkelijk gesneuveld zijn. In een artikel van vorige week was er sprake van minstens 12 gesneuvelden. Het is bij lange na niet bekend hoeveel personen zich daar bevinden, laat staan waar en of ze nog leven.

Op zich niet vreemd, van bv. de rebellen in onderstaande video (volgens het SOHR zeker 20 tot mogelijk 30) is het meerendeel vermoedelijk niet meer te identificeren. Alleen al omdat bij het uitgebrande voertuig alle mogelijke papieren verdwenen zijn. Dan wordt het feit dat er überhaupt geen papieren voor handen zijn nog buiten beschouwing gelaten.

Nu dus mijn vraag. Als een Belgisch staatsburger overlijdt of 'verdwijnt' dient dit toch gemeld te worden? Het kan toch niet wettelijk zijn dat het sterven van familieleden niet wordt aangegeven, denk alleen al aan het frauduleus opstrijken van uitkeringen of pensioenen voor iemand die er niet meer is. Wie er dood en/of 'verdwenen' is moet dus toch op een bepaald moment zwart op wit duidelijk worden?

Pin en Puk 17 april 2013 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 6604638)
Ik wil hier even wat opklaring scheppen (nuja, ik hoop dat iemand dat kan) over de 'vermoedelijke' doden in Syrië. Tot nog toe is er maar van 2 personen -in de media- bevestigd dat ze daadwerkelijk gesneuveld zijn. In een artikel van vorige week was er sprake van minstens 12 gesneuvelden. Het is bij lange na niet bekend hoeveel personen zich daar bevinden, laat staan waar en of ze nog leven.

Op zich niet vreemd, van bv. de rebellen in onderstaande video (volgens het SOHR zeker 20 tot mogelijk 30) is het meerendeel vermoedelijk niet meer te identificeren. Alleen al omdat bij het uitgebrande voertuig alle mogelijke papieren verdwenen zijn. Dan wordt het feit dat er überhaupt geen papieren voor handen zijn nog buiten beschouwing gelaten.

Nu dus mijn vraag. Als een Belgisch staatsburger overlijdt of 'verdwijnt' dient dit toch gemeld te worden? Het kan toch niet wettelijk zijn dat het sterven van familieleden niet wordt aangegeven, denk alleen al aan het frauduleus opstrijken van uitkeringen of pensioenen voor iemand die er niet meer is. Wie er dood en/of 'verdwenen' is moet dus toch op een bepaald moment zwart op wit duidelijk worden?

Ik zou ze de kost niet willen geven welke de identiteit in deze gevallen van een ander overnemen.µ
Vb : Mohamed Monabidie, welke 5 jaar cel boven het hoofd hangt hier in Belgie, gaat in Syrie strijden en zijn maat Achmed S.... sneuvelt.
Mohamed neemt identiteit over van Achmed en is van de 5 jaar cel vanaf

Hoeveel Joden hebben in 40-45 niet de identiteit overgenomen van een andere ?

Boyke 17 april 2013 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 6604638)

Moet een trekker van steun niet om de zoveel tijd een "bewijs van leven" binnenbrengen bij de steunuitkerende dienst ? Bel daarvoor eens naar je gemeentehuis !

Klojo eerste klas 18 april 2013 06:50

http://www.belgium.be/nl/familie/ove...iste_personen/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be