Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   FEMEN belagen aartsbisschop Leonard. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185661)

Calvinist 24 april 2013 01:04

FEMEN belagen aartsbisschop Leonard.

Het laatste nieuws schreef: Aartsbisschop Joseph Léonard is vanavond tijdens een lezing over blasfemie op de Franstalige universiteit ULB in Brussel met water belaagd door enkele Femen-activistes. De vrouwenbeweging protesteerde zo tegen het standpunt van Léonard over homoseksualiteit.
De topless dames kieperden 'wijwater' over de aartsbisschop. Ze wilden op die manier uitspraken van de aartsbisschop hekelen die ze beschouwen als homofoob.

De lezing handelde over blasfemie. De vrouwen scandeerden ook slogans zoals 'Stop Homophobia'. De actie was van korte duur. De activistes werden ontzet nog voor de veiligheidsdienst van de ULB kon ingrijpen.

Ik wil de mooie foto,s van het spektakel alles behalve onthouden, het zag er ongeveer zo uit.

Duidelijke actie tegen de vertegenwoordigers van deze Vaticaanse Heiligschenners. Een goed verstaander heeft maar 2 van deze woorden nodig

Spreuken.23:32 In zijn einde zal hij als een slang bijten, en steken als een adder.

CLAESSENS Joris 24 april 2013 01:59

Kijk, kijk. Na de broek ontdekken zelfverklaarde feministes ook het hooliganisme...
Wat dit nog met echt feminisme te maken heeft snap ik echt niet.
Eerder een perfect voorbeeld van ik-ben-tegen-alles mentaliteit.

ShinobiX9X 24 april 2013 11:53

Als voorstander van de individuele vrijheid kan ik dit nu niet echt goedkeuren.

giserke 24 april 2013 12:38

Waarom zou je altijd een reden moeten hebben om actie te voeren?

Kameraad Mauser 24 april 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6612318)
Waarom zou je altijd een reden moeten hebben om actie te voeren?

L'art pour l'art?

Universalia 24 april 2013 20:27

Zo'n actie vind ik laag bij de grond.

Niet dat ik fan ben van Leonard maar toch zijn er andere manieren om iets duidelijk te maken dacht ik.

Piero 24 april 2013 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6612008)
Kijk, kijk. Na de broek ontdekken zelfverklaarde feministes ook het hooliganisme...
Wat dit nog met echt feminisme te maken heeft snap ik echt niet.
Eerder een perfect voorbeeld van ik-ben-tegen-alles mentaliteit.

Feministes? Er staat duidelijk op het lijf van een van de dames geschreven dat dit een protestactie was tegen de homofobie van de eerwaarde heer. Dus stellig geen 'ik ben tegen alles mentaliteit'.

p.s., van CLAESSENS Joris had ik een nauwkeuriger en meer genuanceerde reactie verwacht. :twisted:

Piero 24 april 2013 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 6612000)
Het laatste nieuws schreef: Aartsbisschop Joseph Léonard is vanavond tijdens een lezing over blasfemie op de Franstalige universiteit ULB in Brussel met water belaagd door enkele Femen-activistes. De vrouwenbeweging protesteerde zo tegen het standpunt van Léonard over homoseksualiteit.
De topless dames kieperden 'wijwater' over de aartsbisschop. Ze wilden op die manier uitspraken van de aartsbisschop hekelen die ze beschouwen als homofoob.

De lezing handelde over blasfemie. De vrouwen scandeerden ook slogans zoals 'Stop Homophobia'. De actie was van korte duur. De activistes werden ontzet nog voor de veiligheidsdienst van de ULB kon ingrijpen.

Heeft u enig idee hoeveel mensen er dit jaar wereldwijd vervolgd worden voor blasfemie? In Rusland heeft de Doema zojuist, op verzoek van Poetin, met overweldigende meerderheid ingestemd met een verbod op godslastering. De straffen zullen niet kinderachtig zijn. In Bangladesh is massaal gedemonstreerd voor strengere wetten tegen godslastering: http://nos.nl/artikel/492922-massaal...angladesh.html

