Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Asielzoekers krijgen voorrang op sukkelaars eigen volk! Wraakroepend! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18547)

Koenraad Maesschalck 5 augustus 2004 00:07

Asielzoekers krijgen voorrang op sukkelaars eigen volk! Wraakroepend!

Graag hadden wij even ons verhaal gedaan over onze vriend (Koen)die zijn woning in Limburg - Eisden op 15/07 afgebrand is .Hoe asielzoekers voorrang krijgen op een woonst van het OCMW terwijl een gezin (in nood) met een meisje van 6 jaar dakloos moet blijven!

Het gezin hun woning brandt af en wordt door de burgemeester onbewoonbaar verklaard. De mensen zijn alles kwijt waardoor "wij leven zonder schulden" een hulpactie op het getouw hebben gezet om voor de mensen te zorgen dat zij opnieuw goederen ter beschikking kregen. Deze aktie is dan ook een succes met giften tot zelfs vanuit Zwolle, Nederland. Dinsdag mochten de mensen gaan kijken naar een woning vanwege het OCMW. Reuze dachten ze, maar dat was te vroeg victorie gekraaid want donderdag liep het bericht binnen dat zij deze woning niet kregen daar deze voorbestemd was voor opvang asielzoekers. 8O :roll:

Heden werd dit bevestigd door het OCMW van Maasmechelen. Straffer nog, het gaat om asielzoekers die iets te krap behuist zitten, zij krijgen dus wel de woning, terwijl die al eigenlijk een dak boven het hoofd hebben, en het gezin van de brand...ja die kunnen dan nog drie weken wachten. Of nee ze kunnen in een opvangtehuis gaan,maar daar moeten ze hun volledige loon afgeven, en de man kan niet mee want er is geen plaats voor, ongeacht dit in hetzelfde gebouw ligt. Dit is volgens het OCMW normaal dat een gezin dat te krap behuist zit en een dak heeft boven het hoofd voorrang geniet op een gezin dat met een uitgebrand onbewoond pand zit.

Het OCMW wil niets doen , de burgemeester die blijkbaar er zich ook niks van aantrekt , er zijn zelfs telefoons gedaan naar binnenlandse zaken maar allemaal kunnen ze "niks" doen. Asielzoekers die voorrang krijgen op iemand die in nood zit, sorry maar waar gaat dit naar toe ??? :evil:

U kan ook een kijkje nemen op de opgerichte aktiegroep op het adres :

http://groups.msn.com/aktiesweetkoen

Op deze site staan ook de beelden van TVLimburg van de feiten!

Dit kan niet langer! Vlamingen, komt in opstand!

Het lokale OCMW stuurt het slachtoffer eerst wandelen, na druk via het internet, belooft het OCMW een woning. Na verloop van tijd blaast het OCMW de zaak af met als reden dat het huis bewoond gaat worden door asielzoekers die te klein behuisd zijn.

Het gaat nu in de eerste plaats om een dak boven het hoofd van de getroffen persoon.

Maar het gaat wel veel verder:

Het OCMW werd opgericht als vangnet voor personen die buiten de boot vallen en geen inkomen of op straat komen te staan. Dit is zeker hier het geval.

Blijkt dat het OCMW er niet meer is voor "ons" maar voor "anderen". De doelgroep waar het voor bedoeld is valt nu buiten de boot en het geld word gebruikt voor "het politieke gelijk".

Waarbij we nog moeten vaststellen dat:

- de bewuste persoon geen alleenstaand geval is, maar dat het schering en inslag is dat onze mensen afgewezen worden en dat vreemdelingen voorrang krijgen.

- dat dit verhaal iedereen kan overkomen, en dan kom je zelf in de kou te staan omdat het systeem rot is.

- dat dit niet het enige is wat fout loopt in de OCMW's. (onbetaalbare luxeappartementen voor bejaarden, kinderen die gepluimd worden voor hun ouders op gebied van loon of verkoop van eigendommen)

Uiteindelijk kunnen we besluiten dat het OCMW niet meer voldoet aan waarvoor het opgericht is, en dat het voor "ons" eigenlijk totaal geen nut meer heeft en ons enkel veel geld kost waar we niks aan hebben.

