Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Belang (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=74)
-   -   leesclub (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18554)

jan hyoens 5 augustus 2004 10:57

leesclub

iemand zin om een leesclub op dit forum op te richten?
We kiezen één boek en bespreken dit na 1 of twee weken.

Cyperken 5 augustus 2004 11:43

Ik zie dat wel zitten ja.

berre 5 augustus 2004 15:04

lees- of filmclub zou ik dan voorstellen... wat wordt het eerste boek?

Piet Hein 5 augustus 2004 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre
lees- of filmclub zou ik dan voorstellen... wat wordt het eerste boek?

mag ik een voorstel doen

Cyperken 5 augustus 2004 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
mag ik een voorstel doen

Voorstel staat vrij, :-) ik hoop wel dat het voordehandliggende titels zijn want mijn bib is niet altijd zo geschikt om boeken in terug te vinden. schande!

Piet Hein 5 augustus 2004 16:01

van dent u van oorlogsjaren gaat over een vlaamse jongen die in het beligsch leger dient en zo flamigant wordt.

goedgekeurt of niet?

Raven 5 augustus 2004 20:19

Ik heb 2 boeken die ik graag zou aanbevelen.

Enerzijds "De leeuw van Vlaanderen" door Hendrik Conscience. Al is de historische waarde van dit boek nogal minimaal (en de motivaties voor het schrijven zeer discutabel), het is desondanks een zeer mooi epos op onze Vlaamse geschiedenis.

Een tweede boek die ik wil aanraden is "Dutroux, te veel om te geloven" van Gerolf Annemans. Hierin beschrijft hij wat hij allemaal heeft kunnen inkijken als lid van de onderzoekscommissie. Eigenlijk zou iedereen het moeten lezen, om te beseffen wat voor een corrupt monster België is.

jan hyoens 6 augustus 2004 08:03

Citaat:

van dent u van oorlogsjaren gaat over een vlaamse jongen die in het beligsch leger dient en zo flamigant wordt.

goedgekeurt of niet?

Geef de titel en auteur dan kan ik kijken of hij beschikbaar is in de bibliotheek.

jan hyoens 6 augustus 2004 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik heb 2 boeken die ik graag zou aanbevelen.

Enerzijds "De leeuw van Vlaanderen" door Hendrik Conscience. Al is de historische waarde van dit boek nogal minimaal (en de motivaties voor het schrijven zeer discutabel), het is desondanks een zeer mooi epos op onze Vlaamse geschiedenis.

Een tweede boek die ik wil aanraden is "Dutroux, te veel om te geloven" van Gerolf Annemans. Hierin beschrijft hij wat hij allemaal heeft kunnen inkijken als lid van de onderzoekscommissie. Eigenlijk zou iedereen het moeten lezen, om te beseffen wat voor een corrupt monster België is.

Het eerste zou eigenlijk al door ons moeten gelezen zijn! Er valt echter niet veel over te discussiëren daar het over een kwestei van smaak gaat.
Het tweede hou ik aanbevolen maar het probleem is dat men het enkel via de partij of in een paar krantenwinkels kan krijgen.

Ik stel voor dat we eerst het voorstel van a nort bekijken? Als er unnanimiteit is van stemmen wordt dit goedgekeurd.

Piet Hein 6 augustus 2004 09:33

titel: oorlogsjaren
Auteur: Paul Kustermans
+- 200 pagina's
type boek jeugdroman (als dat niet erg is)

jan hyoens 6 augustus 2004 09:39

Citaat:

titel: oorlogsjaren
Auteur: Paul Kustermans
+- 200 pagina's
type boek jeugdroman (als dat niet erg is)

Is beschikbaar in de Gentse bib maar is inderdaad een jeugdroman. Als de rest akkord gaat is het ok voor mij!Dan spreken we een bespreekdatum af!

Tzuvar Raemborr 6 augustus 2004 20:10

Als de rest van't forum er achter komt is ons imago van dommekloten alweer bevestigd :D Maar goed, ik kan ervan meepraten dat boeken dikwijls onterecht als "jeugd" geklassificeerd worden enkel en alleen omdat het hoofdpersonage minderjarig is.

Als ik het kan vinden zal ik het lezen.

Cyperken 6 augustus 2004 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Is beschikbaar in de Gentse bib maar is inderdaad een jeugdroman. Als de rest akkord gaat is het ok voor mij!Dan spreken we een bespreekdatum af!

Ik ga akkoord, ik hoop dat ik die hier in de plaatselijke bib vind. kga morgen eens rondkijken - laten we nu een datum afspreken dan?

Cyperken 6 augustus 2004 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Als de rest van't forum er achter komt is ons imago van dommekloten alweer bevestigd :D Maar goed, ik kan ervan meepraten dat boeken dikwijls onterecht als "jeugd" geklassificeerd worden enkel en alleen omdat het hoofdpersonage minderjarig is.

De rest van het forum leest strips...:-) "de avonturen van bart en lisa in communistenland" en "Jommeke de progressieve" wees maar gerust over dat, trouwens we hebben een N-VA-afgevaardigde hier dus die forumfractie hebben we ook al méé.

Piet Hein 7 augustus 2004 13:29

Citaat:

Dit is absoluut mijn bedoeling NIET.

C uit W 7 augustus 2004 13:36

Heb ik jaren geleden gelezen, en sorry, ik lees geen boeken 2 keer...
Moet wel zeggen dat ik het indertijd zeer graag gelezen heb, en er Vlaamsgezinder door geworden ben.

Tzuvar Raemborr 7 augustus 2004 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Heb ik jaren geleden gelezen, en sorry, ik lees geen boeken 2 keer...
Moet wel zeggen dat ik het indertijd zeer graag gelezen heb, en er Vlaamsgezinder door geworden ben.

Allee jong! Er zijn boeken die ik met plezier vijf of zes keer gelezen heb.

C uit W 7 augustus 2004 17:22

Citaat:

Allee jong! Er zijn boeken die ik met plezier vijf of zes keer gelezen heb.

Zot, je weet al alles wat er gaat gebeuren :s
Voor een (actie)film kan ik het nog begrijpen, het visuele aspect kan voor herhaling vatbaar zijn, maar een boek...

Kluizenaar 8 augustus 2004 11:53

Reken mij der ook maar bij :-)

jan hyoens 9 augustus 2004 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Als iedereen akkoord gaat stel ik voor om nu vrijdag 12 aug met de bespreking te beginnen (200 blz moet kunnen)! het staat aan iedereen vrij om te beginnen.
@c uit w: je moet het boek niet nog eens lezen om mee te doen hoor!Maar uit ervaring vind ik dat je de tweede keer dat je een boek leest nieuwe dingen ondekt die je eerst over het hoofd hebt gezien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be