![]() |
leesclub
iemand zin om een leesclub op dit forum op te richten?
We kiezen één boek en bespreken dit na 1 of twee weken. |
Ik zie dat wel zitten ja.
|
lees- of filmclub zou ik dan voorstellen... wat wordt het eerste boek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
van dent u van oorlogsjaren gaat over een vlaamse jongen die in het beligsch leger dient en zo flamigant wordt.
goedgekeurt of niet? |
Ik heb 2 boeken die ik graag zou aanbevelen.
Enerzijds "De leeuw van Vlaanderen" door Hendrik Conscience. Al is de historische waarde van dit boek nogal minimaal (en de motivaties voor het schrijven zeer discutabel), het is desondanks een zeer mooi epos op onze Vlaamse geschiedenis. Een tweede boek die ik wil aanraden is "Dutroux, te veel om te geloven" van Gerolf Annemans. Hierin beschrijft hij wat hij allemaal heeft kunnen inkijken als lid van de onderzoekscommissie. Eigenlijk zou iedereen het moeten lezen, om te beseffen wat voor een corrupt monster België is. |
Citaat:
|
Citaat:
Het tweede hou ik aanbevolen maar het probleem is dat men het enkel via de partij of in een paar krantenwinkels kan krijgen. Ik stel voor dat we eerst het voorstel van a nort bekijken? Als er unnanimiteit is van stemmen wordt dit goedgekeurd. |
titel: oorlogsjaren
Auteur: Paul Kustermans +- 200 pagina's type boek jeugdroman (als dat niet erg is) |
Citaat:
|
Als de rest van't forum er achter komt is ons imago van dommekloten alweer bevestigd :D Maar goed, ik kan ervan meepraten dat boeken dikwijls onterecht als "jeugd" geklassificeerd worden enkel en alleen omdat het hoofdpersonage minderjarig is.
Als ik het kan vinden zal ik het lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ik jaren geleden gelezen, en sorry, ik lees geen boeken 2 keer...
Moet wel zeggen dat ik het indertijd zeer graag gelezen heb, en er Vlaamsgezinder door geworden ben. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor een (actie)film kan ik het nog begrijpen, het visuele aspect kan voor herhaling vatbaar zijn, maar een boek... |
Reken mij der ook maar bij :-)
|
Citaat:
@c uit w: je moet het boek niet nog eens lezen om mee te doen hoor!Maar uit ervaring vind ik dat je de tweede keer dat je een boek leest nieuwe dingen ondekt die je eerst over het hoofd hebt gezien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be