Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarschijnlijk de laatste draad over Onderlijveke Janssens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185492)

De schoofzak 19 april 2013 11:27

Waarschijnlijk de laatste draad over Onderlijveke Janssens

Ik wist dat die van Antwerpen zelf niet veel last hebben van hun dikke nek, maar dit slaat toch alles:

Citaat:

'Als men mij morgen vraagt om burgemeester te worden van een gefusioneerd Brussel, dan wil ik daar wel over denken.'

Patrick Janssens vindt (in De Ochtend op Radio 1) dat er, na de sjerp in Antwerpen, nog weinig jobs zijn in de politiek die meer voorstellen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...ampaign=weekly

graaf de bethune 19 april 2013 11:50

Voor mijn part wordt hij burgemeester van New York, als we van deze charlatan in ons land maar van af zijn, dan mag hij eender wat in eender welk land worden. Andere landen mogen ook eens meemaken wat wij met dit sossen-addergebroed hebben meegemaakt. En voor mijn part neemt hij de ouden tobback en 't zoneke mee.

Den Duisteren Duikboot 19 april 2013 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6606309)
Ik wist dat die van Antwerpen zelf niet veel last hebben van hun dikke nek, maar dit slaat toch alles:

Echt een apart topic waard.

eno2 19 april 2013 12:02

Citaat:

Ik ben blij want die alomtegenwoordige bijnaam onderlijveke steekt me tegen.

Libro 19 april 2013 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6606338)
Ik ben blij want die alomtegenwoordige bijnaam onderlijveke steekt me tegen.

Ik vrees dat we nog wel nieuws gaan horen over T-Shirt Patrick ;-).

De schoofzak 19 april 2013 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6606330)
Echt een apart topic waard.

Als niet-Brusselaar, en net afgestraft door je eigen kiezer in je eigen stad, zelf beginnen over een hypothetische optie om als burgemeester gevraagd (niet verkozen blijkbaar) te worden van Brussel, mits daar eerst nog een dikke 15 dorpen aan toegevoegd worden .... dat is een karaktertrek die in dit forum, volgens mijn toch, eens tegen het licht gehouden mag worden.

:-D

Libro 19 april 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6606366)
Als niet-Brusselaar, en net afgestraft door je eigen kiezer in je eigen stad, zelf beginnen over een hypothetische optie om als burgemeester gevraagd (niet verkozen blijkbaar) te worden van Brussel, mits daar eerst nog een dikke 15 dorpen aan toegevoegd worden .... dat is een karaktertrek die in dit forum, volgens mijn toch, eens tegen het licht gehouden mag worden.

:-D

Om nog maar te zwijgen van een "Flamouche" als burgemeester van Brussel...

Xenophon 19 april 2013 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6606591)
Om nog maar te zwijgen van een "Flamouche" als burgemeester van Brussel...

Thielemans was daar duidelijk in, "een Vlaming kan nooit burgemeester worden van Brussel."

Txiki 19 april 2013 17:26

Hij zegt daar toch gewoon mee dat hij niet meer mee wil spelen. Hij legt zijn "voorwaarden" en "eisen" uiteraard zo hoog dat het lijkt alsof hij serieuze ambitie heeft. Integendeel dus. Hij probeert zich sterk te houden. Terwijl meneer me de indruk geeft dat hij elke dag ligt te huilen in de armen van zijn geliefde Bervoets.

Zipper 19 april 2013 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6606609)
Thielemans was daar duidelijk in, "een Vlaming kan nooit burgemeester worden van Brussel."

dat kan wel, als hij verkozen raakt.

Xenophon 19 april 2013 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6606621)
dat kan wel, als hij verkozen raakt.

Ja, in uw opinie bedoel je? Thielemans zei, "nooit."

Zipper 19 april 2013 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6606626)
Ja, in uw opinie bedoel je? Thielemans zei, "nooit."

Als een Vlaming verkozen raakt, kan hij burgemeester worden. En daar kan noch Thielemans, noch eender wie iets aan veranderen.

Txiki 19 april 2013 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6606634)
Als een Vlaming verkozen raakt, kan hij burgemeester worden. En daar kan noch Thielemans, noch eender wie iets aan veranderen.

Wees toch zo naïef niet, het staat je niet.

Zipper 19 april 2013 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6606638)
Wees toch zo naïef niet, het staat je niet.

ik heb ook nooit gezegd dat een Vlaming kan verkozen raken; met 10% Vlamingen in Brussel is dat trouwens uitgesloten. Het enige middel om een Vlaamse burgemeester in Brussel te krijgen is te zorgen dat Vlamingen terug in Brussel gaan wonen.

kelt 19 april 2013 17:48

Ik wil het Mr Janssens ten goede duiden dat hij niet zinnens is een "old Grumpy man" te worden binnen de politiek......(er zijn tientallen andere gevallen tussen onze verkozenen...mensen die altijd wel verkozen raken,hun zitje innnemen,en ze blijven nobele onbekenden,of worden ronduit belachelijk,zoals Eric v. Rompuy...)

Verder siert het hem ook feitelijk te stellen dat er amper iets belangrijkers is in dit land dan burgemeester van Antwerpen te zijn.Ik (nochtans West-Vlaming) schat dit ook zo in.Wie Antwerpen bestiert zit aan de knoppen van Vlaanderen!

Zou BDW dat ook zo inschatten?
Hij zit NU op zowat de meest strategische stoel van gans Belgie,veel belangrijker dan de "boekhoudersclub" van Brussel die,in de praktijk,zelfs hun gat niet meer mogen afvegen zonder ...euhmm....toestemming van....euhm....Ollie Rehm....euhm....van...Europa.....euhm...!

Libro 19 april 2013 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6606634)

Burgemeesters worden niet verkozen, wel gemeenteraadsleden waaruit het college van burgemeester en schepenen wordt voorgedragen na een hele koehandel. Dus tenzij de Vlamingen plotseling een absolute meerderheid hebben, zie ik Brussel geen Vlaamse burgemeester krijgen.

Den Duisteren Duikboot 19 april 2013 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6606609)

Nogal wiedes. Er zijn geen Vlamingen in Brussel.

quercus 19 april 2013 19:30

Wat mij in elk geval met verstomming slaat is het feit dat het Onderlijveke stante pede mag gaan doceren zowel aan de univ van Antwerpen als in Leuven. Hoeveel wetenschappelijke publicaties heeft hij tijdens de voorbije jaren reeds tot stand gebracht?

Den Duisteren Duikboot 19 april 2013 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6606863)
Wat mij in elk geval met verstomming slaat is het feit dat het Onderlijveke stante pede mag gaan doceren zowel aan de univ van Antwerpen als in Leuven. Hoeveel wetenschappelijke publicaties heeft hij tijdens de voorbije jaren reeds tot stand gebracht?

Voorzover mij bekend:

Het gaat om gastcolleges binnen nog te bepalen opleidingsonderdelen. Hij heeft niet de supervisie over die opleidingsonderdelen en zal dus ook zelf geen examens afnemen.

Buitenwipper 19 april 2013 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6606309)

Met die waarschijnlijk schieten we niks op. Laat dit gewoon uw laatste zijn. En klaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be