Het word tijd dat we "ons" nu eens niét laten doen maar opkomen voor "onze" rechten. We organizeren hiervoor géén betoging voor het Gerechtshof van Antwerpen, neen, de media moet het probleem op tafel gooien en de politiek moet het (ditmaal zelf) oplossen.

De initiatiefnemers vragen dan ook dat u massaal de pers (vooral de nieuwsredactie van VTM) van dit schrijnend gebeuren op de hoogte brengt via mails.

:evil:

driewerf 5 augustus 2004 00:38

kijk koenraad,
de ocmw's zijnstructureel ondergefinancierd, ze kunnen nooit iedereen helpen die in nood is en moeyten allerhande foefjes bedenken om er mensen eraf te zwieren. In plaats van in die logica te stappen en asielzoekers tegen de belgen/Vlamingen op te zetten (zij pakken ons huis af) moet vreemdelingen en vlamingen/belgen samen een front vormen voor een betere financiering van de ocmw's. Niet de migrant is de vijand, maar het patronaat, de heersende klassen en de regering.

driewerf

Bobke 5 augustus 2004 00:39

Mij lijkt het dat het getroffen gezin dan de woning van de asielzoekers kan betrekken aangezien de asielzoekers toch een nieuwe woning krijgen.

Bobke 5 augustus 2004 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
kijk koenraad,
de ocmw's zijnstructureel ondergefinancierd, ze kunnen nooit iedereen helpen die in nood is en moeyten allerhande foefjes bedenken om er mensen eraf te zwieren. In plaats van in die logica te stappen en asielzoekers tegen de belgen/Vlamingen op te zetten (zij pakken ons huis af) moet vreemdelingen en vlamingen/belgen samen een front vormen voor een betere financiering van de ocmw's. Niet de migrant is de vijand, maar het patronaat, de heersende klassen en de regering.

driewerf

Alles is ondergefinancieerd, zelfs de pensioenen zijn niet meer te betalen volgens sommigen.
Met fronten vormen breng je geen geld in het laadje.

driewerf 5 augustus 2004 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alles is ondergefinancieerd, zelfs de pensioenen zijn niet meer te betalen volgens sommigen.
Met fronten vormen breng je geen geld in het laadje.

komaan bobke,
we leven in een van de rijkste regio's ter wereld, het geld is er dus. We produceren zeker voldoende rijkdom en goederen om alle behoeften te bevredigen, indien de wil er zou zijn om die degelijk te verdelen. het is aan die wil dat het ontbreekt, en aan eend egelijk verenigd front van arbeiders om die zaken af te dwingen waar ze recht op heeft.

driewerf

Bloxbuster 5 augustus 2004 01:01

Wat stellen die blokkers zich wel voor, dat het OCMW hun een villa moet geven of zo.

Asielzoekers met baby's zitten op straat in de winter , aan de GB , aan de Aldi,... zijn blokkers een volk speciaal misschien.
Dit is gewoon dagelijkse kost en stem nog wat meer blok en dan krijg je zo een egoistische maatschappij, dat zal jullie leren...

dit is pas erg :

www.azg.be

Koenraad Maesschalck 5 augustus 2004 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Wat stellen die blokkers zich wel voor, dat het OCMW hun een villa moet geven of zo.
{...}

Die "blokkers" stellen zich voor dat het OCMW eerst en vooral het eigen volk helpt dat in nood verkeert, en niet de vreemdelingen. ;-) :-D

Koenraad Maesschalck 5 augustus 2004 01:25

Citaat:

Mij lijkt het dat het getroffen gezin dan de woning van de asielzoekers kan betrekken aangezien de asielzoekers toch een nieuwe woning krijgen.

