Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het discriminerende van de voorlopige hechtenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185688)

Boyke 25 april 2013 00:25

Het discriminerende van de voorlopige hechtenis

Ik ben wegens doodsbedreigingen tegen twee politieinspecteurs bij ons in Rotselaar veroordeeld tot 12 maanden effectief. Ik heb daarvan 3 maanden en 10 dagen in voorlopige hechtenis doorgebracht.
Ik heb dus in den bak gezeten, in de gevangenis en tussen vier muren. Personen die ook 12 maanden effectief krijgen, maar niet in voorlopige hechtenis zitten krijgen de elektronisch enkelband en zitten thuis in hunne salon.
Er is dus een discriminatie van de veroordeelden die in voorlopige hechtenis hebben gezeten en de veroordeeden die de VH niet hebben ondergaan. Een flagrante dicriminatie.
Mag ik mij benadeeld voelen ? Mag ik aannemen dat mij onrecht is aangedaan ?

cookie monster 25 april 2013 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613345)
Ik ben wegens doodsbedreigingen tegen twee politieinspecteurs bij ons in Rotselaar veroordeeld tot 12 maanden effectief.

Wat is daar het nut van ??

Boyke 25 april 2013 00:31

Dat is nu even niet relevant!
Ben ik gediscrimineerd, ja of neen ?

Buitenwipper 25 april 2013 00:34

Citaat:

Mag ik aannemen dat mij onrecht is aangedaan ?

Neen, uw straf was immers veel te licht.

cookie monster 25 april 2013 00:42

Citaat:

www.juridischforum.be

Doodsbedreigingen & voorhechtenis , 't zal wel van de rechter afhangen zeker ??

Xenophon 25 april 2013 00:57

Boyke tijdens de feiten:

http://www.youtube.com/watch?v=EoRF2JGnSBM

Buitenwipper 25 april 2013 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6613375)

:-D

Bad Attila 25 april 2013 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613352)
Dat is nu even niet relevant!
Ben ik gediscrimineerd, ja of neen ?

Neen.

Rudy 25 april 2013 09:05

Citaat:

Ik ben wegens doodsbedreigingen tegen twee politieinspecteurs bij ons in Rotselaar veroordeeld tot 12 maanden effectief. Ik heb daarvan 3 maanden en 10 dagen in voorlopige hechtenis doorgebracht.
Ik heb dus in den bak gezeten, in de gevangenis en tussen vier muren. Personen die ook 12 maanden effectief krijgen, maar niet in voorlopige hechtenis zitten krijgen de elektronisch enkelband en zitten thuis in hunne salon.
Er is dus een discriminatie van de veroordeelden die in voorlopige hechtenis hebben gezeten en de veroordeeden die de VH niet hebben ondergaan. Een flagrante dicriminatie.

Boyke. Je hebt reden om zich benadeeld te voelen. In die zin dat je nu eenmaal in een gerechtelijk arrondissement woont, en elk gerechtelijk arrondissement prioriteiten heeft.
Neen, er bestaat dus geen eenvormigheid en eensgezindheid wat de strafuitvoering betreft.
De parketten van de gerechtelijke arrondissementen krijgen hun richtlijnen opgelegd van het 'college van procureurs'.

Daarbij, en dit is niet van ondergeschikt belang, als je arrondissement beschikt over een "arresthuis" waar toevallig nog een plaatsje vrij is, dan kan je zitten.
In arrondissementen waar geen plaats meer is kan de directeur van de gevangenis, binnen bepaalde limieten, beslissen om je naar huis te sturen.

Dus ?

Boyke 25 april 2013 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6613507)
Boyke. Je hebt reden om zich benadeeld te voelen. In die zin dat je nu eenmaal in een gerechtelijk arrondissement woont, en elk gerechtelijk arrondissement prioriteiten heeft.
Neen, er bestaat dus geen eenvormigheid en eensgezindheid wat de strafuitvoering betreft.
De parketten van de gerechtelijke arrondissementen krijgen hun richtlijnen opgelegd van het 'college van procureurs'.

Daarbij, en dit is niet van ondergeschikt belang, als je arrondissement beschikt over een "arresthuis" waar toevallig nog een plaatsje vrij is, dan kan je zitten.
In arrondissementen waar geen plaats meer is kan de directeur van de gevangenis, binnen bepaalde limieten, beslissen om je naar huis te sturen.

Dus ?

Ja Rudy ... dus ? Ik hang aan je lippen !

Boyke 25 april 2013 10:04

Niemand die het probleem analyseert en daarna een mening geeft !
Foei jongens, foei !

Rudy 25 april 2013 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613573)
Ja Rudy ... dus ? Ik hang aan je lippen !

Boyke. Wat wil je nu nog meer weten dan dat strafuitvoering voor een groot deel afhankelijk is van waar je woont ?

Terzijde. Je citeert ergens je beroep op het 'juridisch forum'. Ik heb er enkele jaren terug ook enkele vragen gesteld. De vlag dekt de lading niet. Je kan beter de antwoorden zelf zoeken op het net.

Maar. Je weet dat er zoiets bestaat als "justitiehuizen". Misschien ben je er wel mee geconfronteerd. De justitiehuizen zijn er niet enkel om te controleren of wat de onderzoeksrechter of strafrechter heeft bevolen ook correct wordt uitgevoerd. Justitiehuizen zorgen ook voor gratis juridisch advies, mits afspraak.

Boyke. Het is best meegenomen te weten hoe het juridisch apparaat binnen een democratische maatschappij ineen zit. Het is democratisch, maar autonoom per arrondissement, met prioriteiten in functie van de lokale situatie.

Ik zou je een boek willen aanraden, nogal praktisch getint: "Je rechten als slachtoffer" van Ils Wouters. Je hoeft geen slachtoffer te zijn om het interessant te vinden.

Rudy 25 april 2013 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613574)
Foei jongens, foei !

Hey, wat bedoel nu hiermee ?

Bad Attila 25 april 2013 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613574)
Foei jongens, foei !

Ik heb u mijn mening gegeven, er is geen sprake van discriminatie.

Rudy 25 april 2013 11:34

een lege doos. Dat heb ik ondertussen wel door.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be