![]() |
een voorbeeld van liberaal integratiebeleid
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ik...0286172685.htm
Liberalen doen het toch beter ze... Citaat:
|
Citaat:
|
Nederlands, was dat volgens Dirk Verhofstadt niet iets voor enggeestige kerktorenflaminganten?
|
Citaat:
Of een Onkeldinges die eigenlijk enkel haar uitspraak moet verbeteren? Zet uwe schoen maar klaar voor Sinterklaas, als ge graag te goedgelovig zijt. Daarbij, dat bestaat al. Kijk dagelijks naar een van de kortere nieuwsuitzendingen op de 'andere' zender, en zet (desnoods) teletekst op. Je weet dat ik diep-flamingant en independist ben, maar toch ben ik geen 'vragende' partij om de Franstaligen buiten Brussel Nederlands te laten leren. Het is gewoonweg economisch èn sociaal niet rendabel. Een uitzondering niet te na gesproken die werkt in het toerisme in de Ardennen. Concreter: de doorsnee Waal zou vandaag moeite doen om iets van Nederlands te leren, maar kan dat het volgend jaar geen enkele keer gebruiken .... en vergeet dus alles wat hij/zij geleerd heeft. Tegelijk is het een noodzaak om op het federale niveau topmensen te hebben die wel tweetalig zijn, zolang b. bestaat, om ministerposten, hogere ambtenarenposten en plaatsen op onthaal van federale ministeries ingevuld te kunnen krijgen. Maar Wallonië kan die simpelweg niet leveren. En Brussel zou dit wel moeten kunnen, maar wil (of kan?) het ook niet. Daar is maar één oplossing. :? Edit: nog vergeten te melden wat ik denk over die mevrouw waar het over gaat: zij is een uitzondering. Zij is een high potential met een drive zoals er niet veel bestaan. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be