![]() |
Kosovo wordt eindelijk erkend of daar lijkt het toch op
Kosovo wordt eindelijk erkend of daar lijkt het toch op.
Servië en Kosovo hebben een soort akkoord bereikt en dit houdt onder andere in dat Servië Kosovo niet langer meer zal dwarsbomen door hen te laten weigeren tot internationale organisaties. Binnenkort is de kans reëel dat Kosovo o.a. tot organisaties als de VN toetreedt, en o.a. een nationale voetbalploeg mee kan laten spelen met EK's en WK's en inzendingen zal mogen doen voor het Eurovisiesongfestival. http://nos.nl/artikel/497578-histori...ie-kosovo.html Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is het nog onduidelijk. Wordt Kosovo een 'onafhankelijke' staat met een vertegenwoordiging in de VN, of wordt het een autonoom gebied in Servië? Zoiets als Schotland in het Verenigd Koninkrijk, met een eigen voetbalploeg. Ik kan me de eerste optie - 'onafhankelijkheid' - moeilijk voorstellen. Dat opent de doos van Pandora voor bijvoorbeeld Spanje met Catalonië en Baskenland. Met hun 'onafhankelijkheid' is de EU evenmin blij. |
Citaat:
Kosovo wordt gesteund door heel wat EU-landen en is internationaal door bijna 100 VN-leden erkend, tov Catalonië en Schotland ligt dit anders. |
Opnieuw een mooie overwinning voor de georganiseerde misdaad die in de Balkan sterk verweven is met de Groot-Albanese gedachte, en dus ook voor het Westers grootkapitaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be