Zelfs al zou dat nog zo zijn, dan nog kan het niet dat asielzoekers wel een degelijke woning krijgen van het OCMW, (dat dan nog te klein zou zijn hoewel ze al zouden mogen tevreden zijn met een dak boven hun kop) terwijl noodlijdende Vlaamse gezinnen letterlijk op straat staan.

Bobke 5 augustus 2004 01:25

Citaat:

komaan bobke,

we leven in een van de rijkste regio's ter wereld, het geld is er dus. We produceren zeker voldoende rijkdom en goederen om alle behoeften te bevredigen, indien de wil er zou zijn om die degelijk te verdelen. het is aan die wil dat het ontbreekt, en aan eend egelijk verenigd front van arbeiders om die zaken af te dwingen waar ze recht op heeft.

driewerf

Neem van mij aan dat, dat rijkste heel relatief is.
Het verschil tussen rijk en arm blijft wel degelijk groot en rijk heeft de meeste troeven.
Het probleem is dat de echt rijken wel andere wegen hebben om hun rijkdom veilig te stellen, ze hebben daar heus uw hulp niet bij nodig, laat staan uw tegenwerking.
Uw front kan het proces enkel versnellen.

Bloxbuster 5 augustus 2004 01:25

Die solidaire Filip Dewinter heeft wel een plaatske in zijn villaatje of bij Morelleke
in dezelfde straat... tenslotte is het VB toch zo een solidaire partij , eigen volk eerst , enkel solidair met de Vlaamsche blanken ;)

Koenraad Maesschalck 5 augustus 2004 01:31

Citaat:

kijk koenraad,

driewerf

:roll:
1. Ondergefinancierd?!? Laat de Belgische staat barsten en we hebben er als Vlamingen jaarlijks 10 miljard euro bij in ons budget.
2. Wij kunnen niet al het leed van de wereld dragen. Asielzoekers zijn in zeer veel gevallen asielbedriegers. Onze sociale zekerheid moet dienen voor ons eigen volk en niet om weg te schenken aan allerlei vreemde parvenus.
3. Hou toch op met uw meer dan 100-jaar-over-datum-zijnde marxistische praat. "Het patronaat" is geen vijand. Jullie zetten werkgevers en werknemers tegen elkaar op, vanuit dogma's, leugens, simplisme en materiële afgunst.

Koenraad Maesschalck 5 augustus 2004 01:37

Citaat:

Die solidaire Filip Dewinter heeft wel een plaatske in zijn villaatje of bij Morelleke
in dezelfde straat... tenslotte is het VB toch zo een solidaire partij , eigen volk eerst , enkel solidair met de Vlaamsche blanken ;)

Buiten het feit dat Filip Dewinter niet eens in een "villa" woont maar wel in een gewone middenklasse woning, is het zo dat hier uiteindelijk de aloude linkse drijfveer weer komt bovendrijven: materiële afgunst, want: "wie in een villa of een betere buurt woont, dat moet dan wel een kapitalistische egoïstische smeerlap zijn." :roll:

Het is inderdaad wel zo dat solidariteit in de eerste plaats met het eigen volk plaatsvindt. De kern van de solidaristische visie is namelijk de directe relationele omgeving. ;-) Wij houden u niet tegen solidair te zijn met de daklozen van Manilla of de werklozen van Bogota. Geef desnoods gans uw bezit weg, maar dwing niet een ander om deel te nemen aan uw exploten. :-D

Bobke 5 augustus 2004 01:44

Citaat:

Asielzoekers met baby's zitten op straat in de winter , aan de GB , aan de Aldi,... zijn blokkers een volk speciaal misschien.
Dit is gewoon dagelijkse kost en stem nog wat meer blok en dan krijg je zo een egoistische maatschappij, dat zal jullie leren...