Het verbod op blasfemie keert zich tegen de kerk van Joseph Leonard in Arabische landen, waar katholieken al decennia worden vervolgd wegens lastering van Allah. Léonard schept problemen en hij maakt slachtoffers in plaats dat hij iets verbetert. Femen brengt licht in zijn duisternis maar hij heeft de duisternis meer lief dan het licht. De straffen tegen zulke ludieke en onschadelijke acties zijn in Polen en Rusland ver buiten proporties. Wie dit niet ziet graaft zijn eigen graf.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...-godslastering

meneer 24 april 2013 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 6613014)
Heeft u enig idee hoeveel mensen er dit jaar wereldwijd vervolgd worden voor blasfemie? In Rusland heeft de Doema zojuist, op verzoek van Poetin, met overweldigende meerderheid ingestemd met een verbod op godslastering. De straffen zullen niet kinderachtig zijn. In Bangladesh is massaal gedemonstreerd voor strengere wetten tegen godslastering: http://nos.nl/artikel/492922-massaal...angladesh.html

Het verbod op blasfemie keert zich tegen de kerk van Joseph Leonard in Arabische landen, waar katholieken al decennia worden vervolgd wegens lastering van Allah. Léonard schept problemen en hij maakt slachtoffers in plaats dat hij iets verbetert. Femen brengt licht in zijn duisternis maar hij heeft de duisternis meer lief dan het licht. De straffen tegen zulke ludieke en onschadelijke acties zijn in Polen en Rusland ver buiten proporties. Wie dit niet ziet graaft zijn eigen graf.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...-godslastering

Inderdaad. Wat die Femen voor actie's doen, is echt NIETS vergeleken met wat de miljoenen fanatieke gelovigen wereldwijd uitsteken : mensen jaren lang opsluiten, mishandelen, doodslagen zelfs, met voor de vrouwen mogelijk nog een extraatje vooraleer van kant gemaakt te worden : groepsverkrachting.

Calvinist 26 april 2013 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6612943)

Niet dat ik fan ben van Leonard maar toch zijn er andere manieren om iets duidelijk te maken dacht ik.

Ik denk dat deze actie in het niets afsteekt tegen het bloedige palmares door de eeuwen heen van de roomse kerk.

manta 26 april 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 6615706)
Ik denk dat deze actie in het niets afsteekt tegen het bloedige palmares door de eeuwen heen van de roomse kerk.

Denk je dat dat andere geloof al die eeuwen bloempjes uitdeelde of zo?

Calvinist 26 april 2013 18:23

Welke ""andere"'? Bedoelt u de fascistische Islam?

manta 26 april 2013 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 6615722)
Welke ""andere"'? Bedoelt u de fascistische Islam?

Fascistisch zou ik die niet noemen...

Kameraad Mauser 26 april 2013 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6615724)
Fascistisch zou ik die niet noemen...

Ik anders wel.

Bepaalde stromingen binnen de islam toch. Wahabieten, Salafisten, Deobandi, enz...

Extreemrechtse fracties.

Nietzsche 26 april 2013 19:03

Erg intelligent is dit allemaal niet. Nu kan die bisschop nog meer janken over de brutaliteit van homo,s en lesbie,s.

JimmyB 27 april 2013 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6615766)
Erg intelligent is dit allemaal niet. Nu kan die bisschop nog meer janken over de brutaliteit van homo,s en lesbie,s.

Ik vind het superintelligent. Wat Femen bereikt met een paar vrouwen is fantastisch. Iedereen weet dat het gebeurt.

Vergeet niet dat ze ook geprotesteerd hebben voor en moskee.

Een beetje water is niets vergeleken met het geweld dat soms gebruikt wordt bij protesten.

kiko 28 april 2013 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 6616339)
Ik vind het superintelligent.

Je borsten laten zien en holle slogans schreeuwen naar een bejaard iemand is "superintelligent" ?

Net alsof dergelijke acties ook maar iets veranderen.

meneer 28 april 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6612943)

Ze hadden hem kunnen overgieten met emmers stront, of een pak stokslagen geven ? Niets is goed genoeg voor een aarsbisschop.

meneer 28 april 2013 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6617739)
Je borsten laten zien en holle slogans schreeuwen naar een bejaard iemand is "superintelligent" ?

Net alsof dergelijke acties ook maar iets veranderen.

Hun bedoeling is dat er over gepraat word. En daarin zijn zij dus gelukt.
Als ze daar netjes aangekleed met een bordje hadden staan zwaaien had geen enkele journalist er zijn pen aan vuilgemaakt. Nu echter...

cookie monster 29 april 2013 01:40

die dames gebruikte een levensnoodzakelijk overlevingspakket ,
namelijk , water ; ze hadden beter urine gebruikt ,
dat had het effekt een tikkie verhoogd !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be