Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe het geloof toch mensen kan brainwashen ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185531)

Boyke 20 april 2013 16:29

Hoe het geloof toch mensen kan brainwashen !

Het is voor mij niet te begrijpen, hoe mensen zich laten brainwashen door een "geloof".
De mensen pikken er altijd een vooraf gefabriceerd geloof uit. Islam, Katholieke Kerk, Mormoonse godsdienst. Enz. Weinigen die een persoonlijk geloof tot het hunne maken ... die gewoon "spiritueel" zijn. Ze moeten als kuddedieren bij een groep aansluiten, kuddegeest dus.
Dat mensen de dood kiezen voor Allah, onbegrijpelijk.
Is godsdienstigheid geen teken van zwakheid, een hunkering naar troost, een middel om de doodsangst te bestrijden ?
Ik denk het ja!
Maar al die gelovigen, die het zeker weten, ik snap het niet.
Is de mens dan zo gedetermineerd door zijn opvoeding ? Islamieten vooral he!

Buitenwipper 20 april 2013 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6608147)
Het is voor mij niet te begrijpen, hoe mensen zich laten brainwashen door een "geloof".
De mensen pikken er altijd een vooraf gefabriceerd geloof uit. Islam, Katholieke Kerk, Mormoonse godsdienst. Enz. Weinigen die een persoonlijk geloof tot het hunne maken ... die gewoon "spiritueel" zijn. Ze moeten als kuddedieren bij een groep aansluiten, kuddegeest dus.
Is godsdienstigheid geen teken van zwakheid, een hunkering naar troost, een middel om de doodsangst te bestrijden ?
Ik denk het ja!

Misschien kan de islam je een antwoord bieden op de grote levensvragen waar je mee worstelt.

Koenraad Noël 20 april 2013 16:40

Boyke toch! Maar dutske toch!

Zijt gij gene fan van Jommeke? Dat is ook een katholiekje, hé!

Kameraad Mauser 20 april 2013 16:47

Ik heb een vermoeden dat Boyke al een paar keren geweigerd werd in diverse pittazaken.

Boyke 20 april 2013 18:19

Wat zijn dat nu voor ... vreemde opmerkingen allemaal !
Wat heeft Jommeke ermee te maken ?
Of willen jullie met mijn ... je weet wel wat spelen ?

Klojo eerste klas 20 april 2013 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6608270)
Wat zijn dat nu voor ... vreemde opmerkingen allemaal
Wat heeft Jommeke ermee te maken ?
Of willen jullie met mijn ... je weet wel wat spelen ?

Ik vermoed figuurlijk wel....letterlijk, daarentegen.... 8O
Ik ben atheïst, dus voor mij zijn alle geloven onnozel, en diegenen die daar in geloven......euh.....leven en laten leven, zolang ze mij er niet mee ambeteren, maar dat is blijkbaar moeilijk voor sommigen.... :roll:

Kameraad Mauser 20 april 2013 19:48

Wel, het is Boyke zijn schuld als de moslims raar gaan komen tegen u, Klojo, want Boyke jut ze op.

Mij hebben ze altijd geleerd: je moet de problemen bij de bron aanpakken. Wel...:twisted:

Boyke 20 april 2013 20:56

Wat slaan ze er hier allemaal uit, die kornuiten ?
Kornuiten ? Rinsbezze ja!

Klojo eerste klas 20 april 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6608350)
Wel, het is Boyke zijn schuld als de moslims raar gaan komen tegen u, Klojo, want Boyke jut ze op.
Mij hebben ze altijd geleerd: je moet de problemen bij de bron aanpakken. Wel...:twisted:

OK, waar heb ik hier ergens die afstandbediening van die asteroïde liggen.... :twisted:

meneer 20 april 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6608185)
Ik heb een vermoeden dat Boyke al een paar keren geweigerd werd in diverse pittazaken.

Mij zouden ze daar niet kunnen weigeren : ik ga daar NOOIT binnen. Bedorven vlees nee danku !

Boyke 20 april 2013 23:37

Meneer spreekt wijze woorden !n

Universalia 21 april 2013 10:01

Ik moet daar ook niets van hebben van die Pita/shoarma rommel.

Volgende is wel 'funny'

link

Strak plan!

Dat mensen in iets of wat geloven dat zal mij een worst wezen en is ieder zijn/haar keuze. Als die geloofsovertuigingen andere mensen gaan schaden dan is dit wel een probleem.

Ik geloof nog niet in mezelf wat zou ik in iets of wat anders gaan geloven? :rofl:

:cheer:

Kameraad Mauser 21 april 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6608598)
Mij zouden ze daar niet kunnen weigeren : ik ga daar NOOIT binnen. Bedorven vlees nee danku !

Wel, bedorven is het niet. Maar hoogkwalitatief is het nu ook weer niet.

Veel separatorvlees. Samengeperst op een rol.

Nu ja, het vlees van de autochtone bevolking, de witte vlaam dus, is niet veel beter. Kipfillets opspuiten met water enzo...

'Het moet opbrengen, hé meneer...'

Boyke 21 april 2013 13:05

http://www.animaatjes.nl/smileys/smi...allo-31701.gif

mvd 21 april 2013 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6608147)
Ik denk het ja!

Mensen zullen zich altijd ergens aan conformeren, geloof, subcultuur, cult, what ever. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. De vrije, onafhankelijk denkende mens is een illusie.

Boyke 21 april 2013 13:27

Pessimistische stelling, maar de waarheid.
De mens is een roedeldier, het zit in zijn natuur ingebakken.
Is de mens dan zo speciaal, dat hij een onsterfelijke ziel verdient ?

Kameraad Mauser 21 april 2013 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6609014)
Is de mens dan zo speciaal, dat hij een onsterfelijke ziel verdient ?

:wtf:

Boyke 21 april 2013 13:49

"wtf" ? Wat the fuck wil dat zeggen ?
Of zijt ge weer aan het koeze ? Patron ?

Kameraad Mauser 21 april 2013 13:54

:?

andev 21 april 2013 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6608155)
Misschien kan de islam je een antwoord bieden op de grote levensvragen waar je mee worstelt.

Hoogstwaarschijnlijk!
Daarom dat het leven in islamlanden zoiets is als leven in een hel... (Uitgenomen voor diegenen die dat systeem gebruiken voor eigen profijt en macht, natuurlijk. Die doen ook alsof ze er in geloven...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be