dit is pas erg :

www.azg.be

Uit de post kon ik alleen opmaken dat ze verbolgen waren omdat ze niet geholpen werden en asielzoekers wel. Mijn antwoord erop kunt u hierboven lezen.
Blokkers, of wat u daaronder verstaat, hebben ook recht op hulp.
Als mijn kinderen geldgebrek hebben zal ik ze eerst steunen inplaats van u een schenking te doen, tenzij ze er misbruik van maken.
Wat die bedelaars betreft heb ik zo mijn twijfels.
Iemand die geld vraagt voor eten maar dat eten aan zijn hond geeft, die er zelf niet wilt van eten, lijkt mij niet erg uitgehongerd.
Persoonlijk neem ik zo iemand liever mee voor een etentje dan dat ik geld geef om zijn pooier te betalen.
Ooit stond een Jehova’s getuige in de winter met een baby op mijn stoep om mij te bekeren.
Dergelijke onzin werkt bij mij niet meer.

Bobke 5 augustus 2004 01:51

Citaat:

in dezelfde straat... tenslotte is het VB toch zo een solidaire partij , eigen volk eerst , enkel solidair met de Vlaamsche blanken

De egoïst.
Onze STEVE heeft alleen maar een visakaart die hij alleen gebruikt om asielzoekers te trakteren.
Dat noem ik pas solidariteit.

ingenious 5 augustus 2004 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Buiten het feit dat Filip Dewinter niet eens in een "villa" woont maar wel in een gewone middenklasse woning, is het zo dat hier uiteindelijk de aloude linkse drijfveer weer komt bovendrijven: materiële afgunst, want: "wie in een villa of een betere buurt woont, dat moet dan wel een kapitalistische egoïstische smeerlap zijn." :roll:

als ik me niet vergis woont fdw in ekeren. de gewone middenklasse in ekeren woont in rijhuizen, niet in grote huizen in de groenen rand van ekeren. je moet het van mij geen villa noemen hoor, maar gewone middenklasse lijkt me wel te bescheiden.

ingenious 5 augustus 2004 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Die "blokkers" stellen zich voor dat het OCMW eerst en vooral het eigen volk helpt dat in nood verkeert, en niet de vreemdelingen. ;-) :-D

het ocmw moet de mensen helpen die hen het meest nodig hebben. indien dit hier niet het geval betreur ik dit. ik zou echter eerst de motieven van het ocmw willen horen eer ik oordeel. maar of het nu om eigen volk of azielzoekers gaat zal me worst wezen.

Bobke 5 augustus 2004 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
als ik me niet vergis woont fdw in ekeren. de gewone middenklasse in ekeren woont in rijhuizen, niet in grote huizen in de groenen rand van ekeren. je moet het van mij geen villa noemen hoor, maar gewone middenklasse lijkt me wel te bescheiden.

Het maakt mij niet uit waar die gast woont.
Zolang hij maar niet onder de prijs kan wonen door toedoen, van zijn politieke vriendjes.

ingenious 5 augustus 2004 02:25

Citaat:

Het maakt mij niet uit waar die gast woont.
Zolang hij maar niet onder de prijs kan wonen door toedoen, van zijn politieke vriendjes.

persoonlijk had ik liever dat hij in brugge was gebleven ;-)

verder interesseert het mij ook niet in wat voor huis hij woont, maar ik ken die wijk, en doen alsof het simpele middenklasse woningen zijn, is de waarheid geweld aandoen, en da kan ik toch ni laten gebeuren hé!

Herr Flick 5 augustus 2004 07:09

Citaat:

kijk koenraad,

driewerf

BULLSHIT ! Een vlaming die zijn kloten afdraait voor het systeem en bovendien met kinderen zit, maar werkelijk door pech getroffen wordt zou direct prioriteit moeten krijgen, op alles en iedereen, zelf een asielzoeker (bedrieger) die hier landt met een gezin van 10 kinderen.

Herr Flick 5 augustus 2004 07:10

Citaat:

komaan bobke,

driewerf

Werkte gij driewerf, ? hoeveel % stort jij elke maand in de bodemloze put van vadertje staat ? en dan zou er nog geld over zijn, wel van uw pre, mogen ze dan van mij nog 10 % extra pakken, maar van de mijn blijven ze af, ze stelen zo al genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be