Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlamingen zijn een goudeerlijk volk... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185695)

Den Duisteren Duikboot 25 april 2013 10:17

Vlamingen zijn een goudeerlijk volk...

...maar het moet ze nu ook weer niet te makkelijk worden gemaakt:

http://www.standaard.be/artikel/deta...30424_00555039

Boyke 25 april 2013 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6613586)

't Gat en 't geld regeren de wereld he!

Rudy 25 april 2013 10:30

Citaat:

Ik ken Zedelgem toevallig goed. Nu ja, hoe zou je zelf zijn als het geld voor het rapen ligt.

Kameraad Mauser 25 april 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6613599)
't Gat en 't geld regeren de wereld he!

Je bent 'god' vergeten.

Rudy 25 april 2013 14:52

Citaat:

En ?

giserke 25 april 2013 15:02

De burgemeester en het parket is boos omdat weinig burgers het geld terug geven.

Dat ze dan eerst eens bewijzen dat dit geld wel is waarvan ze beweren dat het komt.

Ik zou persoonlijk dat geld terug brengen, maar als ik die klooio's van het parket de bevolking hoorde uitschelden, zou ik eens goed mijn middelvinger uitsteken.

Rudy 25 april 2013 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6613938)
Ik zou persoonlijk dat geld terug brengen

Als je geen standbeeld op de markt van Zedelgem wilt, dan betaal ik je toch op z'n minst twee trappisten in Mechelen.

Xenophon 25 april 2013 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6613938)
De burgemeester en het parket is boos omdat weinig burgers het geld terug geven.

Dat ze dan eerst eens bewijzen dat dit geld wel is waarvan ze beweren dat het komt.

Ik zou persoonlijk dat geld terug brengen, maar als ik die klooio's van het parket de bevolking hoorde uitschelden, zou ik eens goed mijn middelvinger uitsteken.

Ja, breng het naar de politie, die zorgen wel dat het goed terecht komt...

...

giserke 25 april 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6613973)

...

Ja, ze gaan het verdelen onder de armen. :-)

Klojo eerste klas 25 april 2013 15:24

Het parket spreekt schande van zoveel geldzucht bij de belastingen. :twisted:

Demper 25 april 2013 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6613973)

...

Inderdaad...

Citaat:

Het parket spreekt schande van zoveel geldzucht.
Dit moet een wansmakelijke grap zijn.

Den Duisteren Duikboot 25 april 2013 17:14

Het is vreemd om te moeten vaststellen dat gewone burgers zich moreel superieur opstellen ten opzichte van "machthebbers" - o, de sjoemelaars, wat 'n dieven! - en zelf bij de eerste de beste gelegenheid hun ranzige hebzucht etaleren, inclusief "neutralisatietechnieken".

Demper 25 april 2013 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6614125)
Het is vreemd om te moeten vaststellen dat gewone burgers zich moreel superieur opstellen ten opzichte van "machthebbers" - o, de sjoemelaars, wat 'n dieven! - en zelf bij de eerste de beste gelegenheid hun ranzige hebzucht etaleren, inclusief "neutralisatietechnieken".

Als er geld op straat ligt, ga je dat oprapen. Daar staat geen naam op. Iedereen kan beweren dat het van hem is. Het parket zou beter zijn bakkes houden en goed werk leveren zodat er geen geld op straat ligt. Nu is de gewone man opeens de crimineel omdat hij het geld niet wil teruggeven.

Kameraad Mauser 25 april 2013 17:27

Citaat:

In feite is dat geld wel van de burger,...

Scherven A. Mok 25 april 2013 17:49

Hoeveel van de portefeuilles die Volt bij de politie binnen bracht waren nu ook weer juist terug bij de eigenaar geraakt ? Nog minder als verloren voorwerpen op de trein als ik meniet vergis.

politie 7/10
nmbs 8/10

:D

Kameraad Mauser 25 april 2013 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6614184)
Hoeveel van de portefeuilles die Volt bij de politie binnen bracht waren nu ook weer juist terug bij de eigenaar geraakt ? Nog minder als verloren voorwerpen op de trein als ik meniet vergis.

politie 7/10
nmbs 8/10

:D

To protect and serve. Maar ja dat kost ook geld, hé...

MaGNiFiCaT 25 april 2013 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6614137)
Als er geld op straat ligt, ga je dat oprapen. Daar staat geen naam op. Iedereen kan beweren dat het van hem is. Het parket zou beter zijn bakkes houden en goed werk leveren zodat er geen geld op straat ligt. Nu is de gewone man opeens de crimineel omdat hij het geld niet wil teruggeven.

Meer nog: de 11.000 euro zou maar een fractie zijn van het totaal: wie heeft zoveel geld in huis, in de brandkast? Dit is voorzeker zwart geld: maw het geld komt van oneerlijke mensen. Dus eigenlijk moet je met zulke mensen geen medelijden hebben. De mensen die het geld hebben opgeraapt en voor zich hebben gehouden zijn zeker niet oneerlijker dan de eigenaars van het geld. Maar het is toch oneerlijk. Maar, heeft eerlijkheid de dag van vandaag, in deze maatschappij, in deze wereld eigenlijk nog wel zin? Ikzelf ben ook mijn ethische normen -lees: de normen die ik meegelepeld kreeg, net als vele generatie's voor mij- aan het verleggen, of beter: ik ben in staat ze te negeren, of beter: te minimaliseren. Dingen die voor mij vroeger ondenkbaar waren, zouden in sommige omstandigheden moeten kunnen, zolang er geen slachtoffers zijn.

MaGNiFiCaT 25 april 2013 23:01

Citaat:

De 'gewone burgers' vertegenwoordigen zo'n 11 miljoen mensen. Wil je hen nu echt vereenzelvigen met die ongeveer 30 mensen die toen op deze plaats aanwezig waren?

Trouwens: het gerecht en de ordediensten zouden zich beter bezig houden met echte misdadigers: diegenen die effectief die kluis met geld hebben gestolen. De daden van die geldrapers zijn enkel maar een (logisch) gevolg van de misdaden van die boeven. Maw: het gerecht en de andere instantie's hebben echt niet hoog van de toren te blazen, sterker nog: ze hebben te zwijgen. Ze moeten maar zorgen dat er niet gestolen wordt.

Mambo 25 april 2013 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6613979)
Ja, ze gaan het verdelen onder de armen. :-)

Ja...........onder hun armen.

Mambo 25 april 2013 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6614724)
Meer nog: de 11.000 euro zou maar een fractie zijn van het totaal: wie heeft zoveel geld in huis, in de brandkast? Dit is voorzeker zwart geld: maw het geld komt van oneerlijke mensen. Dus eigenlijk moet je met zulke mensen geen medelijden hebben. De mensen die het geld hebben opgeraapt en voor zich hebben gehouden zijn zeker niet oneerlijker dan de eigenaars van het geld. Maar het is toch oneerlijk. Maar, heeft eerlijkheid de dag van vandaag, in deze maatschappij, in deze wereld eigenlijk nog wel zin? Ikzelf ben ook mijn ethische normen -lees: de normen die ik meegelepeld kreeg, net als vele generatie's voor mij- aan het verleggen, of beter: ik ben in staat ze te negeren, of beter: te minimaliseren. Dingen die voor mij vroeger ondenkbaar waren, zouden in sommige omstandigheden moeten kunnen, zolang er geen slachtoffers zijn.

Kom kom, een paar duizend op zak hebben is niet zo abnormaal hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be